Loading...
dk

Køb af Tesla S85 | Tesla Forum

Renedyhr
Renedyhr Oct 20 '13

Hej.

Jeg står og mangler en Tesla S85 (ikke P85) lige efter årsskiftet.

Er der nogen som har fortrudt der deres køb og vil sælge kan jeg kontaktes på 5365 2115.

Mvh.

René

Plar
Plar Nov 19 '13

Hej Alle Tesla fans...

Har undersøgt tesla model s pånettet de sidste års tid. og nu er vi lige flyttet ind i vores sprit nye 0 energi villa, og det er 100% sikkert vores alm passat CC skal udskiftes med model S i 2014:)

Vi skal prøve Tesla Model S P85 om knap 2 uger i århus. Men vi er utrolig meget uenige om det skal være en S85 ell S60 med læder og glastag, da vi køre maks 50 km om dagen og nu har vi ikke fået en fartbøde i 8 år kunne en S60 være nok men har ikke hørt om forskellen ell. test af denne.

Elsker bare Alt ved den bil og ideen med en elbil vi kan lade med egen strøm.

En sidste ting er der nogen der kan anbefale Tech pakken og evt. luftundervognen?

Mvh Per

kajakaj
kajakaj Nov 19 '13

Hej Per. Man skal selvfølgelig vælge bil efter behov. Vi får først bilen i februar, så vi har ingen erfaringer, men har valgt både tech-pakke og luftundervogn. Her er en analyse af købernes valg baseret på ca. 400 bestillinger.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Nov 19 '13
Kiefer
Kiefer Nov 19 '13
Citat fra Plar

Hej Alle Tesla fans...

Har undersøgt tesla model s pånettet de sidste års tid. og nu er vi lige flyttet ind i vores sprit nye 0 energi villa, og det er 100% sikkert vores alm passat CC skal udskiftes med model S i 2014:)

Vi skal prøve Tesla Model S P85 om knap 2 uger i århus. Men vi er utrolig meget uenige om det skal være en S85 ell S60 med læder og glastag, da vi køre maks 50 km om dagen og nu har vi ikke fået en fartbøde i 8 år kunne en S60 være nok men har ikke hørt om forskellen ell. test af denne.

Elsker bare Alt ved den bil og ideen med en elbil vi kan lade med egen strøm.

En sidste ting er der nogen der kan anbefale Tech pakken og evt. luftundervognen?

Mvh Per

Vi skal også prøvekøre i Århus her den 29.11. Men vi har så snydt lidt og bestilt og betalt depositum inden prøveturen, jeg synes jeg kunne se at leveringsdatoerne skred og blev senere og senere inde i år 2014, lige nu ligger vores leveringsdato sidst i april, så skulle vi vente de 3 uger ekstra inden vi kunne prøvekøre i Århus ville vi nok være henne i slut maj start juni for levering, og det er godt nok lang tid når man nu har besluttet at en sådan dyt gerne må komme ind i garagen :-)

Luftaffjedringen har vi også valgt, vi har det i begge vores nuværende Mercedeser, det er super lækkert at køre med, og specielt i 4x4 modellen af vores ML har det været en hjælp når den har været kørt fast i sneen og jeg har måtte grtave den fri, det har det været lækkert at kunne hæve bilen.

Eneste problem har været kompressoren, den har vi måtte skifte med 3-4 års mellemrum på begge biler, og jeg kunne se i udstillingen inde på Bredgave at det er samme Mercedes kompressor der sidder i Tesla.

I det hele taget virker det til at gå fra Mercedes til Tesla virker relativt simpelt i forhold til knapbetjeningerne.

Jeg forstår dog ikke helt hvorfor tech-pakken ikke er standardudstyr, har endnu ikke hørt om nogen der ikke har valgt den med, nok bare rent marketing for at få bilen til at se billigere ud i listepris...

Vi har valgt en S85 da jeg i mit arbejde som kørende konsulent  er bange for at rækkevidden ville blive for kort i en S60, ligger f.eks. og turer til Ålborg og retur hver dag, det er en tur på 225km, tror jeg ikke bliver et problem i en S85, men er lige snævert nok i en S60 (med mit kørselsmønster :-) )

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Nov 19 '13
Plar
Plar Nov 20 '13

Tak Kajakaj for listen, den giver et fint indblik i andres valg af modeller, og ang valg af 60-85Kw ser accelerationstiderne ikk meget skæve ud på div tests og videoer på nettet, det er mere hvis vi beslutter os før en tur fra Ålb - Kbh osv, samt garantien på batteri ved et senere salg.

