Loading...
dk

Rækkevidde 2015 S70 vs 2015 S85 | Tesla Forum

MOS
MOS May 20 '17

Men hverken 2 mm ekstra dækhøjde eller 0,3% højere gearing hjælper dig, når fælgene skraber mod fortovskanten og bliver 10000% mere ridsede. Her kommer du til at fortryde de manglende 20 mm dækbredde til at beskytte fælgene.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 21 '17
PEB
PEB May 21 '17
Citat fra jensk2

Om igen PEB. 225/50 giver dækhøjde 112 mm, medens 245/45 giver dækhøjde 110 mm. Så 225/50R19 har bestemt højere gearing end 245/45R19!

Om igen jensk2

Hvis du kigger på min beregning er det ikke de størrelser du skriver om jeg regner på! 

ElPeter
ElPeter May 21 '17
Jeg satte 235 vinterdæk på da de var væsentlig billigere end 245. Det vil jeg ikke gøre igen, alle fælgene er ridsede nu, de rammer kantstenene hvis man kommer tæt på mens man kører langs med.
jensk2
jensk2 May 21 '17
Citat fra PEB
Citat fra jensk2

Om igen PEB. 225/50 giver dækhøjde 112 mm, medens 245/45 giver dækhøjde 110 mm. Så 225/50R19 har bestemt højere gearing end 245/45R19!

Om igen jensk2

Hvis du kigger på min beregning er det ikke de størrelser du skriver om jeg regner på!  

Hmm, du skrev smallere dæk giver mindre rulleomkreds. Det er ikke sandt for 225/50 (som giver større rulleomkreds fordi profilen er højere), men sandt for 235/45, som jo giver dækhøjde på kun 106mm og altså en nedgearing. Jeg tror MOS har ret, vi skal finde et dæk som fortsat er bredt ved fælgen, men har mindre bredde på anlægsfladen.  Mine Bridgestone vinterdæk på Pug'en har meget bredere anlægsflade end mine Continental sommerdæk, selv om begge er i 215/55R16:-( Mine Pirelli Vinterdæk på Teslen er så brede at de tilader at man taber fælgen på forsiden uden at fælgen tager skade. Det er ikke tilfældet for mine Michelin Pilot 3 sommerdæk, se blot vedlagte billede.

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 May 21 '17
HJJ
HJJ May 21 '17
Ja det kan koste meget at spare lidt.
Der findes en tråd her hvor man kan få repareret fælgene,
vist i Ringsted
jensk2
jensk2 May 21 '17

Jeg vil godt pointere at alle mine dæk er originaldæk fra Tesla og alle i størrelse 245/45R19! Så 'by mere luck' er Pirelli dækket lige det bredere, som sikrer mod skader! Jeg fik oplakeret sommerhjulet for 1500 kr, på Teslas anbefaling. Jeg kan ikke se forskel på oplakeringen og de 'originale'.

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 May 21 '17
webercarbmann
webercarbmann May 21 '17
Quote from HJJ Ja det kan koste meget at spare lidt.
Der findes en tråd her hvor man kan få repareret fælgene,
vist i Ringsted

HJJ  - har kigget efter tråden om rep. af fælge i Ringsted. Kan ikke finde den. Vil du linke til tråden i denne tråd? Tak. Vh Peter 

MOS
MOS May 21 '17
Citat fra jensk2

Jeg vil godt pointere at alle mine dæk er originaldæk fra Tesla og alle i størrelse 245/45R19! Så 'by mere luck' er Pirelli dækket lige det bredere, som sikrer mod skader!

Er du sikker på, at Pirelli dækket er en smule bredere? Kan det tænkes, at du har været uheldig med underlaget, der måske ikke har været helt plant, da du tabte hjulet med Michelin Pilot 3 sommerdækkene?

Edit: Jeg har lige været ude og kigge på mine hjul med Michelin Pilot Sport 3 dæk. Fælgene stikker rigtig nok lige et par mm længere ud end dækket, men kun på den midterste del af fælgen. Ude i kanten af fælgen er den lidt smallere end dækket, hvilket er meget heldigt. En kantsten skal således være temmelig høj, før fælgen kan skrabe imod.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 21 '17
jensk2
jensk2 May 22 '17

Jeg har lynskudt lidt billeder af sommerhjul på bilen og et vinterhjul taget op fra kælderen. Jeg anerkender at der er mange ubekendte vinkler, men jeg syntes det er tydeligt at Pirelli dækket beskytter fælgen væsentligt bedre?

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 May 22 '17
Sider: « 1 2