Loading...
dk

Model S 90 (dec 15) med perlemorshvid folie fra ny | Tesla Forum

applebang
applebang Jul 1 '17

Kære alle forum bruger

Jeg står i den situation at der har været voldsom familie forøgelse og derfor passer teslaen ikke helt optimalt pt. Det kan stadig gå an men..... et salg vil også være en god ting hvis prisniveauet er fornuftig. Derfor vil jeg høre hvilke prislege min bil som har kørt 31612km med følgende spec ligger i:

Glastag
Interiørpakke (lys nappa loft)
Premium sound
Sorte næste generations sæder
Autopilot
4 års service aftale (kun brugt en af mine 4 indtil videre)
Original hvid, men blev folieret med hvid perlemor da den var hel ny
4 stk. vinterdæk (ik på tesla fælge)
Vintermåtter

Og hvis man ikke skal sælge privat her på siden el bilbasen. Er der nogle som har nogle gode ideer til hvordan man ellers kan få den solgt? Nogle som kender til andre bilforhandler som kan tage den i byt f.eks. eller exportere den til f.eks. tyskland eller lign. 

Ser frem til at høre fra andre hvad jeg ca kan få/regne for min bil. Og ellers lidt input til hvad jeg gør med et salg på andre sider og hvad man f.eks. skal være opmærksom på.

Vh
Morten

DN
DN Jul 2 '17
Jeg har fulgt med på brugtmarkedet nogen tid og det er svært at lure hvad de rent faktisk bliver solgt til og om de overhovedet bliver solgt. Den seneste uge er to af de biler jeg har fulgt blevet solgt. Begge to 2015 med omkring 50.000 på tælleren. En blå 70D med next gen, ap og glastag til 499.000kr og en 85D Titanium Metallic med alt i udstyr røg ned i 580.000 inden den den blev solgt. Hvad de nøjagtigt er handlet til ved jeg ikke bare at de rent faktisk er blevet solgt.

Har du hørt Tesla hvad de vil give for den?
DeaconWP
DeaconWP Jul 2 '17

Hvad med at opgradere til en X i Titanium? 90D, ellers alt tilvalgt med sort loft, samt Mat Obeche træ. "Den er helt ny", dog et år gammel, og står til omgående levering. Der er plads til seks personer i den.

4 Isofix sæder.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jul 2 '17
applebang
applebang Jul 2 '17

Jeg har ikke hørt Tesla endnu. Men er da lidt overrasket hvis de ligger på de der 580.000 til 600.000. 

Og vedr. en Tesla X, så synes jeg bare ikke det er en flot bil lige som Model S.

DN
DN Jul 3 '17
Citat fra applebang

Jeg har ikke hørt Tesla endnu. Men er da lidt overrasket hvis de ligger på de der 580.000 til 600.000.

Det var ikke fordi jeg havde nogen som helst idé om hvad din S90 kan sælges for, det var bare lige de to biler jeg kendte en cirka handelspris på. 

mbk
mbk Jul 3 '17
Tesla byder formentlig lavt, de har selv 70+ til at stå. Det har været oppe på Tesla Owners Club på Facebook, og har hørt en pris fra en anden der blev budt 100.000 under hvad man nok får på bilbasen. Jeg tror du er ret heldig med at det er en 90, dem er der ikke helt så mange af, så hvis man ikke kan lide lyden fra front motoren er S90 den med mest rækkevidde og der er få af dem. Forsigtigt bud er nok lidt over 600.000 på bilbasen. Men kom af med den i år, inden nogle af Model S ejere får tanken om at bytte til en Model 3 næste år, som jo nok får mere rækkevidde og ny AP til omkring de 400.000
applebang
applebang Jul 7 '17

@DN. Det var ikke for at være efter dig eller noget. Det må du undskylde. 

@mbk. Du får da smilet lidt op på mine læber. Hvis jeg nu tænker 700.000 så er det et overkill af de store?

Er der nogle som har noget kendskab til at export bilen?

