Loading...
dk

Konkurrencedygtig forsikring af Tesla til erhvervskunder | Tesla Forum

ALC
ALC Aug 22 '14

Jeg er selv snart den lykkelige ejer af en Tesla S 85 – Nærmere bestemt start december. Så lige nu går jeg og tæller dage, timer og minutter. Samtidig håber på at få solgt min R-Klasse inden jeg får det nye vidunder. Det synes dog ikke  helt nemt - Tiden er vist nok løbet fra den type bil.

Til dagligt arbejder i Codan og sidder med salg af forsikringer til erhvervskunder. Har i dag et par kunder der kører Tesla, hvilket nok også var der jeg fik øjnene rigtigt op for bilen. Ved ikke hvor meget i giver i forsikring for jeres, men ved vi tarifmæssigt er pænt konkurrencedygtige.

Sad og regnede nogle scenarier idag og kom frem til følgende:

Firma med 3 biler eller mere inkl. Tesla, Minimum 3 års skadesfri kørsel fra 5900,- årligt. Forsikringen er med fastpræmie, Fri KM og 6000,- i selvrisiko. Købes bilen privat og har man firma med 3 biler eller mere kan vi stadig lave den fra 5900,- årligt

Firma med kun 1 bil, og minimum 3 års skadesfri kørsel fra 6500,- årligt. Forsikringen er med fastpræmie, Fri KM og 6000,- i selvrisiko

Firma med 1 bil uden anccinitet / Helt nystartet fra 9900,- årligt . Forsikringen er med fastpræmie, Fri KM og 6000,- i selvrisiko

I ovenstående tilbud er der taget udgangspunkt i en Tesla S 85P+. Vælger man eksempelvis Tesla S 65 i stedet er prisen endnu lavere.

Dertil skal det nævnes vi også er skarpe på den resterende forretning så længe det ikke drejer sig om en fyrværkeriproduktionsfabrik eller lignende :-)

Så kunne nogen herinde tænke sig at få et bud på en professionel gennemarbejdet forsikringsløsning på jeres erhverv er I velkomne til at give mig et ring på 30378205 eller aco@codan.dk. Så kan vi tage den derfra

Mvh Andreas la Cour

Forummets indlæg er redigeret af ALC Aug 24 '14
Kristian70k
Kristian70k Aug 22 '14

Har lige sendt dig en mail :) 

men arbejder du ikke med private der bare ligger bil til firma kørsel? det er jo en del kunder der gør det på denne måde!

jeg gør nemlig :) får min bil i november eller december og skal have et andet forsikrings selskab.. dem jeg har nu er ikke indstillet på at forsikre min bil :)

jeg har to biler jeg skal have forsikret :) samt hus hun og børn :)

Forummets indlæg er redigeret af Kristian70k Aug 22 '14
ALC
ALC Aug 22 '14

Hej Kristian,

De priser jeg har givet er med udgangspunkt i en kunde med CVR nummer. Snakker vi privat er det nok en smule dyrere. Er ikke på kontoret mandag/tirsdag, men vil gerne give dig et kald onsdag, så skal jeg nok gøre hvad der står i min magt for at ramme noget fornuftigt til dig.

Rigtig god weekend

Mvh Andreas

Kristian70k
Kristian70k Aug 22 '14

super :) mit Telefon Nummer står i den mail jeg har sendt.. 

MartinPedersen
MartinPedersen Aug 23 '14

Hej,

Er dine priser med eller uden moms?

Og kræver i GPS overvågning?

Martin

Bjarni
Bjarni Aug 23 '14

Hvorfor er det egentlig dyrere som privat? Jeg undrer mig lidt over hvorfor forsikringsselskaber meget gerne vil tegne bilforsikringer som erhverv i stedet for privat.

Er det fordi dækningen ikke behøver være ligeså god på erhverv? Eller med andre ord: Er der ting som erhvervsforsikringen ikke dækker, som ellers ville have været dækket med en privatforsikring?

