@Bundgaard. Jeg får selv min P85+ i Pearl White om 14 dage Den bliver wrappet i Pearl White vinyl og efterfølgende OptiCoatet. De sidste 8 år har alle mine biler været wrappet, uden nogen "topcoat". Det var virket fint ift. at beskytte lakken. Men vinyl er mere modtagelig for snavs og skidt, som efterhånden begynder at brænde fast i vinylen. Derudover fremstår de fleste vinyler noget mere mat, end original lak. Derfor vil jeg nu prøve begge dele - se om det er godt med "det bedste fra begge verdener". Min erfaring er dog, at en god vinyl kombineret med den bedste montør nok nærmere koster 15.000 - 20.000 + moms alt efter vinyl type og fabrikat
/Claus
@Larsen. Det kan du såmænd godt have ret i. Pointen er, at en den næste ejer af bilen formentlig vil sætte stor pris på, at bilen står i helt original og "ny" lak. Jeg vasker bil 1-2 gange om ugen, og altid i vaskehal. Så for mig er det fint at vide, at lakken står fin og ubeskyttet under vinylen. Med mine 55.000 km pr. år - meget på motorvej - oplever jeg ligeledes, at folien tager den del lette stenslag, som i hvert fald sparer penge. Om man får nogle af pengene igen ved salg ved jeg ikke, men jeg er helt sikker på, at min wrappede bil vil være mere attraktiv end en tilsvarende, som ikke har været wrappet. Altså kan det fint bliver udslagsgivende for, om det bliver min han vælger. Jeg her altid selv fjernet folien igen - det har blot taget en god times tid, så var den klaret.
/Claus
Jeg har wrappet min for looket og for at være lidt anderledes. At det også beskytter lakken er blot en sidegevinst.
Jeg synes det er liiiiidt kedeligt hvis alle biler ligner hinanden. Wrap kan skabe et lidt anderledes look og det synes jeg personligt er cool.
@Kristian70k. Min erfaring er at det koster mellem 15.000 og 20.000 excl. moms afhængig af folietype, -fabrikat og ikke mindst montør. Jeg tager ingen chance med montøren, og bruger en i Roskilde, selv om jeg selv bor i Vejle. Han er efter min mening danmarks dygtigste (og omhyggeligste). Jeg er helt sikker på, at der også findes mange andre dygtige montører, men her er vi ude i en lille tillidsøvelse (montøren skærer med kniven i folien, som ligger lige nogle få my over toppen af lakken ...) uuuhhhhh.
/Claus
@Hookmaker. Henrik, jeg ville aldrig drømme om at tvivle på dit ord, men så er han altså RIGTIG god, ham (hvis det er en han) i Kolding ;-)
kan i ikke lige smide et link... jeg har levering sidst i november så der er ingen stress :)
Jeg syntes ikke de to ting kan sammenlignes. Produkterne kan hver deres ting. Og kan som flere har snakket om her på forum kombineres.
du ved om nogen hvad en opticoat kan.. aner det ikke er ret ny i det.. har set de kan kombineres @detailbilpleje :)
@DetailingBilpleje: Jeg har tidligere ringet for at advisere min levering. Anna har nu bekræftet den 22. eller 25. august. Jeg regner med at få folieret bilen i ugen efter leveringen. Hvor hurtigt herefter kan jeg mon få opti coatet skønheden? Du kan evt. svare tilbage på mail claus@vonschneider.dk - det hører nok mere en privat dialog til... På forhånd tak
/Claus
https://www.youtube.com/watch?v=ryiFgeFcKWA
her er lige et link til en demo af opticoat.. ligner noget man slet ikke kan undvære..
ser frem til at møde dig @DetailingBilpjeje ligner sku godt nok en fin behandling.. hvor længe skal man regne med den holder?
Kristian: hvis man ser filmen færdig som Serge har lavet, så viser det præcist hvad jeg gør når jeg opticoater en bil. Regn med et døgn. Dvs ca 8 morgen til næste dag. Hvis det ikke slides af holder det utrolig længe, da det er kemi resistent. Det officielle svar er 5 år, men kan under rette betingelser holde for evigt
Det er en rigtig god demonstration af hele processen. Det virker meget overbevisende og en holdbarhed på 5 år - og måske længere - så er jeg meget interesseret i en sådan behandling af min TMS. Jeg er på Fyn fra den 9.9 om morgenen til den 10.9 om morgenen - er det en mulighed? Svar gerne på morten.speitzer@gmail.com.
Morten S
@DetailingBilpjeje
Hvad koster en opticoat behandling på en TMS - bare så jeg kan regne det med