Men er der så trukket jord ud til de to stikkontakter i carport/skur?
Det vil jeg tro, for jeg har prøvet at lade der før fra den ene af stikkontakterne, hvor det virkede.
Har du haft skilt stikkene ad?
Nej.
Men er der så trukket jord ud til de to stikkontakter i carport/skur?
Det vil jeg tro, for jeg har prøvet at lade der før fra den ene af stikkontakterne, hvor det virkede.
Har du haft skilt stikkene ad?
Nej.
Jeg har et hus med el installation fra 68 og der er et stik med jord i mit skur. Men jord er ikke ført tilbage til tavle, så der er lavet et lokalt jordspyd formoder jeg, der går i hvert fald et jord kabel ned til under en flise.@canel
Der er desværre ingen stik med jord inde i selve huset. Alle stikkontakter inde i huset er med kun 2 huller. De to stikkontakter i carport/skur er dog med 3 huller.
Jeg har et hus med el installation fra 68 og der er et stik med jord i mit skur. Men jord er ikke ført tilbage til tavle, så der er lavet et lokalt jordspyd formoder jeg, der går i hvert fald et jord kabel ned til under en flise.@canel
Der er desværre ingen stik med jord inde i selve huset. Alle stikkontakter inde i huset er med kun 2 huller. De to stikkontakter i carport/skur er dog med 3 huller.
@webercarbmann
Har du prøvet at bruge din norske snydeadapter i DK, et sted hvor der var problemer med jordforbindelsen, hvor den almindelige standard mormor adapter ikke virkede, men hvor den norske klarede opladningen uden problemer?
Hvis det er jordforbindelsen, jeg har problemer med (no pun intended) hjemme hos min mor, så burde din norske adapter have afhjulpet problemet. Det kunne være interessant at prøve.
Men jeg forstår stadig ikke, hvorfor UMC'en kommer med en (for mig) ulogisk fejlkode (3 røde blink = kontaktor fungerer ikke), hvis det er en fejl, der har med jord at gøre. Eller hvorfor det pludselig ikke virker, når det har virket før med samme UMC og samme stikkontakt.
Hej MOS.
Nej, jeg har ikke prøvet den norske adapter i dk. :) Godt nytår. Vh. Peter