Loading...
dk

Battery charge level will be restrited | Tesla Forum

TBElvogn
TBElvogn Jan 11 '17

Ovenstående melding kom i display. efter bilen var kørt ned til 8 km. satte bilen til ladning med det samme, den ladede op til 44 km hvorefter den kom med ovenstående melding..

Ringede til tesla fredag eften.. ups sagde den flinke dame... vi sender en lånebil og tager din S85 med retur.. (Fik en Toyota fosilbrænder) go hurtig service af tesla.. men ville heller havde beholdt Elvognen..

Beskeden fra Tesla Tirsdag... Bat. def. du får et låne bat på mens vi rep dit bat. i Holland.

Jeg kan forvendte de beholder S85 tl først næste uge sagde de... ;-(

Er de nogle der har prøvet noget ligende af fejlmelding?? samt def. bat.. ps bilen har kørt 42.000 km fra sep 2014... Input modtages gerne.. mvh TB

Klaus_
Klaus_ Jan 11 '17

Ikke lige dén fejl, men mit batteri har været til rep. i Holland i 3 måneder nu. Kører på lånebatteri imens så det gør mig nu ikke noget, de havde også sagt der kunne gå lang tid før det kom retur. 

MOS
MOS Jan 11 '17

Der er vist ikke grund til at være så ked af det. Det virker til, at Tesla yder en god service. Hvis du kan få et lånebatteri, mens de reparerer dit batteri, så slider du jo ikke på dit eget batteri imens. Men dog lidt øv at skulle nedgradere til et fossil, mens ellerten er på værksted for at få byttet til lånebatteri :-(

mbk
mbk Jan 11 '17
Citat fra MOS

Der er vist ikke grund til at være så ked af det. Det virker til, at Tesla yder en god service. Hvis du kan få et lånebatteri, mens de reparerer dit batteri, så slider du jo ikke på dit eget batteri imens. Men dog lidt øv at skulle nedgradere til et fossil, mens ellerten er på værksted for at få byttet til lånebatteri :-(

Der er stadig calendar fade på batteriet men selvfølgelig ingen cyclic fade :) 

MOS
MOS Jan 11 '17
Citat fra mbk

Der er stadig calendar fade på batteriet men selvfølgelig ingen cyclic fade :) 

Det har du ret i. Man må håbe på, at Tesla sørger for, at batteriet under reparationen ikke henstår i længere tid med for lav SoC/batterispænding, da det kan skade batteriet unødigt.

mbk
mbk Jan 11 '17
Der kan vist stå ret længe,nj var SoC lidt lav, men tror ikke der sket noget. 
Jeg er lidt overrasket over at de siger at de reparerer batteriet, jeg så den video hvor wk057 skiller et ad og tænkte, det har godt nok ikke lige lavet til at blive serviceret.
Men de kan selvfølgelig bare bruge nye dele til at samle og skrotte de ting der gik til. 
Secondtoflying
Secondtoflying Jan 11 '17
Venter på at få mit eget batteri tilbage fra Holland. Kom ud til bilen en morgen, og bilen ville INTET - altså som i INTET!
Efter at have tilkoblet et 12 volt batteri kunne dørene åbnes.
Bilen skulle "parkeres" hos Tesla i en uge, og nu venter jeg blot på mit eget batteri, men det haster ikke for mig.
(Dec. 13 km. 106.000)

Mvh,

Secondtoflying.