Loading...
dk

Alternativ til at annullere Model 3 reservation | Tesla Forum

Jabba
Jabba May 22 '17
Jeg var en af de relativt tidlige der reserverede en Model 3 (den 2. april 2016). Har i forvejen Model S og vi har ikke længere behov for bil nummer 2, hvorfor jeg påtænker at annullere min Model 3 reservation. Såvidt jeg ved er det ikke muligt at overføre reservationer til andre, hvorfor jeg tænker at den eneste måde jeg potentielt kunne få noget ud af reservationen, ville være at købe den og efterfølgende sælge den med en eventuel profit. Tænker at en potentiel køber kunne være en der vil springe køen over med måske 1 års tid. Der er dog ingen garantier i livet og videresalg er risikabelt. Hører derfor gerne fra folk der har gode forslag hvordan man muligvis kan få noget positivt ud af reservationen.
DeaconWP
DeaconWP May 22 '17

Tja, du kan jo bare købe den, som din bil. Du bestemmer jo selv, hvilket navn den skal indregistreres i, så når den tid kommer, kan du jo bare indregistrere den i købers navn.

Så skulle den være god nok.

DeaconWP
DeaconWP May 22 '17

Men du skal regne med, at hvis du kan få bilen i et afgiftsår, der er mindre en d det næste års afgift, så vil Tesla sende så mange biler til Danmark, som de kan. Så mit gæt er, at alle vil kunne få en bil i samme år, uanset hvor langt nede de står på ventelisten. Så en der er længere ned end dig, vil også kunne få den næsten samtidigt.

Jabba
Jabba May 23 '17
Tak for indspark. God pointe med afgiftsår.
PeterE
PeterE May 23 '17

Tjah, du har dybest set bestilt og delvist forudbetalt en vare som du ikke har behov for længere - al fornuft siger at du bare skal afbestille og få pengene tilbage. Når det nu er muligt. Resten er vel spekulation herover temaet afgifter og datoer...

Elnino
Elnino May 25 '17
Har lige afbestilt min da jeg sprang på en S. Tror ikke på der er fortjeneste at hente.
lysmanden
lysmanden Sep 17 '17
Tror ikke du skal satse på profit for økse. Det var der mange der gjorde op til årsskiftet hvorafgiften kom. Mange har så sat deres bil til salg til lidt under prisen med afgift. De troede de kunne lave er par 100.000 kr men ak nej 
lysmanden
lysmanden Sep 17 '17
Tror ikke du skal satse på profit for økse. Det var der mange der gjorde op til årsskiftet hvorafgiften kom. Mange har så sat deres bil til salg til lidt under prisen med afgift. De troede de kunne lave er par 100.000 kr men ak nej 
mbk
mbk Sep 18 '17
Quote from lysmanden Tror ikke du skal satse på profit for økse. Det var der mange der gjorde op til årsskiftet hvorafgiften kom. Mange har så sat deres bil til salg til lidt under prisen med afgift. De troede de kunne lave er par 100.000 kr men ak nej 

Der er nogle der stadig drømmer med Model S til salg på den anden side af en mio. men desto længere de venter, desto større bliver tabet. Men det er nok hårdt at skulle realisere tabet, selvom det er sådan man minimerer det, catch-22, dammed if you do dammed if you don't osv..