Det er bestemt ikke min opfattelse af at Randers er den der er mest belastet, men godt de er ved at gøre klar til alle nordmændene der kommer i deres model3 ;-)
Sagde faktisk det samme til ham :)Det er bestemt ikke min opfattelse af at Randers er den der er mest belastet, men godt de er ved at gøre klar til alle nordmændene der kommer i deres model3 ;-)
De nye standere er så også "X-towing" venlige. Ikke som de "nye" i Middelfart (mindre problem, dog).
Det ser ud til, at de nye ladestandere er tilgængelige fra begge sider. Så hvis en X-med-trailer blokerer 2 ladestandere, så kan en anden bil bare holde på den modsatte side af ladestanderen og stadig få strøm.
Hvis man nu flyttede skraldespandende, som er midt i billedet, så ville der blive endnu bedre plads til en X-med-trailer på ydersiden af ladestanderne.
Worst case scenario er vel, at man må frakoble traileren. Det er vel en lille pris at betale for til gengæld at få gratis opladning? Jeg tror også i praksis, vi er nede i meget få procent af SC-besøgende, der kommer med en trailer, som mon ikke problemets omfang er ret begrænset?
KimT: I frokostpausen og lige efter fyraften er Randers ofte belastet af "hjemmeladere"...
Men jeg vil nu også mene at det antal der allerede er i Randers var dækkende, så hellere bruge de 6 standere på en lokalitet eller to mere...
MOS: Den ene gang vi har haft ladet med trailer på Randers, holdt vi da bare på tværs, optog måske en 2-3 ladere :-)
/Martin
Det kan godt være, at Randers ikke er blevet opdateret på kortet med de nye standere, men det er kortet tilgengæld. Hvis man skifter mellem nu og 2017 kan man se, at der (måske) kommer én i Aalborg, én i Esbjerg, én i området omkring Herning, Silkeborg og Viborg (Herning er nok det mest oplagte), samt en mere på Sjælland, mellem Slagelse/Køge og så lidt nord (sandsynligvis Holbæk/Roskilde).
Så må vi se om det holder. Den tidligere 2016 plan som man kunne se på kortet sidste år, holdte jo i hvert fald ikke ;-)
Hvis man skifter mellem nu og 2017 kan man se, at der (måske) kommer én i Aalborg, én i Esbjerg, én i området omkring Herning, Silkeborg og Viborg (Herning er nok det mest oplagte), samt en mere på Sjælland, mellem Slagelse/Køge og så lidt nord (sandsynligvis Holbæk/Roskilde).
Så må vi se om det holder. Den tidligere 2016 plan som man kunne se på kortet sidste år, holdte jo i hvert fald ikke ;-)
Kortet blev allerede opdateret tilbage i dec. : http://www.teslaforum.dk/forum/topic/4771
Fra 2016 til 2017 kortet er der kun en ekstra på Sjælland ( Holbæk/Roskide)
3 ekstra i Jylland, måske Ålborg, Herning og Esbjerg.
Så flott med flere ladere i Randers, god hjelp til oss nordmenn som kommer med ferje til Hirtshals ihvertfall. :)