Loading...
dk

Registrerer ikke nøgle | Tesla Forum

MKRCPH
MKRCPH Apr 12 '17

Hej venner,

Har problemer med at ca 1 ud af 50 gange så "opdager" bilen ikke jeg kommer med nøglen I lommen selv når jeg står ved førerdøren og rører ved håndtaget. Batteriet er helt nyt (lige servicet), og problemet har været der løbende siden jeg fik bilen for ca. et år siden. Det er selvfølgelig ikke tit men er bare mega irriterende. Har prøvet med fif'et med at sætte mop hen I hjørnet på forruden, men den opdager den stadig ikke.

Nogle tip?

Klaus_
Klaus_ Apr 12 '17
Har samme problem, 1 ud af 50 lyder ikke helt skævt. Har nævnt det for Tesla men de fandt ingen fejl eller problemer.

Oplever også at når den ikke vil låse op med fob'en bare jeg er i nærheden, er den også lidt mede "sløv" til at reagere når jeg så må dobbelttrykke på fob for at låse op. Ikke noget vildt, men bare et kort delay som ikke normalt er der.

Har alt "power save" slået FRA.

Det sker ikke tit,men når det gør, er der når jeg skal køre hjem fra arbejde. Der er aldrig noget om morgenen, hvor den sidder i oplader.
Gronhund
Gronhund Apr 12 '17

Kan det være noget med, at der er andre nøgleløse nøgler i nærheden (eller andet trådløst scrampling)?

Jeg har to gange været ude for, at den i displayet skrev "Key not pressent" (eller noget i den stil), da jeg havde en anden nøgleløs bilnøgle i samme lomme som Tesla nøglen. Begge gange mens jeg kørte. Så får man lidt et chock, for hvad kan den så finde på at gøre. Heldigvis gik beskeden væk igen efter et split sekund begge gange.

canel
canel Apr 12 '17
Quote from Gronhund

Jeg har to gange været ude for, at den i displayet skrev "Key not pressent" (eller noget i den stil), da jeg havde en anden nøgleløs bilnøgle i samme lomme som Tesla nøglen. 

det kan være at signalet fra nøglerne forstyrrer hinanden.

jeg har erfaret at min nøgle ikke virker hvis den ligger i samme lomme som mobilen.

så flytter jeg den til den anden lomme og så er alt ok. 

MKRCPH
MKRCPH Apr 12 '17
Citat fra canel
Quote from Gronhund

Jeg har to gange været ude for, at den i displayet skrev "Key not pressent" (eller noget i den stil), da jeg havde en anden nøgleløs bilnøgle i samme lomme som Tesla nøglen. 

det kan være at signalet fra nøglerne forstyrrer hinanden.

jeg har erfaret at min nøgle ikke virker hvis den ligger i samme lomme som mobilen.

så flytter jeg den til den anden lomme og så er alt ok. 

Tak, ja kan egentlig godt være det er der problemet opstår. Mener faktisk jeg havde nøglen I samme lomme som min mobil I morges...
@Gronhund har også oplevet det samme et par gange under kørsel...