Loading...
dk

Forkert udetemperatur | Tesla Forum

Houmark
Houmark Feb 3 '17

Hej Forum

Jeg har i de seneste par uger oplevet at min udetemperatur var 9-12 grader (den viste temperatur i displayet) og i starten tænkte jeg at det var helt vildt så varmt det var i januar :)

Men efter et dage (og et par små udskridninger ud af rundkørsler) gik det op for mig at udetemperaturen var meget tættere på 0 grader.

Den viser faktisk konsekvent ca. 10 grader for meget. Er der nogen herinde som har prøvet dette?

Det skal siges at jeg har kontaktet Tesla, som har undersøgt det og svaret er "vi kan ikke se nogen fejl i loggen", hvilket jo ikke betyder at der ikke er nogen fejl, men blot at den ikke er logget.

Håber der er nogen som kan kaste lidt lys over sagen.

Forummets indlæg er redigeret af Houmark Feb 3 '17
Klaus_
Klaus_ Feb 3 '17

Du tager ikke målingen mens du oplader batteriet? Det giver jo noget varme under bilen som snyder føleren - har snydt mig et par gange også.

griffel
griffel Feb 3 '17
Min viser indimellem også (en del) for meget, men det forsvinder når er ude og køre.
Hilbert
Hilbert Feb 4 '17

Føleren måler ca. middeltemperaturen af stråling og luft, og hvis der også kan komme fugt/vand på føleren vil fordampningen sænke værdien.

Det går helt galt, hvis luften fra køleanlæggets kondensator (f.eks. under superladning) rammer føleren.

Så måling af udetemperaturen skal tages med et gran salt.

jensk2
jensk2 Feb 4 '17

Jeg har aldrig oplevet fejl, som du oplever. Jeg lader ikke kraftigt når jeg 'kigger'. Når Tesla oplyser 2.0 grader, oplyser mit OBH udetermometer 2.1 grader. Se selv:-)

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Feb 4 '17