Loading...
dk

Nordjyske | Tesla Forum

jakobkanne
jakobkanne Jan 31 '17

Hej,

Jeg er journalist på Nordjyske Medier og er ved at lave en historie om elbiler og blandt andet om, hvad det lille antal solgte el-biler på det seneste har af indvirkning på den grønne omstilling. Hvad gør afgiften ved salget osv.

I den forbindelse søger jeg en nordjysk Tesla-ejer, der bruger sin bil en del og har fornemmelsen af, hvordan dagligdagen efterhånden fungerer med en elbil. Hvilke ting tænker man over, og hvad gør man anderledes end med et konventionelt drevet køretøj.

Det kommer nogenlunde til at foregå således, at vi mødes enten privat eller på job og kører en tur. Vi filmer og tager still-billeder, mens vi snakker.

Men smid mig en mail eller et telefonnummer og lidt om dig selv. Så kontakter jeg dig.

Håber på forståelse fra jer, der ikke lige er bosat i Nordjylland.

Mvh.

Jakob Kanne Bjerregaard

Journalist, Nordjyske Medier

jk55@nordjyske.dk

KimT
KimT Jan 31 '17

Nu bor jeg ikke i det nordjyske, men du har da fat i den rigtige gruppe. Hvis man lige ser bort fra den nye model af Zoe som er lanceret (41kWh batteri) mener jeg Tesla er det eneste rigtige alternativ du har i dag hvis du har brug for at køre langt. Tesla's alternativer har i frost/vind en rækkevide under 100km, og nogle af dem understøtter ikke hurtigladning (og mangler opvarning/køling af betteriet). Så noget så simpelt som en tur mellem landsdelene kan komme til at tage mange timer.

Tesla har ud over en lang rækkevide også et udbygget ladenetværk i hele europa, som bevirker at du kan tage bilen fra skagen til Gibraltar (eller Nordkap) uden at skulle bruger dage på at lade bilen op, og ikke tænke på at der i hvert land man kører igennem findes 2-4 forskellige udbydere af el, som hver kræver sin egen form for abb./betaling/forud registreringen inden man kan lade. (I DK = E.ON/Clever)

Så bilfabrikkerne skal til at få fingeren ud og tilbyde batterier som giver en reel rækkevide på over 300km (gerne mere så Hr./Fru DK ikke er bange for at skifte deres ICE ud), samt få gang i et landsdækkende ladenetværk af hurtig ladere med fælles betalingsstandard

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 31 '17

+1

jakobkanne
jakobkanne Feb 1 '17

Jeg takker for alle jeres tilbagemeldinger - de andre er på mail :)

Mvh.

Jakob