Loading...
dk

Motoriserede foldbare sidepejle | Tesla Forum

homer
homer Oct 20 '13

Nogen som har forsøgt at få Tesla til at ændre konfigurationen af jeres bestilte Tesla til at få inkluderet motoriserede foldbare sidespejle, som er en del af den nye tech pakke?

Hvis bilen ikke er i produktion endnu, burde det være muligt - mod en lille merpris.

Hvis da ikke denne option blot er for usa model?

Edit: Har set en eu res. holder, som har fået ændret til de nye spejle (på officiel Tesla forum). Så det er bare at tage fat i Tesla og få ændret konfiguration - hvis det har interesse.

Forummets indlæg er redigeret af homer Oct 20 '13
Hookmaker
Hookmaker Oct 20 '13

Min er bestilt til levering i marts, og jeg vil kontakte Tesla for at få den opdaterede Tech pakke jeg håber også jeg kan få de nye 19" Cyclone fælge (som er den samme som turbinefælgen på 21"). 

dennisogmia
dennisogmia Oct 21 '13
Hvad koster den nye Tech pakke og er det kun sidespejle som er opdateret??
Hookmaker
Hookmaker Oct 21 '13

jf. det norske forum, er prisen i USA steget med 250 USD og indeholder kun automatisk foldbare sidespejle.

homer
homer Oct 21 '13
Problemet kan være Tesla ikke har en dk (eu) pris endnu. Men forsøger at ringe til dem i dag. Opdaterer når jeg ved mere.
homer
homer Oct 21 '13

Talte med Tesla idag. Virkede fra starten ikke særlig åbne for at ændre konfigurationen.

Måtte presse på for at få ham til at undersøge min ordre ud fra reservations nr.

Han påstod at selv om der stod "sourcing parts" så var den ofte allerede i produktion. Dette var også tilfældet for min bil. Så ingen motor el-spejle. Ikke at jeg har specielt brug den det, men kunne lige så godt få det med hvis muligt.

Andre som har haft bedre held?

Forresten, sagde han at jeg ville få leveret bilen 6-8 uger efter status ændrede sig til "in production".

Tror dog han var lidt fuld af historier :)

Hookmaker
Hookmaker Oct 21 '13

Det lyder som en der ikke ved en skid! Min er stadig sourcing parts til levering i matrts, så tvivler på den er i produktion. Har lige nu skrevet til Teslas EU ordre kontor i Holland for at forespørge om ny teck pakke  og nye 19" fælge. Lad os se hvad de siger. 

homer
homer Oct 22 '13

Så svarede "BuildMyModelS"

Lader til de kan tilføje spejlene, men med forsinket leveringstidspunkt. 

////

Hello,

We have received your request to modify your order to include the power folding mirrors.  This will increase the price of your vehicle by $250.  This may affect your estimated delivery.  Please reply  to this message to confirm this price increase.

You will receive another notification when the change has been confirmed.

Thank you,

Tesla Motors

/////

supergaard
supergaard Oct 22 '13

Hej, jeg har været i dialog med Tesla i Holland om foldbare spejle i går. De kommer ikke til Europa før 2014 og bestillinger der allerede er foretaget kan ikke ændres til denne var svaret.

De kunne i øvrigt endnu engang bedrøve mig med en udsættelse af leveringsdatoen som først skulle have været september/oktober, så december og nu taler vi tidligst januar 2014 :(

Stadig sourcing parts... VIN 24099.

homer
homer Oct 22 '13

Åh Pis. Pyt med de spejle. Det er ligegyldigt, men den levering skulle havde været i år. Sagde de ved bestilling de kunne garantere...

ps. har Vin nr også i 24xxx.

homer
homer Oct 22 '13

Har også talt med Tesla idag. De bekræftede at det ser ud til at bilerne ikke når hjem i 2013. 

Ikke så fandens smart, taget i betragtning at de "garanterede" levering i 2013. Der er nok en del virksomhedsejere som det rammer ift. afskrivning i 2013.

Har meget positivt at sige om Tesla, men det er for ringe de ikke melder ud om ændringer i leveringstiderne. At bare lade som ingenting og regne med kunden er tilfreds med at de retter henvendelse langt senere end lovet. Ikke gennemtænkt.

Forummets indlæg er redigeret af homer Oct 22 '13
120281
120281 Oct 22 '13

Derfor de udlejningsbiler de har i USA går som varmt brød. Så kan folk få det med det samme.

Går nok noget tid før vi kan køre til Amager og købe en af dem der står derude.

Niels
Niels Nov 10 '13

@homer - du kan sikkert få din faktura i år og betale i år - uanset hvad skal bilen betales mindst 7 dage før levering - ellers udleveres den ikke. Du kan så vælge at betale 45 dage før eller hvad det nu bliver og derved betale en faktura i 2013 (er dette ikke lovligt ?)

Forummets indlæg er redigeret af Niels Nov 10 '13
homer
homer Nov 10 '13

Muligvis. Hvis det bliver nødvendigt, tjekker jeg lige med min revisor, og melder tilbage her på forum.

muller
muller Nov 27 '13

Vedr. sidespejlene, så anbefalede Tesla at man henvendte sig hvis man var interesseret i elektriske sidespejle som retrofit. Det er muligvis efterspørgslen som driver tilbuddet, hvilket i og for sig virker rimeligt nok.

PerPower
PerPower Dec 4 '13

Har fået en mail fra Tesla og de vil have 1600 Euro for de elektriske sidespejle - dvs. ca. 12.000 kr.

Synes det er lidt meget taget i betragtning, at Tech pakken koster 28.700 (som indeholder 7 andre ting udover de elektriske sidespejle). Godt nok skal de eftermonteres meeen....

kajakaj
kajakaj Dec 4 '13

Det er billigere at udvide garagen !

PerPower
PerPower Dec 4 '13

Haha... ja man kan købe et par mursten for de penge :-)

Kan være at prisen kommer ned på et senere tidspunkt.

muller
muller Dec 4 '13

Det lyder dyrt. Jeg har efter 1½ uge på intet tidspunkt savnet elektriske foldbare sidespejle...

Niels
Niels Dec 6 '13

12.000 er mange penge men ikke nødvendigvis dyrt, har i tjekket hvad 2 fuldt motor spejle koster til en bmw 5 eller mercedes E ?, husk at der er formodentlig inkl montage og det koster jo også nogle timer.

uden at have tjekket vil jeg gætte på at man min. Skal betale 5k for 1 stk. originalt motor spejl med cromatik til en toyota avensis eller tilsvarende bil + montage.

er det inkl/ex moms ?

Sider: 1 2 »