Loading...
en

Super charge priser for biler bestilt efter 15/1-17

jramskov
jramskov Jan 13 '17

Dertil at de første 400kWh er gratis. Det bliver ikke mange penge de får ind fra danske biler.

PeterE
PeterE Jan 13 '17

Et gæt herfra vil være, at de aldrig begynder at opkræve de penge. Aldrig. Det er slet ikke indsatsen og adminstrationen værd, måske globalt - men ikke i DK.

MOS
MOS Jan 13 '17
Citat fra webercarbmann

Jeg synes at 2,40 Kr/Kwh er i overkanten. Tesla må kunne få 1,00 Kr/Kwh retur fra staten ligesom fx EON.  Så længe den ordning kører betaler Tesla max 1.20-1,30/kwh (sikkert mindre) så deres overskud er mindst 1,10/kwh.   Vh. Peter

Jeg synes også det er i overkanten, specielt fordi jeg kan lade derhjemme til ca. 1 kr./kWh. Når prisen alligevel er så høj (og Tesla påstår, de ikke tjener på det), så er det nok fordi, Tesla ikke kun indregner selve elprisen, men også udgifterne til etablering og vedligeholdelse af SC, leje af grunden, evt. betaling for at Tesla kunder må benytte faciliteter såsom toiletter osv. osv.

Men det er da klart, at hvis jeg skulle betale 2,40 kr./kWh for SC, så ville jeg da sørge for at lade op derhjemme til under den halve pris og så kun benytte SC, når det var strengt nødvendigt (på langture). Men det er jo måske også netop meningen, at man skal det.

Som det er nu, lader jeg gerne lidt ekstra på SC, end jeg strengt taget har brug for (forudsat at der ikke er kø). Hvis jeg ikke har for travlt, tager jeg gerne en lidt længere pause end nødvendigt, for hey - jeg tjener jo penge i pausen i form af gratis kWh, som jeg ellers skulle betale for derhjemme.

nicom
nicom Jan 14 '17

Jeg tror at Tesla sætter priserne ned på model s og model x med enten 10% eller 10000 $ indenfor de nærmeste uger eller dage . Mit argument er at det er blevet annonceret at prisen i UK stiger med 5% selve om pundets værdi i forhold til Dollar er faldet med 15 % siden brexit. Desuden er priserforskellen mellem model 3 og model x&s for høj og for mange potentielle køber flyttes fra x &s til 3. Derudover er der lidt gynger karrusel effekt hvor før har mange fået hele pakken med gratis SuC hvor man fremover reelt betaler for hvad tingen/ ydelsen koster. . Hermed billigere bil dyrere strøm

stadigvæk et gæt :-)

krabbe
krabbe Jan 14 '17
Det tror jeg desværre ikke kommer til at ske. Det er sågar rygtet i Sverige at der snarligt kommer endnu en prisstigning. Kursen på $ er godtnok gået under 7 igen. Efter lidt tid med + 7
Raymond
Raymond Jan 14 '17

@PeterE; "Et gæt herfra vil være, at de aldrig begynder at opkræve de penge. Aldrig. Det er slet ikke indsatsen og adminstrationen værd, måske globalt - men ikke i DK", der er ingen administration, du skal registrere et betalingskort, så computeren trækker bare hvergang du har opladet = ingen administration

krabbe
krabbe Jan 16 '17
Så er der kommet prisstigning i Sverige på 3%
Handlen jeg lavede d. 30-12 virker til at blive bedre og bedre :)

Ved ikke om der er kommet prisstigninger i dk.

Men hvis der er nogen som der er sulten på en Model X så jeg idag at Tesla Århus har en X P90DL til lige under 1.4 på danske plader. Skarp pris
Pages: « 1 2