Loading...
dk

Undervognsbehandling | Tesla Forum

Jannik79
Jannik79 Aug 24 '15

Jeg har bestilt en S85D som lige idag er gået i production (YAY!).

Er der nogen der har forstand på det, der kan lave en liste over hvilke områder på en en S85D der bør/kan sprayes med ovenstående produkt, og hvilke men absolut ikke bør benytte det på?

Hvis der er nogen der har billeder eller eventuel beskrivelse af hvordan man kommer til de forskellige områder ville de også være værdsat :)

TeslaFreak
TeslaFreak Oct 20 '15
Citat fra Jannik79

Jeg har bestilt en S85D som lige idag er gået i production (YAY!).

Er der nogen der har forstand på det, der kan lave en liste over hvilke områder på en en S85D der bør/kan sprayes med ovenstående produkt, og hvilke men absolut ikke bør benytte det på?

Hvis der er nogen der har billeder eller eventuel beskrivelse af hvordan man kommer til de forskellige områder ville de også være værdsat :)

Jeg har en S70 på vej og kunne også godt bruge lidt vejledning/billeder evt. en byggedag på Sjælland. 

fmm1000
fmm1000 Nov 14 '15

Er der sket nyt på denne front. 

Nye holdninger og erfaringer.

Niels
Niels Dec 11 '15
min nye er endnu ikke et år gamel, så mangler at gå igennem 1 vinter. derfor er det svært med erfarings grundlaget, en af dagende må jeg åbne til motor rummet under frunken og se hvordan det i dag ser ud.

jeg fik min i marts og har rullet ca. 16.000 km, det er nok ikke helt nok til at bilen er mærket efter rust endnu - dinitrol eller ej.
det som kunne være interessant var at finde en bil om ca. 1 år som har gået nogen lunde lige så langt som min, og så sammenligne om dinitrol behandlingen har gjort en forskel eller ej.

har vi nogen 'kandidater' fra marts 2015 til at sammenligne med ?

jeg har dog svært ved at forestille mig at behandling med 2 flasker dinitrol omkring hjulophæng, motorrum kan være skadeligt - jeg har i hverfald ikke observeret noget problem med det.
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 11 '15

Hvad er det for noget potentiel rust vi snakker om? Mig bekendt er der stort set intet der kan ruste på især de nyere modeller fra oktober 2014 hvor det hele mere eller mindre er enten galvaniseret, rustfrit stål eller aluminium. Desuden fraråder Tesla direkte at rustbehandle og garantien kan så vidt jeg ved også bortfalde såfremt man rustbehandler.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 11 '15
Niels
Niels Dec 11 '15

se evt. denne glimrende tråd om alu/rustfri stål korrosion og årsag.

http://ing.dk/indhold/141929

at ting er lavet i alu og rustfrit stål fritager ikke for korrosion. og noget alu "blomstre" og pulverisere når det udsættes for saltvand med kontakt til andre metaler - det er faktisk set på nogle af de tidlige teslaer på udsatte steder.

uden at have synderligt belæg vil jeg mene at vi bør holde øje med kølerør og fittings ude i "motorrummet" - her er en del muligheder for at have overset noget som man skulle have gjort bedre fra fabrikkens side - umiddelbart ser de ikke ud til at være behandlede og gods tykkelsen er tynd.

Her er et billede fra et motorrum uden AWD, og man ser tydeligt en del alu rør som ikke er beskyttet

http://s48.photobucket.com/user/blk25lamb/media/WP_20130911_002_zpsdabc378f.jpg.html

i øverste hjørne på dette billede ses påbegyndende rust på rat stammen , hvilket ses på næsten alle non AWD teslaer....ved ikke om det er blevet fikset i nye.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/16417-What-s-hiding-under-the-Frunk

P85DK
P85DK Dec 12 '15

Jeg forholder mig til følgende besked fra Tesla efter at have forespurgt direkte:

Det er ikke nødvendigt at rustbeskytte bilen, da undervognen består af aluminium, som er korrisionsafvisende. Hvis du ønsker at rustbeskytte alligevel, er du velkommen til det. Vi har desværre ingen anbefalinger af hverken værksted eller produkt.

Med venlig hilsen/Best regards,

Karen H. Hartvig Service Advisor, EU Service
Kirstinehøj 43 | 2770 Kastrup | Denmark
+45 33731120 | E khartvig@teslamotors.com

Sider: « 1 2 3