DeaconWP
DeaconWP Jul 7 '17
Da din bil er uden afgift, vil du sandsynligvis ikke kunne hente en bedre pris i udlandet. Nogle eksporterer biler, fordi de handelsmæssigt måske er faldet så meget i pris, at man ikke kan få en god pris, og at den så afgiftsmæssigt ikke er faldet helt så meget. Så kan man eksportere den, og få en forholdsmæssig del af afgiften tilbage. Sammen med den pris man kan sælge den for i udlandet, kan det så være et plus på kontoen, i forhold til at sælge den i DK. Men der er jo ikke noget at hente i "afgift retur", når der ikke er betalt afgift af den. Du vil kunne sammenligne din bil i udlandet, med de biler der er til salg der, og så vil den kunne sælges inklusive deres afgift til en sammenlignelig pris. Der er vist ikke afgift på biler i Tyskland, kun den almindelige moms. Så det vil være cirka den tyske handelspris, som du vil kunne få for den, hvis du sælger den til en tysk køber. Du kan sikkert finde en forhandler, der vil sælge dig den bil du vil købe, og jeg er sikker på, at den forhandler nok også vil købe din Model S i bytte. Må jeg så tilføje et spørgsmål? Findes der en bil på markedet, der bedre kan opfylde din elbils drøm, og have plads i bilen, end en model X? Er der en, der er så meget mere en flot bil end en Model X, at du vil gå tilbage til ICE?. Fremfor at nøjes med en lidt mindre "flot" bil? Vil du helst give køb køb elbils delen, eller "flot" delen?
mbk
mbk Jul 8 '17
@applebang jeg er ikke bilsælger, men af hvad der ellers er på bilbasen og er til salg hos Telsa vil mut gæt være 620-640..
applebang
applebang Jul 9 '17

@Deacon. Kan godt se jeg ikke lige kan få den fordel med afgift da jeg ikke har betalt afgift på den. Og hvis jeg sælger bilen til en forhandler af premium vil de nok også tage den i byt. 
Jeg har slet ikke gravet mig mega dybt ned i spec på en Model X og set om der er plads til 3 store autostole på mellems sæderække (vi har en datter på 3,5 og et sæt tvillinger på nu 7 måneder). Vi kan godt lide skydedørsprincippet og er lidt lyne på f.eks. VW MultiVan men dette betyder også at man går tilbage til forbrændingsbiler. Ved en MultiVan får man bare en mega praktisk bil, men at sætte tvillingerne ind og ud af bilen og have mega meget plads til opbevaring så man f.eks. kan slippe for trailer når man kører i sommerhus :-). 
Der er jo også den løsning, at jeg bare beholder min tesla og så køber vi en praktisk baby container til hende :-).
Og så ved jeg slet ikke om falcon dørene kan slåes op mens bilen holder i garagen. 
Der kommer også i den nærmere fremtid flere biler fra de store tyske firmaer som lader til går sammen om et fællesladenet hvilket nok kan blive nemmere at bruge da der kan være flere lader rundt om i DK. 
Synes nogle gange når man besøger familie eller tager på ferie i sommerhus, så er der ikke lige en teslalader over fra midtjylland og vest på. Synes lidt det kan være træls... 

DeaconWP
DeaconWP Jul 11 '17

Hvor bor du henne?

Skulle jeg ikke kigge forbi med en Model X, så du kan se fordelen ved den?

DeaconWP
DeaconWP Jul 11 '17

Har du de tre store Autostole? Så kør da ind til Tesla og smid dem i bilen.

Jeg ved ikke om der er 3 Isofix i en fem sæders, men der er 4 Isofix i en 6 sæders.

applebang
applebang Jul 11 '17

Jeg bor ved aarhus så jeg kan nemt smutte til tesla og prøve det hele af og se bilerne.

Var lige inde og spec en tesla x og sådan en løber jo nemt over 1 mio så skal jo nok ud og smide 300.000 kroner for at få sådan en i min garage. Tænker jeg

mbk
mbk Jul 13 '17

Det ser ud til at Tesla har prisjusteret lidt, så en S85 fra omkring  December 15 koster 599 og en S90 koster 649, begge med ny 4år/80.000km garanti. 

Hvis man overvejer salg er det nok Tesla DK der er største trussel mod brugtvogns priser, de kan og kommer nok til at justere priser indtil de har lidt færre service biler. 

applebang
applebang Jul 13 '17

Ja, kan godt se at de lige har sat en som minder meget om min (minus lyd) ind på siden til de 649 men den har næsten også kørt dobbelt så langt som min. Men vinder jo nok på at der er 4 års service og ik kun 2 års service som er tilbage på min.

Så det er nok i det prisleje vi er i.

mbk
mbk Jul 14 '17
Quote from applebang

Ja, kan godt se at de lige har sat en som minder meget om min (minus lyd) ind på siden til de 649 men den har næsten også kørt dobbelt så langt som min. Men vinder jo nok på at der er 4 års service og ik kun 2 års service som er tilbage på min.

Så det er nok i det prisleje vi er i.

Tesla udvidder garantien med 4år eller 80.000km ekstra, hvad end der må komme først, så en med 50.000km på tælleren har garanti til 130.000km. Med mindre at det er en bil der har ramt 80.000km, så giver de kun 2 år, eller indtil til bilen rammer 160.000km på tælleren.