Loading...
dk

Hjælp til køb af brugt Tesla | Tesla Forum

ASO
ASO Mar 17 '17

Hej allesammen,

Jeg havde egentlig planlagt at købe Tesla Model 3, men med ubekendte såsom leveringstid og dermed reel afgift og i sidste ende pris, begynder jeg at overveje at købe brugt Tesla Model S. Har holdt øje med markedet i et stykke tid, men vil rigtig gerne lytte til anbefalinger omkring modelvalg, udstyr mv. Har fået anbefalet at finde en 2015 model med mest muligt udstyr og gerne med firhjulstræk. Bliver naturligvis lokket af specs såsom acceleration, rækkevidde mv. Men hvor for man mest for pengene i praksis hvis driftsøkonomi, forsikring og potentielle updates fremadrettet også spiller ind?

På forhånd tusind tak

Forummets indlæg er redigeret af ASO Mar 17 '17
DeaconWP
DeaconWP Mar 17 '17
Brugt hos Tesla har altid nye 4 år og 80.000 km garanti, uanset hvor meget de har kørt. Alle har dog de oprindelige 8 år og ubegrænset km på drivlinjen, uanset hvor du køber. Det må give en god drifts økonomi.
Bokazoit
Bokazoit Mar 17 '17
Vi købte en brugt 16-model fra december 15. S70 og har intet fortrudt. Man får meget for pengene og stadig massere af garanti. Vil dog anbefale 16+ modeller med AP da det er fantastisk. 
krymmel
krymmel May 1 '17

Jeg kigger osse efter en brugt Tesla.

Der må da være nogle garvede ejere der kan komme med lidt guldkorn ?

ErikBH
ErikBH May 2 '17
Citat fra Bokazoit Vi købte en brugt 16-model fra december 15. S70 og har intet fortrudt. Man får meget for pengene og stadig massere af garanti. Vil dog anbefale 16+ modeller med AP da det er fantastisk. 

der er ikke noget der hedder årsmodeller ved Tesla, så en bil produceret i 2015 er en 2015. Der ændres løbende i bilerne så det giver ikke mening med den tilgang.

AP kom ikke i 2016+ modeller, det kom i biler produceret i efteråret 2014 og frem.

Citat fra krymmel

Der er ikke så mange andre guldkorn end find ud af hvad du gerne vil have af udstyr i den og find så den du synes matcher bedst.

vh, ErikBH 

mbk
mbk May 2 '17
Quote from krymmel

Jeg kigger osse efter en brugt Tesla.

Jeg er ikke garvet ejer, men der en rød 85D til 580k på bilbasen fra december 2015:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85d-5d/3259266

Tesla har et par 60D'ere i butikken med opgraderet autopilot og front, som måske kunne være interessant. De kan opgraderes til 75D for 2000USD, det må blive til 15.000 dkr.

https://www.tesla.com/da_DK/new?model=ms

En 2017 75kWh model har ca. 72.6 kWh tilgængelig til brug, en 2015 85kWh har 77.5kWh brugbar minus nogle procent tab pga. km og alder, så alt efter økonomi er det måske ikke så dumt at kigge på en 60D, man får jo en længere garanti og nyere technology etc. Flottere standard fælger efter min mening.

Her er link til de kWh per model der er undersøgt:

https://electrek.co/2016/12/14/tesla-battery-capacity/

krymmel
krymmel May 3 '17

Hej MBK,

Tak for tipsene, det er da noget at undersøge. Undrer mig over hvorfor Tesla ikke allerede har opgraderet disse 60D'ere til 75D.

mbk
mbk May 3 '17
Quote from krymmel

Hej MBK,

Tak for tipsene, det er da noget at undersøge. Undrer mig over hvorfor Tesla ikke allerede har opgraderet disse 60D'ere til 75D.

Måske man sparer lidt afgift, måske de ikke har tænkt på det, who knows :D 

Om det så er attraktivt at gå fra de 60 til 75 er så et andet spørgsmål, men kan jo bare lade en 60 til 100% dagligt, det kan man ikke med en 75, da det slider for hårdt. Superladning går lige stærkt etc. Det kan næsten kun være de få lange ture hvor det er lidt mere bahageligt at lade tiil 100% på en 75. Der er reelt kun 10kWh forskell, og det er de sidste kWh du bør bruge mindst.

krymmel
krymmel May 3 '17

Ja, det forstår jeg (efter at ha læst dit link), virkelig god viden! Mange tak :)