Loading...
dk

Forbrug efter 8 mdr. | Tesla Forum

Bluecoffee
Bluecoffee Aug 15 '14
Efter 22000 km oplyser bilen selv et forbrug på 228 kW/km. På b-måleren, som blev nulstillet i marts, har forbruget været blot 206 kW/km, hvilket dækker de seneste 13500 km. Eller sagt på en anden måde ligger vinterforbruget væsentligt højere (ca. 265 kW/km). Som tidligere nævnt er det reelle strømforbrug en del højere, fordi der går effekt tabt i konverteringen fra vekselstrøm til jævnstrøm + varmetab under opladningen. Spøjs oplevelse at træde på fliserne i bare tæer en kølig morgen, efter at bilen har holdt til ladning over natten. De er godt lune! Det højere strømforbrug har dog ikke betydning for rækkevidden, som f.eks. FDMs testartikler kan forlede til at tro. Det højere forbrug påvirker alene el-regningen og CO2-udledningen, men det kan selvfølgelig være slemt nok.
Bianco
Bianco Aug 15 '14
235w/km ud fra dedikeret elmåler i laderen. Bilen siger 216w/km. Baseret på 3.521 glade sommer km.
Forummets indlæg er redigeret af Bianco Aug 16 '14
Bluecoffee
Bluecoffee Aug 16 '14
Bare for klarhedens skyld: Når jeg skriver "b-måleren" tænker jeg på den triptæller, som findes under trips i bilens menu. Min egen bimåler på el-tavlen i huset viser et noget højere forbrug, især om vinteren, formentlig fordi varmetabet i en carport er ret stort. Det reelle forbrug er 20-30 procent højere, end bilen viser.