Loading...
dk

Tesla dk, vil ikke rette "frisk luft funktion :) " | Tesla Forum

homer
homer Dec 19 '16

Min tesla har ved hastigheder på 110 km/t og over, en konstant susen af vind der kommer ind i kabinen ved højre forreste vindue.

Det er ikke vindstøj, som der er ved sidespejl osv.

Tesla dk, oplyser at man må forvente at ved "de hastigheder" (110 km/t), vil der kunne være de utætheder i bilen.

Noget useriøs udmelding fra Tesla. Nogen der har fået løst det, eller må I som har lignende problem, leve med at der i en Tesla er mere frist luft end i andre biler.

gronkjaer
gronkjaer Dec 19 '16

Fik mine vinduer rettet til i Aarhus... Havde samme problem som dig, men ikke længere nu...

homer
homer Dec 19 '16

Tak for svar. Kunne de fikse det mens du ventede, eller skulle de beholde bilen?

Ved du hvad de gjorde ved vinduerne for at rette problemet?

MOS
MOS Dec 19 '16

Jeg har også fået fikset en utæthed ved højre, forreste siderude hos Tesla Service i Aarhus. Det susede og trak, og det dryppede ind ved regnvejr. De fandt utætheden vha. ultralydsmåling. Løste problemet ved at sætte noget ekstra materiale ind under gummitætningslisten, så den slutter helt tæt nu. Besøget tog godt 3 timer, men de fiksede også en del andre småting ved samme besøg.

Jeg har stadig noget kuldetræk fra de små trekantvinduer ved sidespejlene. De er ikke decideret utætte (ingen vandindtrængning), men jeg har hørt, at andre også har problemer med træk derfra. Men det er da med til at holde sideruderne nogenlunde dugfri om ikke andet... :-)

Forummets indlæg er redigeret af MOS Dec 19 '16
gronkjaer
gronkjaer Dec 19 '16

Citat fra homer

Tak for svar. Kunne de fikse det mens du ventede, eller skulle de beholde bilen?

Ved du hvad de gjorde ved vinduerne for at rette problemet?

Det er noget der ikke tager ret lang tid... Når man tager dørbeklædningen af så er der en skrue man justere vinduet på, så vinduet bliver presset tættere på gummi listen. 
gronkjaer
gronkjaer Dec 19 '16

Før kunne jeg mærke vind trække ind, og det var en susen, som om man kørte med vinduet en lille smule åbent når man kørte omkring 110 km/t.  Nu kan jeg køre 150 km/t, og stadig ingen træk ind i kabinen.