Jeg er undervejs med at anskaffe mig en Tesla og har nogle spørgsmål om opladning som jeg håber jeg kan få lidt hjælp til her - jeg har læst den fine sticky men synes stadig det er lidt forvirrende.
Jeg bor på en villavej i omegnen af Kbh. og bilen skal indtil dette efterår stå på vejen - og fra efteråret kan den holde i min indkørsel (som indtil da er optaget af noget andet).
Der er ca. 6-7 m. til fortovet fra hjørnet af mit hus hvor der i forvejen sidder en udendørs stikkontakt.
Mit hus er fra 1972.
Spørgsmål:
1) Er der nogen der har erfaringer med om bilen kan stå og lade i et almindeligt villakvarter uden brok over ledning over fortovet eller evt. hærværk på ladeudstyr?
2) Jeg forestiller mig at jeg jeg til en start lader på den eksisterende kontakt med en forlængerledning - som vil være langsomt det er jeg med på. Men det vil vel virke eller er det noget med at jeg vil risikere at jordforbindelsen eller andre ting ikke er i orden?
3) Jeg vil derefter gerne benytte EOn's flatrate tilbud. Men det kræver vel 400V 16A - som jeg går ud fra er det man kalder et kraftstik? Jeg kan forstå at så godt som alle nyere huse har muligheden for at trække et sådant udtag fra eltavlen. Ledningen fra tavlen kan trækkes udenpå huset uden større problemer - måske ca. 20m ledning. Er der nogle mulige problemstillinger ved det? Kan jeg på nogen måde selv se om jeg har 400V 16A i eltavlen?
Giver det mening eller er jeg helt på vildspor?
Jeg vil meget nødig købe en Tesla og så konstatere at jeg har et større og dyrt arbejde med at få gjort klar til at hjemmeoplade.
Tak!