Loading...
dk

Forlænget testkørsel | Tesla Forum

LBlaa
LBlaa Apr 22 '17

Jeg kan læse mig til at andre (i udlandet) har haft mulighed for at testkøre en TMS i 24-48 timer og ville høre om der er nogen som har erfaring hermed i Danmark (søgte her på forum uden held).

Sagen er den, at vi tidligere havde kig på roadsteren (1000 tak til TSLA for lån!), men nok må erkende at TMS dækker vores behov bedre. Vi har været ude og prøvekøre TMS af 2 omgange, men føler et behov for en weekend med bilen til at se om det virkelig skal være TMS som bliver vores næste bil.

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 22 '17

Tænker da at det umiddelbart er muligt. Prøv da at høre Tesla dk om det. Ved at de har mere end 100 biler  til salg som har kørt meget få km.

fmm1000
fmm1000 Apr 22 '17
Jeg er Teslaejer og min nabo spurgte mig til råds, da han havde besluttet at købe Tesla.

Vi tog sammen til Tesla i Århus og kiggede på, hvad de havde til salg.
De havde så en S70 stående, som tickede alle bokse, men vi var lidt bange for rækkevidden.
Vi lånte den derfor en weekend og den viste sig at opfylde deres behov, hvorfor vi om mandagen kørte til Tesla og købte bilen :-).

Så er du seriøs køber, kan det godt lade sig gøre :-).
LBlaa
LBlaa Apr 23 '17

Mange tak for hurtig respons. Vi har præcis samme tanker vedrørende rækkevidde, så måske det giver mening netop at teste 70D, hvis 85D ikke kan lade sig gøre. 

KimT
KimT Apr 23 '17

Den reelle forskel på batteriet på en 70 og 85 er under 10kWh, dvs. ca. 40-50km på landevej.

En 70 lader dog kun med 350V, så den lader lidt langsomere end de andre der lader med 400V

Gronhund
Gronhund Apr 24 '17

Jeg lånte en fra lørdag (lukketid) til mandag morgen.

På det tidspunkt havde jeg allerede lagt depositum til min Model S, og derfor kostede det ikke noget. Jeg fik at vide, at hvis jeg ikke allerede havde bestilt en Tesla, skulle jeg lægge et tilsvarende depositum, for at kunne låne en.

Det var muligt at låne den i den periode, da de jo ikke skulle bruge den søndag, hvor butikken alligevel havde lukket.

LBlaa
LBlaa Apr 24 '17
Citat fra Gronhund

Jeg lånte en fra lørdag (lukketid) til mandag morgen.

På det tidspunkt havde jeg allerede lagt depositum til min Model S, og derfor kostede det ikke noget. Jeg fik at vide, at hvis jeg ikke allerede havde bestilt en Tesla, skulle jeg lægge et tilsvarende depositum, for at kunne låne en.

Det var muligt at låne den i den periode, da de jo ikke skulle bruge den søndag, hvor butikken alligevel havde lukket.

Fint at høre at det kan lade sig gøre. Har nu kontaktet Tesla og giver en opdatering når jeg ved mere.

Tak for alle input indtil videre.