T3S7A
T3S7A Aug 23 '14

Hej. Undre mig også? Er erhverv ikke mere risiko betonet? Evt. flere bruger, kører flere km

Tue
Tue Aug 23 '14
@ALC. Tak for oplysning af de konkurrencedygtige Codan priser. Undrer mig dog, at det ikke afspejler det jeg pt. betaler for min Tesla hos Codan?

Skriver lige direkte til dig. Så må vi se om der også er handling bag.

/Tue
ALC
ALC Aug 24 '14

Att: Martin Pedersen - Erhvervsforsikringer er fritaget for moms, og GPS Tracker er først et krav når vi overstiger 750.000,- kr.

Att; Bjarni / T3S7A. Som regel får man flere præmiekroner ind på et erhvervsengagement (Arbejdsskadeforsikring, løsøre, ansvar, sunhedsforsikring etc.) Mere volume = lavere pris. Prisen bliver også lavere som nævnt tidligere hvis der er flere biler i firmaet, da der kommer flere præmiekroner ind på policen og chancen for at alle biler har skader hvert år er mindre. Derfor kan man tilbyde den til en lavere præmie. Derudover er der også tale om skadefrekvensen på hvidpladebiler er lavere i erhverv. 

Att: Tue. Send mig en PM / email med dine kontaktinfo, så skal jeg nok give dig et kald midt/slut næste uge.

Det gælder også andre der kunne tænke sig at få et overslag

Mvh Andreas

Bjarni
Bjarni Aug 24 '14

@ALC: Prøver lige igen. Er der ting som ikke er dækket på erhvervsforsikringen som ellers ville have været dækket ved den tilsvarende privatforsikring af bilen? :-)

ALC
ALC Aug 24 '14

Undskylder jeg ikke fik det med før. Det er der ikke. Forsikringen er med fuld ansvar/kasko, fastpræmie uden bonusregulering og selvrisiko på 6000,-

Glas og autohjælp kan tilvælges ligesom det kan i privat regi.

Mvh Andreas

Bjarni
Bjarni Aug 24 '14

Lyder fint. Jeg har smidt dig en mail tidligere i dag. Og i øvrigt tillykke med din kommende S85 :-)

Forummets indlæg er redigeret af Bjarni Aug 24 '14
priess
priess Sep 1 '14

@ALC: Har sendt dig en mail, jeg tager imod tilbuddet.

tintin
tintin Sep 6 '14

Jeg talte i sidste uge med en fra Danske forsikringer som sagde at de ikke kræver GPS tracer til Tesla fordi den jo allerede var på "nettet"

Er der nogen der nogen af jer derude der har erfaring med om det også gælder andre forsikringsselskaber?

Tintin 

priess
priess Sep 6 '14

@tintin: Så vidt jeg har hørt (som også kan læses andetsteds i dette forum), er Teslaens indbyggede GPS tracking ikke godkendt af forsikringsselskaberne. Det skyldes at enhver med manualen i hånden - og sikker også uden - kan slå "remote access" fra i bilen, og dermed skjule dens position.

Jeg tvivler på at nogen forsikringsselskaber "hopper på" at der er indbygget tracking i Model S, så deres ikke er nødvendig

Tue
Tue Sep 6 '14
@tintin: Codan kræver ikke gps tracking og de har fornuftige priser (se øverst)
priess
priess Sep 12 '14

Hej Tesla forum,  er der nogen af jer som rent faktisk har fået et konkret forsikringstilbud fra Codan/ALC, til den angivne pris, eller er det en "and"? Har skrevet her og direkte email for to uger siden, men intet hørt...

Tue
Tue Sep 12 '14
Andreas er pt. på ferie så afvent evt. hans retur.
Og ja jeg har fået bekræftet pr. mail at min pris justeres til 6.500,-
Foreløbig har de 2 første policer dog være fejlbehæftet :-( men mon ikke det lykkedes til sidst :-)
ALC
ALC Oct 11 '14

Har nu ramt en god pris til en håndfuld af jer herinde. Er der andre der kunne have interesse i et bud er I mere end velkommen til at kontakte mig på aco@codan.dk eller 30378205

God weekend

Mvh Andreas