Loading...
dk

Nappa Læder | Tesla Forum

SimonHN
SimonHN Aug 13 '14

Hej Tesla Ejer :D

Nu er hverdagsbilen solgt. Går så småt og er ved at bestille en ny Model S P85 med næsten alt i udstyr (Minus børnesæder. Plus pakken. nok heller ikke 21" fælge og dobbeltlader).

Men jeg er kommet lidt i tvivl om nappa læderet. Hvordan ser det ud uden den ekstra pakke? 

Hvad syntes i. Med eller uden? :)

kajakaj
kajakaj Aug 13 '14

Ville helt klart tilvælge læderpakken. Var desværre ikke muligt da jeg bestilte sidste år, så vi har kun læder på sæderne og kunstlæder på dørsider, instrumentbord og armlæn

egernmus
egernmus Aug 13 '14

Vi fravalgte læderpakken og har ikke fortrudt det. Nu har vi det mørke interiør, men hvis du har valgt det lyse, er forskellen måske mere synlig.

/ Eva

kajakaj
kajakaj Aug 13 '14

Det har du nok ret i, men ægte læder er bare lækkert at se på og røre ved. Især midterarmlænet virker koldt og hårdt i kunstlæder.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SimonHN
SimonHN Aug 13 '14
Jeg regner med at bilen bliver perlemorshvid eller rød med sort Performance sæder.
Hookmaker
Hookmaker Aug 13 '14

Kaj, så kommer du bare over til Johnny sadelmager herovre på øen, han fixer det nemt for dig...;-)

cvitting
cvitting Aug 13 '14

@SimonHN. Jeg har også valgt perlemorhvid, persormance sæder og sort interiør. Dog ville jeg altid vælge dobbelt lader, men afhænger naturligvis af behov m.v. Jeg vil bare ikke stå i en situation, hvor jeg kunne svare flere timer på en uventet opladning, hvis jeg havde købt dobbeltlader...

SimonHN
SimonHN Aug 13 '14
Dobbeltlader er heller ikke skrottet helt endnu.

Men jeg tror bare aldrig jeg kommer til at bruge det.

Køre normalt kun 2 x 39 km om dagen. Bor ikke så langt fra superchargeren i Randers.
Det eneste problem jeg kan se er hvis du skal på ferie langt uden for SC og har en stram tidsplan.

Det er sjældent jeg er kørt på ferie i udlandet. Men det skal helt sikkert prøves når Tesla'en kommer i det nye år. :)
Kiefer
Kiefer Aug 13 '14

Det er måske nok det eneste jeg har fortrudt en smule, det var at jeg ikke smed en dobbeltlader i bilen da jeg bestilte den. Det ville nu have været rart at kunne have ladet med 22KW de får gange der har været behov, i stedet er det nu at vente 3-4 timer for en ladning.

 

/Martin

cvitting
cvitting Aug 13 '14

@SimonHN. Jeg tænkte præcis det samme. Gode muligheder på mine KBH-ture i både Middelfart og Køge samt gode muligheder hjemme. Problemet opstår præcist, når du kommer uden for de "normale rammer". Og præcis her, må man af og til få brug for at komme videre så hurtigt som muligt. Jeg tænker også, at længere ture end normalt nok vil blive hyppigere, når nu "brændstofprisen" er noget lavere ...

SimonHN
SimonHN Aug 14 '14

Kan man ikke få dobbeltlader eftermonteret? syntes bare jeg så det som ekstra tilbehør da jeg var inde og kigge på teslas side :)

Kiefer
Kiefer Aug 14 '14

Jo det kan mna godt, det koster bare et sted mellem 35 og 45.000 at få den eftermonteret, hvis man skal sammenligne med de priser de har fået på eftermontering i Norge.

 

Jeg har ikke spurgt Tesla DK hvad de skal have, men i USA koster det 3600 USD, så en faktor 10 på USD kursen skal nok passe meget godt.

 

/Martin

stormer
stormer Aug 15 '14
Mht. eftermontering af lader. Jeg spurgte om det i Bredgade og fik at vide at prisen er 50.000,-
PBP
PBP Aug 15 '14

@stormer

hvis jeg var dig ville jeg hellere finde en leverandør af læder i samme farve som kabinen, og så få en bil saddelmager til at lave det. Det vil kunne gøres væsentligt billigere, da det er simpelt at udskifte panelerne.

stormer
stormer Aug 15 '14
@PBP
Lader ikke læder (som svar på Kiefers indlæg) :)
kmn
kmn Aug 15 '14

Jeg har fået eftermonteret dobbeltlader i april i år og betalte kr. 32.064,- inkl .moms

PBP
PBP Aug 15 '14

øøøh ja - det sker når overskriften og det man taler om ikke matcher - ha ha

Kristian70k
Kristian70k Aug 22 '14

Hov hov nu er det muligt at vælge sort headliner i Nappa læder! tror da lige min spec. skal tilpasses det :)

Empty
Empty Aug 22 '14

 

Og alcantare himmel i sort eller tan kan frit vælges til alle modeller....

 

 

 

krogsgaard
krogsgaard Aug 22 '14

ser sku ret godt ud med sort headliner :-) 

Sider: 1 2 »