Loading...
dk

Mister forbindelse til nettet | Tesla Forum

Shh
Shh Dec 27 '16
Er der andre der over længere tid har mistet forbindelsen til nettet ...har prøvet at erstatte skærmen... jeg har ikke ændret adfærd i forhold til normalt dvs. Jeg kører de samme steder som normalt (Nordsjælland).... det har varet. 14 dage nu.... nogen forslag....
Shh
Shh Dec 27 '16
Der skulle stå restarte skærmen og ikke erstatte.....
Trannel
Trannel Dec 27 '16
Samme her. Har ikke virket nu i 14 dage. Jeg havde fået en tid sidst i november men da det pludselig virkede 2 dage før besøget, blev det aflyst og det virkede derefter i ca 14 dage.
Jeg blev lovet at få en ny tid hos Tesla men intet er sket selvom jeg har rykket både pr telefon og mail.
Bilen er fra december 2015 og samlet har der ikke været 3G forbindelse vel i 2 måneder.
Efter nytår skal der ske noget!
Niels
Niels Dec 28 '16
prøv følgende:

1. slet jeres wifi opsætning
2. vælg 'always on'
genstart skærm.

undlad at lave ny wifi opsætning.
hver morgen må i i test perioden finde jer i at i bliver bedt om at lave wifi opsætning, denne ignorere/lukker i blot.

se om det hjælper..synes selv min er blevet mere stabil efter jeg har droppet brug af wifi
Trannel
Trannel Dec 29 '16
Det er da et forsøg værd.
Jeg har netop opdateret via wifi og derefter slettet wifi og genstartet skærmen.
Always on er sat til.
Jeg skal nok melde tilbage om et par dage om det har virket.
/Lennart
Trannel
Trannel Dec 31 '16
Det har desværre ikke virket at lukke helt for wifi, der er stadig ikke 3G forbindelse.
Da jeg talte med Tesla, Kastrup om problemet for 14 dage siden, mente de, at fejlen kunne skyldes at jeg havde en del faste links på browseren men da de blev fjernet, hjalp det stadig ikke.
Jeg har selvfølgelig resettet utallige gange men de gange, hvor 3G er kommet igen er det sket pludseligt og altså uden reboot.
/Lennart
Shh
Shh Dec 31 '16
Jeg har også resettet mange gange og prøvet MANGE ting i forskellige rækkefølger.... Så hvis du Lennart finder de vise sten vil jeg gerne høre om det... det lyder bare mærkeligt at vi kun er 2 ud af flere tusinder der oplever det......
Trannel
Trannel Jan 2 '17
Shh,<br />
Jeg har fået en tid tirsdag den 10. januar i Kastrup og skal nok melde resultatet videre.<br />
Jeg får en gratis lånebil og de regner med at være færdige samme dag dog med det<br />
forbehold, at de ikke kan reparere den hvis 3G virker, når jeg kommer.
Forummets indlæg er redigeret af Trannel Jan 2 '17
Shh
Shh Jan 2 '17

Af uransagelige årsager begyndte mit at virke i går igen.. uden at have gjort noget aktivt.. Men man er da ikke helt rolig i forhold til uregelmæssighederne i det hele.... Så Lennart du må endelige give lyd når du hører hvad det er. Jeg har på fornemmelsen at det bare er et spørgsmål om tid før man er tilbage ved den "gamle" funktion af tingene...

Held og lykke med besøget...

