Loading...
dk

TOW MODE | Tesla Forum

hhs
hhs Jul 20 '17

I forbindelse med software opdatering til version 17.26.76 er der blevet byttet om på "ON" og "OFF" i forbindelse med "TOW MODE". Man skal altså trykke på "OFF" for at aktivere "TOW MODE" og "ON" for at slette. Tesla har bekræftet fejlen som bliver rettet snarest.

Jeg bruger TOW MODE når bilen er parkeret i længere tid. Undgår at p-bremsen hænger samt punktvis rust på bagerste bremseskiver især i fugtigt vejr. Vigtigt at bilen står helt vandret eller der sættes stopklods ved et hjul.

DavidS90D
DavidS90D Jul 23 '17

Det forklarer hvorfor denne funktion ikke umiddelbart virkede efter hensigten...

Men jeg synes det virker lidt skræmmende at det lykkedes for SW-"udviklerne" både at ændre denne funktion samt undlade at kontrollere hvad de har rodet med!

Hvorfor har de overhovedet pillet ved den "TOW MODE" ?...

Jeg fatter naturligvis ingenting, men frygter den dag det også lykkedes at overse en "bug" i softwaren som kan resultere i alvorlige ulykker. F.eks at bilen selv øger farten til 240 km/t når man ruller et vindue ned... 

Håber ikke det ender som Windows. Fyldt med gennemprogrammeret programmeringsfejl. 

Michael84
Michael84 Jul 28 '17
Nå, så er det derfor jeg har siddet i bilen hævet op på en lift hos dækmanden idag, efter at ha lignet en komplet idiot, der ikke anede hvordan ens bil ku sættes i frigear, så den ku skubbes ind mellem liftsøjlerne.
TorbenS
TorbenS Aug 24 '17

Så virker TOW MODE igen korrekt efter seneste opdatering 2017.32.6 ca28227

KimT
KimT Aug 24 '17

TeslaBjørn fandt også ud af at der var en fejl med Tow mode - på den hårde måde efter hans bil lukkede ned selvom der stod 14km tilbage... https://www.youtube.com/watch?v=PLKNu-mfkIc&t=1s

koden
koden Aug 24 '17
der kan være meget go' info i hans videoer...men de er sgu lidt lange..
MOS
MOS Aug 24 '17

... Ja, det kunne sikkert gøres kortere. Men hans videoer er nu meget hyggelige. Jeg kan godt lide hans selvironi og de små, akavede episoder. Det gør ham menneskelig, personlig, hyggelig og nede-på-jorden-agtig. F.eks. hvor han afbryder sig selv for lige at undskylde for de pippende fugle, han har med i bilen eller hvor han midt i en sætning finder et bær, som han propper i munden, hvorefter han fortsætter, hvor han slap. Hvis det var ren, hardcore, tung og nørdet viden, han præsenterede, så ville jeg nok se hans videoer alligevel (jeg er jo selv nørd), men jeg ville nok blive træt af dem i længden. Jeg synes, han gør det meget underholdende. Er dog lidt i tvivl om, hvorvidt han gør det med fuldt overlæg eller om han bare er sådan lidt akavet. Men jeg synes, det fungerer meget godt. Hans videoer er jo også vildt populære!

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 24 '17
KimT
KimT Aug 24 '17

Kom lige i tanke om : Fejl i software gør at han ikke kan få trukket bilen til SuC af privat. Det koster ham så NOK 3.000,- (han betaler vel kun 500 i selvrisiko til forsikring). Tankevækkende.......