Loading...
dk

Uheld i Model X | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Sep 11 '17

Dieselosaurus: Men til gengæld har bilen ikke nogen problemer med helt uden årsag at beslutte, her skal jeg sætte farten ned fra 80 til 50 på autopiloten. 

Ja, du har ret, der er meget lang vej til 100% selvkørende biler. 

/Martin

P85DK
P85DK Sep 11 '17
Quote from Kiefer

Vi har i dag snakket med Crashpoint og de mener ikke det er det store der skal til for at få bilen ud på vejen igen, men de mener så det tager 1-2 måneder!!!! for Tesla at få reservedele frem. Det er ganske simpelt uhørt ringe service...

Dækket må være muligt at få med dags varsel ;-)

Spøg til side, det er vel ikke en stor overraskelse at et firma som Tesla ikke producere alle dele til reservedelslager til opbevaring på alle kontinenter?

Noget helt andet, det ser ikke billigt ud :-(

jensk2
jensk2 Sep 11 '17
Citat fra lauz Jævnfør min manual..

Så bremser AEB ikke bilen ned til 0 km/t. Den tager toppen af farten for at reducere sammenstøddet. Men er IKKE designet til at forhindre ulykkken som sådan.

Det jeg oplevede fra 72 km/t i min AP1 model, var at da jeg 'bekræftede'  at jeg ville stoppe, trak bilen bremsepedalen helt i bund. Vel det man kalder Brake Assist. men det ændrer ikke ved at AP2, selv nu.  ikke har paritet med AP1. 

AEB blev FØRST indført i April 2017 og kun under 28 mph i, AEB op til 88 Mph blev angiveligt rullet ud i August 2017, men visse meget nye modeller vil igen få AEB disablet, i de næste 6 uger jvnf.  https://www.consumerreports.org/...-aeb-in-some-models/

/jens

Fra Jan 23, 2017, https://www.theverge.com/...-self-driving-safety:

Features available on Hardware 1 and 2:

Low-speed Autosteer: It maintains the vehicle’s position within a lane and allows the driver to briefly remove their hands from the wheel in some situations. Restricted to 45 mph and below (on HW2).

Traffic-aware cruise control (TACC): Maintains and adjusts vehicle speed to match the vehicle in front, accelerating or decelerating as necessary. When Autosteer and TACC are used together, Tesla classifies the system as SAE Level 2 on the autonomous scale. Restricted to 75 mph and below (on HW2).

Forward collision warning (FCW): A system that warns the driver of an imminent frontal collision with audible and visual warnings.

Blind spot warning (BSW): Alerts the driver when a vehicle is in the car’s blind spot.

Speed assist: Vehicle can read and display speed limit signs to the driver.

Automatic headlamps: Turns on the headlights automatically when it gets dark.

Features available on Hardware 1 (not yet available with Hardware 2):

Automatic windshield wipers: Activates the wipers when it rains.

Automatic high beam headlights: Turns the high beams on and off automatically.

Automatic emergency braking (AEB): Can automatically apply the brakes to avoid or reduce the severity of a crash.

Side collision warning: Alerts the driver when a collision with a vehicle in the adjacent lane is imminent.

Lane departure warning (LDW): Alerts the driver when the car leaves its marked lane without a turn signal active.

High-speed Autosteer: Autosteer at speeds above 45 mph.

Auto lane change: An Autosteer feature where the car can change lanes on its own when the driver activates the turn signal on a multi-lane road.

Autopark: When activated, the car can steer itself into a parallel or perpendicular parking space.

Summon: The car can pull in and out of parking spaces, without a driver in the car, when a button is held on the key.

MOS
MOS Sep 11 '17
Citat fra P85DK

Jeg oplever jævnligt at den kommer med advarsel i display og lyd i situationer hvor det er helt uberettiget, og i de situationer er jeg glad for den ikke automatisk begynder at gribe ind.

Det er specielt i sving hvor der holder biler parkeret i siden af vejen, eller hvis vejen slår et knæk fordi der er parkeringsbåse.

Samme oplevelse her. Og den griber faktisk ind i sidste øjeblik, hvis man ikke selv gør det. Har prøvet det, hvor jeg bevidst lod den fortsætte direkte mod en parkeret bil i vejsiden, men hvor jeg var klar til at tage over - om nødvendigt. Det er det så, kan jeg hilse og sige. Man undgår formentlig ikke sammenstød, hvis man sover i timen, men farten når formentlig at blive reduceret en del inden et evt. sammenstød, så det er jo bedre end ingenting.

Jeg har i øvrigt flere gange oplevet, at den bimler og bremser automatisk, på tidspunkter, hvor det slet ikke giver mening. Altså på en helt lige, fuldstændigt øde landevej uden autoværn i siderne, ingen biler i nærheden eller andet, der umiddelbart burde kunne skabe forstyrrelser. Så kigger jeg og passager undrende på hinanden og udbryder: "Hvad var lige det for noget?"

torvalstrom
torvalstrom Sep 11 '17
Ooook.... Vildt! 

http://jalopnik.com/tesla-temporarily-turns-off-automatic-emergency-braking-1803133692
ErikBH
ErikBH Sep 12 '17
Citat fra Kiefer

Konen har det efter omstændighederne ok, både hustru og børn blev kørt på skadestuen. Men alle er hjemme igen.

godt at høre at det vigtigste er uskadt.

vh, ErikBH 

Dieselosaurus
Dieselosaurus Sep 13 '17
Citat fra torvalstrom Ooook.... Vildt!    http://jalopnik.com/tesla-temporarily-turns-off-automatic-emergency-braking-1803133692

Virkeligt mærkeligt at de slår automatic emergency breaking fra. Som jeg har forstået det kan de godt køre nye algoritmer i 'shadow mode' mens de gamle udfører deres funktion.

Der må være en eller flere hændelser, der har ført til at de ikke stoler på den gamle kode?

Det drejer sig kun om AP2.5 hardware hvis jeg har læst rigtigt, og der er næppe mere end en håndfuld bilver med det i DK - og jeg gætter på at Kiefers Model X var fra før den kom.

jensk2
jensk2 Sep 13 '17
Citat fra Dieselosaurus

Det drejer sig kun om AP2.5 hardware hvis jeg har læst rigtigt, og der er næppe mere end en håndfuld bilver med det i DK - og jeg gætter på at Kiefers Model X var fra før den kom.

Hvor mange AP2.5 biler der er i DK, ved vi jo ikke, men mht AP2 (som jo ikke har haft AEB før April 2017 og kun under 40 km/t, og først får AEB som AP1 (op til 88 Mph) nu, er der faktisk mange, http://nrpla.de/soeg oplyser at der i DK efter 1 november 2016 er indregistreret 43 Tesla S og 66 Tesla Model X  Så trods alt 100+ AP2 kandidater1 

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Sep 13 '17
Sider: « 1 2