Loading...
dk

Nyheder(!) fra Teslaforum.dk | Tesla Forum

DavidS90D
DavidS90D Mar 27 '17

"Intet nyt er godt nyt"

Forummets indlæg er redigeret af DavidS90D Nov 20 '17
Klaus_
Klaus_ Mar 27 '17

Topmenuen har også været underlig i lang tid, hvad mon der gemmer sig bag "BASE+PAGE_43382046", og de andre underlige overskrifter? :) 

KimT
KimT Mar 27 '17
Citat fra Klaus_

Topmenuen har også været underlig i lang tid, hvad mon der gemmer sig bag "BASE+PAGE_43382046", og de andre underlige overskrifter? :) 

Det er fordi du har engelsk som sprog.Klik på det amerikanske flag oppe til højre - og vælg dansk 

Klaus_
Klaus_ Mar 27 '17

Ja det ændrede lidt på det :)

torvalstrom
torvalstrom Aug 28 '17
Mon alle admins har mistet deres login info? ;-)
PeterE
PeterE Aug 29 '17

Tjah, det kunne også være at alle webfællesskaber som er drevet af frivillighed ind imellem bliver ramt af dette?! Det er ikke så underligt hvis I spørger mig. Vi har ikke betalt for www.teslaforum.dk og derfor er det begrænset hvad vi kan forlange eller forvente. Selvom vi sagtens kunne være lidt flere Admins herinde.

lysmanden
lysmanden Sep 3 '17

tak til de frivillige der driver sitet

tak til alle brugere der kommer med indspar og gode råd til andre

god søndag til alle

Gronhund
Gronhund Sep 4 '17

Det er lidt træls at skulle scrolle ned, men +1 til @lysmanden.

Bianco
Bianco Sep 4 '17

+ 1 @lysmanden :-)

Det er super at forummet bliver holdt rent / spamfrit!

lysmanden
lysmanden Sep 10 '17

jeg har været lidt væk i et stykke tid, men kan da se at der ikke er nær så mange brugere og tråde længere. Øv Jeg har fået mange gode råd herinde fra af andre brugere og vil fortsat med at byde ind der hvor jeg kan

Dieselosaurus
Dieselosaurus Sep 11 '17
Citat fra lysmanden
jeg har været lidt væk i et stykke tid, men kan da se at der ikke er nær så mange brugere og tråde længere.

Enig. Jeg har også selv været lidt sløv. Tror at alle os AYere er kommet forbi den første fase at usikkerhed og begejstring. Det er med andre ord blevet hverdag for de fleste, og bilen er trådt lidt i baggrunden fordi den løser sin opgave 99.9% af tiden. Det daglige fix Tesla-news bliver rigeligt dækket på electrek eller insideevs - Elon kan næsten ikke skrive et tweet uden at de sites går breaking :-)

jensk2
jensk2 Sep 12 '17
Enig. Jeg har også selv været lidt sløv. Tror at alle os AYere er kommet forbi den første fase at usikkerhed og begejstring.

Ja jeg syntes at Forum  sover dyb Tornerose søvn, nå man ikke gider læse MIT indlæg http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5309?page=2#post-78543 som næsten dokumenterer at Automatic Emergency Brake ikke har været aktivt for Tesla'er med AP2 produceret fra Oktober 2016 til April 2017, hvorefter den enables op til 28 Mph, for - på nogle køretøjer - senere at blive enablet op til 88 Mph, dog ikke for de køretøjer, som Tesla har valgt at anvende som Beta Test skygge køretøjer i de næste seks uger!  I hele perioden sælges Tesla S og X som havende AEB:-(

MOS
MOS Sep 12 '17

@jensk2

Måske fordi der ikke er ret mange her i DK, der har købt disse biler i den omtalte periode?

jensk2
jensk2 Sep 13 '17
Citat fra MOS

@jensk2

Måske fordi der ikke er ret mange her i DK, der har købt disse biler i den omtalte periode?

Ja, det er selvfølgelig væsentligt og jeg ved godt det vælter med artikler om 'Ingen Tesla'er solgt i januar 2017' etc. . Men  iflg Danske Bilimportørers statistik https://www.bilimp.dk/Statistik var importen af Teslaer i 2016 og i 1 januar til August 31 2017 dog:

TESLA MODEL X 2017: 16stk, 2016: 98stk
TESLA MODEL S 2017: 15stk, 2016: 78stk

(Kræver to opslag, et for 1 jan - 31 august 2017, og et for hele 2016)

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Sep 13 '17
jensk2
jensk2 Sep 13 '17
Citat fra jensk2
Citat fra MOS

@jensk2

Ja, det er selvfølgelig væsentligt og jeg ved godt det vælter med artikler om 'Ingen Tesla'er solgt i januar 2017' etc. . Men  iflg Danske Bilimportørers statistik https://www.bilimp.dk/Statistik var importen af Teslaer i 2016 og i 1 januar til August 31 2017 dog:

TESLA MODEL X 2017: 16stk, 2016: 98stk
TESLA MODEL S 2017: 15stk, 2016: 78stk

(Kræver to opslag, et for 1 jan - 31 august 2017, og et for hele 2016)

Ha, det kan vi da gøre bedre:-) http://nrpla.de/soeg oplyser at der i DK efter 1 november 2016 er indregistreret 43 Tesla S og 66 Tesla Model X  Så trods alt 100+ AP2 kandidater1

MOS
MOS Sep 13 '17

Det er stadig ikke ret mange ift. 2015, hvor der blev solgt mere end 2700 Teslaer, heraf over 1200 alene i december. Det er mere end en størrelsesorden til forskel. Så hvis man oplever en tilsvarende nedgang i aktiviteten her på teslaforum.dk, så er det nok meget naturligt.

Jeg tror heller ikke, at det er alle (nye) Tesla ejere, som nødvendigvis er aktive på teslaforum.dk.

Dieselosaurus
Dieselosaurus Sep 13 '17

@jensk2 - Jeg tror såmænd at folk læste dit indlæg, men at de fleste er AP1 brugere - eller venter som jeg til AP5 er lanceret og ovre børnesygdommene...

Derudover føler jeg ikke at jeg partout skal fare i blækhuset efter din post :-) Ja, AP2 har været længere om at opnå paritet med AP1 end Elon tweetede - men for en skeptiker som mig er det ikke overraskende...

Det jeg har læst mellem linierne, er at de havde håret i postkassen efter bruddet med MobileEye. Det de rent faktisk har formået at bygge op efterfølgende er i sig selv imponerende, men også skuffende hvis man er blevet revet med af tweets m.v.

Elons styrke, overambitiøse udmeldinger, er samtidig hans største svaghed, når organisationen under ham ikke kan indfri forventningerne tids nok.

...Jeg vil også blive virkelig overrasket hvis Tesla rent faktisk gennemfører en 100% autonom kyst-til-kyst kørsel inden årets udgang som Elon også har tweetet.

Forummets indlæg er redigeret af Dieselosaurus Sep 13 '17
jensk2
jensk2 Sep 13 '17

@Dieselosaurus

Jeg er selv stor fan af Elon, men det her er ikke acceptabelt:-( Internettet flyder jo over med indslag som dette: https://thenextweb.com/cars/2017/06/15/watch-teslas-emergency-braking-system-help-prevent-a-serious-accident/#.tnw_z4TcQH9z

Så det forventer man når man køber en Tesla.

Allerede fra 2015 skulle en bil have AEB for at få fem stjerner i NCAP Crash tests: http://www.fdm.dk/...oedbremser-nye-biler

Men November 2016 -  Maj 2017 kunne man købe en Tesla S til 1 million, som alle tror er den sikreste bil fra USA, som ikke engang har AEB, som nu er standard på biler til den halve pris:-( Den mangler så også Automatisk visker, som findes på min gamle Peugeot fra 2000. I næste måned er det et helt år, hvor man endnu ikke har opnået paritet med AP1. 

Jeg er da lykkelig for at jeg ikke har en AP2 model - AEB hjælper jo ikke kun Tesla ejeren, men også den VW Up en Tesla ejer  kører ind i med sin 2,2 tons tunge bil, pga. en kørefejl.

Dieselosaurus
Dieselosaurus Sep 14 '17

Jeg har ikke læst nogensteds at Tesla skulle have syltet udviklingen af AP2 - det har nærmere haft ultrahøj prioritet. Men det tager angiveligt længere tid end forventet.

Hvis der er nogen der føler, at de har købt en AP2 bil under forkerte forudsætninger eller har fået forkerte oplysninger af Tesla er det naturligvis forkasteligt, men det lader ikke til at være en issue for nogen på forummet her...? Det er også være værd at diskutere, om det har været en faktor for den model X ulykke, der blev Kiefer beskrev tidligere på ugen.

jensk2
jensk2 Sep 15 '17
Citat fra Dieselosaurus

Ja, AP2 har været længere om at opnå paritet med AP1 end Elon tweetede - men for en skeptiker som mig er det ikke overraskende...

~~

Jeg tror min 'indignation' skyldes de skyhøje sikkerheds beskrivelser vi ser for Tesla sikkerhed. Men Euro NCAP beskriver nok bedre virkeligheden - her er de mest sikre biler fra 2014 iflg Euro NCAP , som det ses kommer Tesla S lige efter Skoda Fabia, Det ændrer jo ikke ved at nogle Tesla ejere kører rundt i 2,2 tons apparater, der kan accelerere far 0-100 på 3 sekunder og suverænt mase enhver mindre bil i DK - helt uden kklassens standard faciliteter, som Automatic Emergency Breaking.

Sider: 1 2 »