Fin ide med en forudbestilling Martin, men hørte hos Tesla bilen skulle være færdig konfigureret inden 14 dage efter reservation. det er netop et senere veligehol af undervognen som jeg påtænker, men ja Tech pakken er billig ift. Audi og BMW, kan virkelig ikke vente til og prøve bilen, og efter sådan en tur vil 5-6 mdr sikkert føles som år:)

Per

kajakaj
kajakaj Nov 20 '13

Til Per

Bemærk ifht. kørselsmønster, at Tesla kun anbefaler opladning til 85% af batterikapacitet til dagligt brug, og kun ekstraordinært fuld opladning til særligt lange ture, aht. batterilevetiden. Da vi bestilte sidst i sept. var der 4 måneders leveringstid, så vi kunne få den i januar. Valgte levering i februar - har selvfølgelig fortrudt. Svært at vente så længe.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Nov 20 '13
Kiefer
Kiefer Nov 20 '13
Fin ide med en forudbestilling Martin, men hørte hos Tesla bilen skulle være færdig konfigureret inden 14 dage efter reservation. det er netop et senere veligehol af undervognen som jeg påtænker, men ja Tech pakken er billig ift. Audi og BMW, kan virkelig ikke vente til og prøve bilen, og efter sådan en tur vil 5-6 mdr sikkert føles som år:)

Ja, efter første klik der hed bestil, var næste klik skam også at færdiggøre bestlinngen og ikke vente de 14 dage så den automatisk blev gjort færdig, ingen grund til at spilde 14 dage ;-)

Så er det selvfølgelig et problem hvis biler viser sig at være noget skrammel at køre i, meeeen :-)

/Martin

homer
homer Nov 20 '13
@kajakaj
Har læst på flere forum at hvis man har brug for kapaciteten skal man ikke undlade at lade til 100%.
Det er bedre at lade til 100% end at køre bilen næsten tør for strøm.
Og hvis man kan time opladningen således at den er opladt til 100% når man skal afsted, skulle det ikke være specielt belastende for batteriet.
Derimod skal man ikke lade til 100% og lade bilen stå i længere tid med før man kører i den
Jeg har ofte lidt længere ture, og har bestemt tænkt mig at lade til 100% hver gang.
Plar
Plar Nov 20 '13

Nej Martin, men tror nu bestemt heller ikke bilen skuffer, men nu har vi haft en del biler A4-A5-A6 og ny BMW cab, og det er biler som køre røven ud af bukserne, men det Model s design og total økonomi er da lige spot on:)

Jeg tænker bare med den teknologi der er på vej til batterier hvor bilen vil ku køre 2000km pr opladning og lades på 5 min, er det med garanti ikke 8 år det 60 kw batteri er på bilen og satser ikke på Tesla smækker en lade station op i det mørke nord... Meeeen er nu 99% på det bliver en S85 der bestilles om 14 dage:)

Per

Plar
Plar Dec 5 '13

Er der nogen herinde som har købt model s60? er meget interesseret i hvordan den er mht motor kraft ift. de P85 som Tesla kun har til rådighed her i DK. Vi prøvedeP85 sidste fredag i Århus og var HELT solgt.  vi skal igen til KBH den 2 januar og træffe de sidste valg, S60 eller S80, sort eller hvid. Tech pakke, luftundervogn, læder og glastag er 100% Mht forsikring er en S80 3500kr dyre årligt hos Tryg.

Per

Plar
Plar Dec 5 '13

Er der nogen herinde som har købt model s60? er meget interesseret i hvordan den er mht motor kraft ift. de P85 som Tesla kun har til rådighed her i DK. Vi prøvedeP85 sidste fredag i Århus og var HELT solgt.  vi skal igen til KBH den 2 januar og træffe de sidste valg, S60 eller S80, sort eller hvid. Tech pakke, luftundervogn, læder og glastag er 100% Mht forsikring er en S80 3500kr dyre årligt hos Tryg.

Per

Hookmaker
Hookmaker Dec 5 '13

Hvis du KUN kører små pendler ture og kun sjældent har brug for lange evt. udlandsture vil S60 måske være et godt køb. ELLER, hvis du vil eje den billigst mulige - for det bliver helt sikkert muligt at købe sig til større batteri om nogle år, og måske endda billligere end i dag.

