Loading...
dk

Billeder af ny Tesla App | Tesla Forum

HJJ
HJJ Feb 13 '17
Gå ind på schedules og du kan programmere ladning varme m.m. Alle dage og tider
HJJ
HJJ Feb 13 '17
Altså på den opgraderede Tesla app
griffel
griffel Feb 13 '17

Hvor finder du'schedules'...?

HJJ
HJJ Feb 14 '17
Den nye Tesla ctrl app
Søg på den og installer.
Kan nu se dette emne omhandler Android (undskyld)
HJJ
HJJ Feb 14 '17
Kan også læse på uppercase.no at de arbejder på at komme med version til Android .
Håber det sker snart for ikke iPhone folk
KimT
KimT Feb 14 '17
Kan nu se dette emne omhandler Android (undskyld)

Det er det nu ikke. Tråden blev oprettet inden Tesla frigav nyeste version, og linket øverst var til screen-shots fra Google Play inden Tesla fjernede dem.

For at bruge Schedules kræves det vel tlf. er tændt/online ? Min er i flight-mode om natten 

Forummets indlæg er redigeret af KimT Feb 14 '17
HJJ
HJJ Feb 14 '17
Aner det ikke men mit virker på iPhonen
tintin
tintin Feb 14 '17

Den norske Mebot virker allerede og har gjort det længe. Den nye ET# (det hedder den faktisk) er også kommet som købe app men den er ikke med alle funktioner endnu

HS
HS Feb 14 '17
Er der nogen af disse aps med disse gode funktioner der også findes til iPhone?
HJJ
HJJ Feb 14 '17
Den der hedder Tesla CTRL virker på min iPhone og der er det muligt at programmere ladning og varme til forskellige tider.
Brugte det på Hotel Haraldskær (destinationsladning) lørdag/søndag og det virkede perfekt.
HS
HS Feb 14 '17
Mange tak
gw
gw Feb 22 '17

Yes enig, jeg følger os lidt med hos dem og har skrevet mig på deres mailliste.

YESTES
YESTES Feb 22 '17

Er det ikke lidt det samme som at lægge nøglen oven på taget når jeg parkerer og håbe den er der når jeg kommer tilbage....?  Eller er jeg for paranoid?

Jeg er bestemt ikke IT ekspert, men hvis jeg giver fjernadgang til min bils oplåsning, mulighed for at kører den væk og i øvrigt slå diverse fra/til, til "nogen der har lavet er app" og jeg slet ikke ved hvem det er.... er det smart ?

Hvem er TESLA CTRL ?

Det står ikke, så vidt jeg kan se, på deres hjemme side og jeg har ikke kunnet finde en adresse eller de ansvarlige personer ved at google. Jeg har jo ikke været hele nettet igennem men er der nogen der ved hvem der står bag og sådan helt generelt er der nogen herinde, der med deres viden om IT sikkerhed vil anbefale (eller det modsatte) at give adgang til min bil fra en 3. parts app leverandører jeg ikke kender?

Jeg kan godt se at app´en er meget omtalt på nettet men det er vel ikke det samme som meget sikker... eller hvad?

VH

"Den paranoide YESTES" 

Niels
Niels Feb 23 '17
du har 100% ret.
en 3 part app hvor du indtaster dit brugernavn og password til tesla din tesla svare til at du udlever 'reserve' nøglen til dem samt adressen hvor den holder.

de kan være helt reelle og uden skumle hensigter, hvis du er heldig gemmer de ikke dine konto oplysninger på deres servere (erfaringen viser at en del firmaer fejler her og netop gemmer brugeres oplysninger ukrypteret) - hvis de gør kan de blive hacket af skumle typer.

disse skumle typer har så både en fungerende nøgle, gps koordinater på din bil, og hvis de vælger at køre væk i den kan de deaktivere remote access - tesla har dog altid adgang.

til din trøst vil en stjålet tesla have lav værdi da den for altid vil være stemplet som stjålet. kan således kun bruges som reservedele - f.eks. batteri har en relativ stor værdi
Gronhund
Gronhund Feb 24 '17

Ja, Tesla har altid adgang, og hvis tyven vælger at slå remote access fra, kan de jo heller ikke bruge den selv (til andet end reservedele).

Nogle sites skal man godtnok logge ind med email og kode, men de "siger" så, at de kun gemmer en Token. Denne er valid i 3 måneder, og derefter skal man indtaste email og koden igen. Fordelen er, at email og kode (sandsynligvis) ikke gemt ved udbyderen/programmøren.

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Feb 24 '17
Sider: « 1 2