Trannel
Trannel Jan 12 '17
Nu har raketten været på værksted og jeg fik en fri lånebil (BMW, uf).
Dagen efter fik jeg min bil tilbage endda leveret på hjemadressen.
Jeg kunne følge Tesla medarbejderen på appen hele vejen og han kørte sandelig pænt.
Stor var min glæde da han ankom og selvfølgelig fik han en flaske vin som tak for ulejligheden.
For en sikkerheds skyld resettede jeg og ak og ve - 3g var forsvundet igen.
Vi blev enige om at holde øje med det i en uges tid og dagen efter kom det da også igen for blot at forsvinde nogle timer senere.
Forklaringen fra Tesla var at jeg havde en lille trådløs USB mus tilsluttet og den brød softwaren sig altså ikke om men hvordan kan det så være at 3G kommer og går som vinden blæser selv efter at alt hardware er fjernet? Det giver ikke mening.
Jeg tror efterhånden at fejlen skyldes et defekt simkort men det vil tiden vise.
Fortsættelse følger om en uges tid.
/Trannel
Trannel
Trannel Feb 21 '17
Raketten (S85D) har igen været på værksted og lånebilen blev en P90DL med alt udstyr.
Jeg fravalgte i sin tid soltag og det har jeg som det eneste fortrudt.
Vinterpakken, lydpakken og elektrisk bagklap er da nice to have medens firehjulstræk og lædersæder er need to have i min optik.
Efter mange målinger blev det besluttet at udskifte hele MCU'en (til 1004780-16-G) på grund af at 3G forbindelsen var ustabil og jeg er nu spændt på om alt virker, som det skal.
Alt blev dækket under garantien.
Stor ros til Tesla herfra!

koden
koden Feb 21 '17

jeg har soltag.

Men jeg ved snart ikke hvad jeg skal sige...

Er bange for at det er noget der går i stykker en dag.

Synes ikke kvalitet er som jeg er vant til.

firehjulstræk er ABSOLUT need to have... 

I min optik er lydpakken også.

Lædersæder betyder ikke så meget for mig.

luftundervognen er rar men kan nok også blive en stor udgift.

Forummets indlæg er redigeret af koden Feb 21 '17
Larsen
Larsen Feb 21 '17
Forstår simpelthen ikke hvorfor I prioriterer firehjulstræk, personligt synes jeg godt nok at næsten alle andre tilvalgsmuligheder er mere interessante.
MrCoffee
MrCoffee Feb 21 '17
Jeg kan slet ikke forstå firehjulstrækket, det er da helt ok, specielt hvis føret er noget skidt. Jeg havde en låner, i min optik gør det styretøjet tungere, troede det stod i Sport, men var i comfort, den er afgjort mere næsetung. Personligt synes jeg der er mere dynamik i et baghjulstræk generelt. Det er afgjort en smagssag.
henrik_dk
henrik_dk Feb 21 '17

Jeg ville ikke undvære firehjulstrækket i min P85DL !!!

Har tidligere haft BMW 535d og 135i, der begge var baghjulstrukne. Jo de var sjove (især 135´eren), men var der blot en smule fugtig på vejen, så gik det altså op i hjulspind (= antispin / ESP lampen blinkede ustandselig) og bilen flyttede sig ikke særlig meget...

Fik så en Audi A7 3.0 TDI Quattro af SOS, da min BMW 535d ikke ville med hjem fra Kroatien og hold da op, hvor var det lækkert, at have så meget "grip" og ikke skulle tænke på om vejen var våd.

Og hvor tit er det ikke lige, at vi har fugtige / våde veje i DK? Alt alt for tit....

Jeg synes ikke, at styringen er for hård / tung. Tværtimod så kører jeg i Sport mode og nyder den direkte styring :-).

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Feb 22 '17
ElPeter
ElPeter Feb 21 '17
Jeg er også særdeles glad for 4-hjulstrækket, man kan accelerere ud af sving også i vådt føre helt uden at skulle bekymre sig om hverken hjulspin eller en bagende der skrider ud. Inden for de grænser jeg synes er behageligt kører den som på skinner, nærmest uanset hvad :-)
HJJ
HJJ Feb 21 '17
Det er jo klart at dem der ikke har brug for 4-hjulstræk ikke synes om det og ikke kan forstå dem der ikke kan leve uden (har brug for det), men hvis man kører i meget i Norge /Sverige om vinteren og i meget niveau, så er man sikkert ikke enig med dem der mest kører gade/motorvej om det. Så her er det jo ikke spørgsmål om ret eller uret