Hu har vi snart prøvet det nogle gange. Senest idag hvor min kone stod ved SUC og klappen ikke ville åbne. Ikke iorden at skulle stå med en plastikkort og tvinge klappen op. Hvad gør man ved det. Er det hardware eller software? Vh Peter
Hu har vi snart prøvet det nogle gange. Senest idag hvor min kone stod ved SUC og klappen ikke ville åbne. Ikke iorden at skulle stå med en plastikkort og tvinge klappen op. Hvad gør man ved det. Er det hardware eller software? Vh Peter
Sæt et stykke gennemsigtigt tape på magneten, så er det løst
Hej KXR. Tak for rådet. Jeg har kontaktet Tesla og de har åbnet en "sag" på problemet. På den gratis side af 80kkm vil jeg lade Tesla løse problemet. Er der mange af jer der har været ude for dette. Altså hverken FOB, skærmen eller knappen på UMC/SUC kan åbne klappen? Vh Peter
Når du forsøger at åbne klappen til ladestikket, siger den så "klik" uden at klappen springer op? Eller reagerer den slet ikke?
Hvis den siger "klik" uden at springe op, så fungerer elektronikken som den skal, men magneten hænger fast. Dette problem kan løses ved jævnligt at tørre magneten af med en finger, så den ikke sætter sig fast - specielt i vådt føre har jeg ladet mig fortælle. Et lille stykke tape på magneten gør, at der kommer lidt afstand, så magneten hænger lidt mindre fast og det burde også løse problemet.
Ja, har oplevet det et par gange....Ctrl - Alt - Delete !.... prøv at lave en reset/genstart.
Gætter på at du også kan benytte tape som ikke er gennemsigtigt, til ladeklappen :-)
Når du forsøger at åbne klappen til ladestikket, siger den så "klik" uden at klappen springer op? Eller reagerer den slet ikke?
Hvis den siger "klik" uden at springe op, så fungerer elektronikken som den skal, men magneten hænger fast. Dette problem kan løses ved jævnligt at tørre magneten af med en finger, så den ikke sætter sig fast - specielt i vådt føre har jeg ladet mig fortælle. Et lille stykke tape på magneten gør, at der kommer lidt afstand, så magneten hænger lidt mindre fast og det burde også løse problemet.
Der kommer klik lyd så det er nok ikke en elektrisk fejl. Blev ringet op af Tesla idag og de anbefalede at man jævnligt tørrer magneten af, hvis det er vådt i vejret. Jeg har ikke stødt på det råd før. Tak for input. Vh Peter
Jeg har samme problem, og her er det ikke noget med magneten. Jeg skal blot trykke "Open Charge Port" før nogen døre bliver åbnet. Hvis døren(e) bliver åbnet, går der noget tid før jeg kan åbne ladeklappen.
Den kan i øvrigt sagtens sige "klonk" uden at springe op, men jeg tror det er mekanismen til at låse kablet fast. Når det virker, får man først et klonk fra mekanismen til kabellåsen og derefter et mindre klik fra ladeklappen, der springer op.
Man kan også hjælpe klappen lidt på vej. Tryg på FOBen og så tryg på bagerste del af klappen.