Loading...
dk

Slut med Spotify i Tesla | Tesla Forum

Knudsen
Knudsen Jun 23 '17

http://www.recordere.dk/2017/06/tesla-droppe-spotify-starte-sin-egen-musik-streamingtjeneste/

Jeg håber ikke dette er korrekt - Ville ønske at Tesla koncentrerede sig om software til bilen istedet for at bruge tiden på noget som andre har brugt mange år på at udvikle og allerede er tilgængelig.

 

Hvis Tesla selv vil til at lave deres egen musik-streamingtjeneste så vil jeg antage at vi vil gå flere skridt tilbage i forhold til nuværende Spotify. Tænk på alle de aftaler de først skal have i hus med pladeselskaber mv. 

 

thvestergaard
thvestergaard Jun 23 '17
Bum.... . Det var dog en kedelig nyhed. Mon ikke de I det mindste kunne lade Spotify app'en ligge, så man kunne tilføje sit eget abonnement.
thvestergaard
thvestergaard Jun 23 '17
Jo, jeg har da læst artiklen. Hvis der nu kommer en anden udbyder i de nye modeller, så skifter de vel også vores spotify ud i de nuværende europæiske modeller. Min bil var ikke født med Spotify, men med Rdio, og jeg er ikke blevet lovet at Spotify skal blive ved med at være i bilen. Jeg ved bare at hele min familie nu "forventer" at der er spotify i vores Model S
Knudsen
Knudsen Jun 23 '17

@Nostromo: Jo jeg har læst det - men tænker også lidt videre...

 

Det eneste journalisten tænker på er hvordan man får en ny app installeret i bilerne... Yes - no problem...! Det ved vi jo godt...!

 

Men:

  • "Så længe, den ikke skal markedsføres er det relativt let og billigt at lave en aftale med en musikstreaming-leverandør."

 

Jo tak, men at lave en aftale med en leverandør løser jo ligesom ikke opgaven alene - tænk på de servere som tesla skal drive til denne tjeneste, konstant opdatere og forhandle nye aftaler for nye artister/kunstnere.

 

Vil helt klart antage at et Spotify abbonement koster pebbernødder i forhold til udvikling og implementering af en sådan ny tjeneste.

 

Forummets indlæg er redigeret af Knudsen Jun 23 '17
fmm1000
fmm1000 Jun 23 '17

Det er vel ren spekulation, at Spotify forsvinder i Europa i S og X.

 

Mon ikke den nye tjeneste er tiltænkt model 3 samt S og X i USA

thvestergaard
thvestergaard Jun 23 '17
Quote from fmm1000

Det er vel ren spekulation, at Spotify forsvinder i Europa i S og X.

 

Mon ikke den nye tjeneste er tiltænkt model 3 samt S og X i USA

Ja helt sikkert. Fra min side er det ren spekulation og pessimisme :-)

mbk
mbk Jun 23 '17

Pt. er medie oplevelsen i Tesla rigtig god, men hvis de ikke åbner op for at man selv kan vælge apps til sin bil, så vil de komme til at sakke bagud, man kan jo 'bare' isntallere en Android radio i sin ICE i dag, sætte et sim-kort i, og så har man 2.8 mio. programmer man kan installere fra Google Play, inklusiv Spotify, Google Play Music, Amazon Prime Music. Der er også flere leverandører af GPS service, incl Google Maps, TomTom osv...

De nye Android radio passer ind i bilernes trim:

http:///...qfNXjeje&vxp=mtr

 

http:///...eWVXedLh&vxp=mtr

 

Kiefer
Kiefer Jun 25 '17

Problemet er den CPU der sidder i konsollen, den er så langsom at Tesla på ingen møde tør åbne op for et APP system. Det var der jo ellers allerede snak om i 2012 da bilen først kom på markedet at de ville, men det blev aldrig til noget. 

Men efterhånden som bilenerne ryger ud af garanti kunne det jo godt være der på et tidspunkt kommer en 3. parts opdatering til skærmen der gør man kan en hel del mere. Det er jo blot en Linux der ligger på den med en Tesla skal ovenpå. Men det vil jo nok kræve en ret omfattende omprogrammering af alle de applikationer der allerede ligger på den idag hvis man skal lave noget tilsvarende selv.

mbk
mbk Jun 25 '17
@Kiefer det bliver spændende med Model 3, det vil jo være dybt godnat at stoppe en Tegra 3 i den, så M3 får nok den kraftigste CPU. Mon ikke Tesla så opgrader VCM kortet i S+X og så kan man måske købe dette som en opgradering på service center. Hvis prisen for opgradering er rimelig, kan man jo tage det som forebyggende vedligehold Da eMMC'en på VCM vil dø en dag alligevel, og det nok er en detalje de har givet mere opmærksomhed i en eventuel nyere revision. 
Shh
Shh Aug 5 '17
Har nu i et par dage ikke kunne logge på Spotify .. når man siger login med Tesla konto kan den heller ikke...
Andre der oplever dette...?
lauz
lauz Aug 5 '17
Min Spotify var også nede i dag. Fuld reboot løste problemet.