Jeg har altid ladet på firmaet, typisk fra kl 9-14 afhængig af ladestand ved start. Jeg har en 16A lader i bilen og mit behov er typisk 100 km dagligt.
Nu har jeg etableret en Tesla lader hjemme, koblet via en bimåler. Derfor kan jeg nu lade valgfrit 24/7 bortset fra når jeg er ude og køre.
Jeg tænker på at grøn optimere min ladning, gerne automatisk. Noget i stil med at starte ladning hvis der er mere end 50% grøn strøm, eller hvis CO2 er mindre end xx gr/kw. Jeg har ledt en del på nettet men ikke fundet noget. Tesla’en er ikke IFTTT klar, så man kan ikke automatisere start stop af ladning. Så det stopper ligesom der.
Lige nu kikker jeg på sjensens http://el-bil.appspot.com/index.jsp?interval=today og på vejrudsigten. Hvis jeg bedømmer at der er chance for mere end 50% grøn strøm starter jeg ladningen. Det kunne være fedt hvis man kunne automatisere dette. F.esk. en sms eller mail som kunne forudsige en gunstig ladesituation.
Jeg synes det er fedt at kunne lade når der er meget grøn strøm i nettet, men når nyhedens interesse er borte, kommer jeg nok til bare at lade sent nat, så den er klar om morgenen med et varmt batteri.
/Morten