Kan nu se dette emne omhandler Android (undskyld)
Det er det nu ikke. Tråden blev oprettet inden Tesla frigav nyeste version, og linket øverst var til screen-shots fra Google Play inden Tesla fjernede dem.
For at bruge Schedules kræves det vel tlf. er tændt/online ? Min er i flight-mode om natten
Den norske Mebot virker allerede og har gjort det længe. Den nye ET# (det hedder den faktisk) er også kommet som købe app men den er ikke med alle funktioner endnu
http://autoweek.com/article/green-cars/finally-app-tesla-mobile-device
Ser lidt interessant ud
Er det ikke lidt det samme som at lægge nøglen oven på taget når jeg parkerer og håbe den er der når jeg kommer tilbage....? Eller er jeg for paranoid?
Jeg er bestemt ikke IT ekspert, men hvis jeg giver fjernadgang til min bils oplåsning, mulighed for at kører den væk og i øvrigt slå diverse fra/til, til "nogen der har lavet er app" og jeg slet ikke ved hvem det er.... er det smart ?
Hvem er TESLA CTRL ?
Det står ikke, så vidt jeg kan se, på deres hjemme side og jeg har ikke kunnet finde en adresse eller de ansvarlige personer ved at google. Jeg har jo ikke været hele nettet igennem men er der nogen der ved hvem der står bag og sådan helt generelt er der nogen herinde, der med deres viden om IT sikkerhed vil anbefale (eller det modsatte) at give adgang til min bil fra en 3. parts app leverandører jeg ikke kender?
Jeg kan godt se at app´en er meget omtalt på nettet men det er vel ikke det samme som meget sikker... eller hvad?
VH
"Den paranoide YESTES"
Ja, Tesla har altid adgang, og hvis tyven vælger at slå remote access fra, kan de jo heller ikke bruge den selv (til andet end reservedele).
Nogle sites skal man godtnok logge ind med email og kode, men de "siger" så, at de kun gemmer en Token. Denne er valid i 3 måneder, og derefter skal man indtaste email og koden igen. Fordelen er, at email og kode (sandsynligvis) ikke gemt ved udbyderen/programmøren.