Apropo M3 med en brugt S, hvor ham her syntes optræk er det samme, og kabinestøj er mindre.
Og apropo navigation som der også var en dialog om. Her ser man med stemmeføring.
Tilgengæld syntes han kvaliteten i bakkameraet er dårligere her på M3 end i S´eren.
Endnu en ny Model 3 ejer..
Hende her ikke ligefrem en god bilist :-) Se bare hendes skæve parkering
Men autopilot bliver testet, ligesom parkering
@Agon
Det burde være til at få nogle Model 3 i 2019 i EU.
@Fetaehhgodt
Der er nogle sammenligninger af bakkamera på reddit, Model S har klart bedre kamera, en del kan sikkert redde med bedre software, men det er et bedre kamera i S.
Apropo leveringantal. De her lidt negative, men findes altid forskellige meninger.
@Agon
Det burde være til at få nogle Model 3 i 2019 i EU.
@Fetaehhgodt
Der er nogle sammenligninger af bakkamera på reddit, Model S har klart bedre kamera, en del kan sikkert redde med bedre software, men det er et bedre kamera i S.
Ikke en vigtig ting for mig med det bakkamera :-) Er sket ikke vant til sådan et.
Nu er smag og behag jo forskellig.. Men syntes bestemt de her Aero kapsler er ti gange flottere og klæder bilen bedre end sådanne fælge som de her.
Glæder mig til de massevis af youtube videoer der kommer flere og flere af det kommende år, hvor man ser forskellige alternativer af fælge end de standartfælge den er født med.
Men de her set på mange nye, og syntes bestemt ikke de klæder bilen.
Bemærker flere er usikre på hvordan de tager imod center display istedet for bag rattet.
Det kunne have været fedt med head up på forruden, oplysende fart, om auto var til eller ej, og evt navi oplysninger, såsom drej til højre eller venstre(hvis man var til GPS)
Bakkameraet på Model S er kun godt i tørt vejr, fuldstændigt ubrugeligt i mørkt fugtigt vejr - som i 100% ubrugeligt. Utroligt at de bruger samme konstruktion på Model 3, bare med dårligere opløsning.
@P85DK
Jeg har eftermonteret et, det er det samme, hvis der er vådt så er der dråber på linsen, men det er nu stadig betydeligt nemmere lige at køre en finger over linsen end at tørre bagruden af :)
ha haja :-) men jeg gider sgu' ikke stå ud af bilen hver gang jeg skal bakke, og du kan pudse linsen hver gang du stiger ind i bilen, men når du har kørt 500 m, så er den ubrugelig igen. Der er løsning hos VW, BMW og mange andre med kameraet i logoet der vipper en noget mere brugbar løsning.

@P85DK, ja det ser mere snedigt ud, det får i hvert fald mindre stænk, men om det holder vanddamp ude er jeg ikke sikker på. Mit sidder meget som Teslas. Jeg synes det er lidt midre følsomt end i den P85+ jeg kørte i, der husker jeg det som en meget større rund glas kugle hvor vandet løber ned og samler sig foran kameraet.
@P85DK
Der må da være noget galt med dit bakkamera, hvis det er ubrugeligt efter bare 500 m kørsel. Mit bakkamera bliver også efterhånden snasket til i typisk dansk vinterføre, men det er først efter ca. 1 uges kørsel, jeg overhovedet overvejer at tørre linsen af. På det tidspunkt er billedet efterhånden blevet lidt mere sløret, men da slet ikke ubrugeligt. Der er i øvrigt ret nemt; man skal bare lige køre fingeren en enkelt gang hen over linsen, hvilket kan gøres, når man alligevel står omme ved bagagerummet og skal have bagage ind/ud.
Disclamimer: Jeg kører > 500 m/uge ;-)
Men indrømmet - VWs løsning med bakkamera inde bag ved vippe-logoet er faktisk meget snild!
citat fra MOS
Mit bakkamera bliver også efterhånden snasket til i typisk dansk vinterføre, men det er først efter ca. 1 uges kørsel, jeg overhovedet overvejer at tørre linsen af.
Har præcis samme problem, kameraet snasker til bare efter 10 Km, så det er da interessant at dit holder sig rent så længe. Er udformningen og dermed aerodynamikken anderledes på din end på billedet fra MBK?
... Mit bakkamera bliver også efterhånden snasket til i typisk dansk vinterføre, men det er først efter ca. 1 uges kørsel, jeg overhovedet overvejer at tørre linsen af. På det tidspunkt er billedet efterhånden blevet lidt mere sløret, men da slet ikke ubrugeligt. Der er i øvrigt ret nemt; man skal bare lige køre fingeren en enkelt gang hen over linsen, hvilket kan gøres, når man alligevel står omme ved bagagerummet og skal have bagage ind/ud.
Nu er mit et ikke-Tesla, men det kan blive dugget/vådt efter en nat hvor bilen står ude, hvis jeg ikke kører fingeren henover det, så er det ubrugeligt indtil vejret bliver tørt, det er nu meget nem øvelse, når jeg alligevel skal bagom bilen for at komme ind i den, men selvfølgelig noget jeg gerne ville slippe for. Det er nu ingenting i forhold til at skrabe is af, der glæder jeg mig voldsomt til at preheate en elektrisk bil.
@P85DK
Der må da være noget galt med dit bakkamera.
Det tror jeg ikke - men bemærk at jeg sagde i mørke. Rens linsen og kør en tur i vådt vinterføre og i dagslys kan man godt skimte hvad der sker, men i mørke er det en så low tech løsning at jeg ikke kan forstå at Elon har sagt god for det. Det er så ringe en løsning på en så dyr og high tech bil at jeg simpelthen ikke begriber det.
Og endnu en fra en ikke oprindeligt Tesla fan der prøvekører en