Jeg undersøgte mulighederne for transport af cykler ret indgående for et års tid siden, og konkluderede at Thule Raceway desværre ikke var en god løsning. Første indikator er, at Thule ikke anbefaler Raceway til Tesla. Jeg tror det primært skyldes, at der ikke er den fornødne plads/støtte på kofangeren. Dernæst er der i følge mine oplysninger fra tråde i forskellige Tesla fora, risiko for at Raceway (med en egenvægt på 10 kg) kan forårsage indtrykninger i aluminiums-bagklappen.
Mit rå skal være, at du enten køber tagbøjler og tilhørende cykelholdere, eller som jeg endte med at gøre, købe et SeaSuckers Bikerack (op til 3 cykler). Jeg har uden problemer kørt på motorvej i 5-6 timer med tre mountainbikes. Strømforbruget er naturligvis imponerende 15-20 pct. højere end ellers, men ingen problemer så længe du kan drage nytte af SC netværket.
Du kan læse om montering af cykel-anhængertræk andre steder, men jeg fornemmer denne løsning grundlæggende er i konflikt med Tesla intentioner for bilen.
https://www.seasucker.com/collections/bike
Du kan med fordel søge efter leverandører i England, da kurset på GBP er meget fordelagtig for tiden.
Jeg håber du finder en løsning du bliver glad for.
Mvh.
MGL
elpeter*
Mister man egentlig sin garanti, ved at montere anhængertræk på en TMS, ret mig hvis jeg er galt på den, men piller man ikke ved ledningsnettet? og hvad vil der så ske med garanti fra tesla?
mvh
@Bopkri: Det mener jeg bestemt ikke, men Autoskadestuen vil nok kunne give dig et mere uddybende svar.