Hvorfor skulle S60 dog være billigere at forsikre lige ud over indkøbsprisforskellen på sådan ca. 100.000? De er jo motorspecsmæssigt de samme? P85/P85+ derimod har højere motorspecs. 

Plar
Plar Dec 5 '13

Vi Køre dagligt ca 40-50 km dagligt 0g ca 4 gange årligt på Sjælland , Vi har solpaneler med overskudsstrøm til opladning, og har ladet mig fortælle at 0-60km/t er det samme på alle 3 da S85 er spærret for og overføre kræfterne. pris forskellen er ca 50.000kr da vi vil tilkøbe lade mulighederne for de 17,500kr og som skrevet herinde er prisen på et nyt 85kw batteri 66.000kr så skulle man fortryde kunne det måske være muligt og opdatere senere. Mht forsikringen er jeg uforstående over en 33% dyre forsikring for 0,4 sek 0-100 og 10 km eks på toppen.

perhansen
perhansen Dec 5 '13
Citat fra Renedyhr

Hej.

Jeg står og mangler en Tesla S85 (ikke P85) lige efter årsskiftet.

Er der nogen som har fortrudt der deres køb og vil sælge kan jeg kontaktes på 5365 2115.

Mvh.

René

Prøv at se her.    http://www.rubrikk.no/bil-til-salgs/tesla-model-s

I Norge allerede 24 brugte til salg.  Synes det ser lidt dyrt ud iogmed at de ikke betaler Norsk moms. Kan dog ikke helt vurdere hvad den vil koste at importere til DK.

Men lidt underligt der allerede er så mange brugte til salg deroppe.  Er de ikke helt tilfredse eller er de ved at løbe tør for oliepengene!!

Kiefer
Kiefer Dec 5 '13

Der har været en del snak på norske Tesla forums at nogle tror de kan tjene en skilling ved at sælge bilen til overpris med det samme. Nogen har tidligere betalt en overpris på 150.000 no. kr. for at få bilen med det samme.

Grunden er at man kan spare rigtig mange penge på trængselsafgifter, parkering og andre initiativer som den norske regering har sat i vandet for at få el-bilerne til Norge.

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Dec 5 '13

Med det kørselsbehov ville jeg kraftigt overveje at spare de ca. 60 K. Mht. forsikringen må de have spist søm. Det ser ud til I kan nøjes med en 

120281
120281 Dec 5 '13
Ja de nordmændene er ude på at tjene penge. Det er udbud og efterspørgslen og Tesla "prisnedsættelser" samt hurtig levering gør nogen betaler ekstra penge.

Men venter spændt på hvornår de første brugte kommer til salg i dk.
Hookmaker
Hookmaker Dec 5 '13

Gad vide om de nordmænd der så sælger også skal betale de op til 85.000 NOK tilbage som de får i elbilstilskud fra nogle kommuner?

Men der må være nogle der har fået en lammer, efter at have solgt med fortjeneste på 50-100K og derefter måtte bestille en ny med prisstigning på over 100K..;-)

perhansen
perhansen Dec 5 '13

Går iøvrigt og overvejer at købe Tesla S60, men dybt mærkeligt at Tesla ikke vil kommunikere hvor de super charger stationer nøjagtigt bliver placeret..

Usikkerhed holder da kunder væk og de bør jo allerede kende placeringer når de skal være færdige til forår/sommer. 

Vil da virke som god og gratis markedsførin,g hvis USA ville give lov til at Danmark melder ud, vil jo også gavne salg, da jeg ellers står til at købe en Audi A5 dog også grundet den lange leveringstid

kajakaj
kajakaj Dec 5 '13

Hej Per. A5 er rigtig en rigtig lækker bil, som vi også ville have valgt, men det blev en S85 vi foretrak.

I vedhæftede leverringsstatistik baseret på 400 bestillinger i EU er der kun 16 der har valgt S60.

Jeg vil kun lade når jeg er på farten på de rigtig lange ture, ellers gider jeg ikke spilde tid på at sidde og vente. Derhjemme kan vi sagtens nå at lade op hver nat til vores kørselsbehov. De SC-stationer der kommer vil sikkert blive placeret centralt langs østjyske motorvej og motorvejen over fyn og på sjælland, så vi kan bruge dem på langturene.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Dec 5 '13
Sider: 1 2 »