Loading...
dk

Nyt fra Elon Musk | Tesla Forum

cvitting
cvitting Aug 9 '14

Se denne artikel fra bt.dk i dag (09.08.2014)

http:///...r-kan-koere-2700-kmt

/Claus

Kiefer
Kiefer Aug 9 '14

Hold da op det må være agurketid, det er da vist meget længe siden der sidst har været nyt om det koncept...

/Martin

120281
120281 Aug 9 '14
Ja det er næppe en nyhed. Desværre har Elon ikke pengetanken til at kunne fører det ud i livet. Ikke så længe han er investeret i Tesla og Space X.
Werge
Werge Aug 26 '14
Et lille interview med Elon Musk i forbindelse med hans besøg i Norge.
Ikke nogle vilde nyheder, men dog lidt om levering af model X - tror dog ikke der er noget nyt i det han siger.
http://www.aftenbladet.no/...on-Musk-3491455.html
brianmassesson
brianmassesson Sep 9 '14
Tesla med selkørende bil om 5-6 år. Tesla tid naturligvis ;-)
http://epn.dk/...-selvkoerende-biler/
Kiefer
Kiefer Sep 9 '14

Jeg synes nu at Tesla burde fokusere på at få basale sikkerhedsfunktioner, som mangler i forhold til selv meget billigere biler, puttet ind i bilen. Derefter kan man begynde at fokusere på at konkurrere mod Google og Volvos ideer...

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Sep 10 '14

Meningerne om basale sikkerhedsfunktioner er ligeså mange som der er bilejere. Jeg har den holdning at folk skal køre deres biler og ikke omvendt. Den for mig absolut mest interessante sikkerhedsfunktion i enhver bil er evnen til at kunne overhale hurtigt og dermed sikkert. OG det kan Teslaen. Desuden har diverse (selvom de er få indtil videre) crash allerede vist med stor tydelighed, at bilen er for ikke at sige extremt kollisionssikker og det er fint for mig. Det er altid lækkert med an masse andet gejl, som adaptiv fartkontrol m.m., men det er køreren der skal køre bilen.

Har lige kørt en spritny BMW 528i i USA. Puha, det er dejligt at komme hjem til Teslaen. Føj for en masse lorteknapper og et infosystem der er helt hen i vejret med en stor lorteknap man styrer det hele med, og som man SKAL holde indtil siden for at betjene, for ellers daler sikkerheden bare så meget på vejen...;-)   

Kiefer
Kiefer Sep 10 '14

Men det at man kan køre bilen selv, er desværre ikke altid nok, der har jo for ikke så længe siden været en episode i USA hvor en Tesla kørte op bag i en anden bil og slog to/tre stykker ihjel. Det ville, et automatisk bremsesystem med indbygget radar, hvor bilen automatisk ville have bremset, undgået.

Påkørsler bagfra er jo netop et område hvor man kan få ret store skader f.eks. piskesmæld. her vil bilens evne til at kunne overhale hurtigt være rimelig ligegyldig, en crashtest hvor man kører bilen ind i en mur betyder heller ikke det store når vi taler påkørsler bagfra. Der ser jeg næsten det eneste nyttige system netop være et automatisk bremsesystem, noget som burde være et krav i enhver bil...

/Martin

PBP
PBP Sep 10 '14

Skal Model S have højeste sikkerhed i EURO NCAP, så skal der assistent systemer til. Herunder automatisk afstandskontrol og bremse assistent. Har ikke hørt hvornår de planlægger at få testet Tesla, men som det ser ud lige nu er de kun i nærheden af 4 stjerner.

Bjarni
Bjarni Sep 10 '14

EURO NCAP er også lidt til grin. Det er delvist styret af europæiske bilproducenters interesser og delvist styret af en politisk vilje om at have små biler. F.eks. har jeg hørt, at crashtests udføres som om man rammer en tilsvarende bil af egen størrelse. Dvs. en lille bil kan få ligeså høje ratings, som en større bil, men det er selvfølgelig meget sikrere at sidde i den større bil alligevel.

Så uanset diverse ratings skal man stadig bruge sin egen sunde fornuft til at vurdere hvad der er sikkert.

christer
christer Sep 10 '14
@Kiefer. Enig. Et automatisk bremsesystem er standard i min kones VW Up (dog kun op til ca 50 km/t men alligevel...). Hendes bil kostede en sjettedel af min, og det er med afgifter...
Raymond
Raymond Sep 10 '14
Citat fra christer og det er med afgifter...
Små biler betaler s.. ikke afgifter
christer
christer Sep 10 '14
@Raymond. Jo det gør de s... Bare ikke lige så meget som større biler. Men de slipper ikke helt.
Kiefer
Kiefer Sep 11 '14

Der går ca. 10 VW Up i afgifter på momsen af en Tesla ;)

Men ja, man begynder at se sikkerhedsudstyr fra de større BMW og Mercedes i de helt små biler nu, og som tidligere nævnt er det nu et krav fra NCAP at det er en del af bilen for at kunne få 5 stjerner.

Bjarni: Jeg synes nu nok at NCAP gør meget ud af at oplyse at man IKKE må sammenligne biler på tværs af klasserne.

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Sep 11 '14

Så må vi jo hellere opfordre vores politiske ledere til at fjerne momsen på elbiler.

Som i Norge.

Kiefer
Kiefer Sep 11 '14

DeaconWP: Hvis det kommer til at ske, vil jeg formode der kommer en begrænsning på hvor dyre elbiler der skal fjernes moms på, husk at Janteloven også træder i kraft hvis en Tesla bliver for "billig".

FDM har den holdning at momsen skal fjernes på mikro elbiler men ikke på en Tesla...

/Martin

Raymond
Raymond Sep 11 '14
Citat fra christer @Raymond. Jo det gør de s... Bare ikke lige så meget som større biler. Men de slipper ikke helt
G. slipper de næsten helt for afgifter, der er beregner på skat, men du kan starte med at læse http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article4622969.ece, selvom det jo ikke er den meste seriøse kilde.

DeaconWP
DeaconWP Sep 11 '14

Ja Kiefer. Det er jo FDM. Men mon ikke der er nogle Tesla Fans der har mere direkte kontakter, og som taler med lidt mere fornuft. Hvis de når at blive gjort opmærksomme på det, kan det jo være muligt at få det med i det nuværende finanslovforslag. Og forhandlinger..

Ja, jeg ved godt jeg er naiv, blåøjet osv. Men også en ukuelig optimist. Hehe. ;-)

christer
christer Sep 11 '14
Raymond, det jeg siger ovenfor er at der er en moderat registreringsafgift på en VW Up! Kan vi være enige om det?!? Jeg skærer ikke alle mikrobiler over en kam. Interesserer mig ikke.
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-73495440:så-billige-kan-bilerne-blive-uden-afgift.html