Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
NicklasF
NicklasF Feb 1 '19
Citat fra magnusbb Har fået samme SMS - så vi ses derude:) bestilte 30.12 som nr 200+ men har haft reservation siden 1 april 2016, så måske de kigger lidt på reservationsdag. 

Hvad har du af config, hvis man må spørge? Jeg har nr 116 (bestilt d. 22) og reseveret in store d. 31/3 lidt efter åbningstid...?

husfeldt
husfeldt Feb 1 '19
Citat fra voersaa

Citat fra DN

Så fik jeg lige en sms. Min bil er klar til levering den 14.02 kl.14 :-)

Fedt! Et kort øjeblik var jeg vildt misundelig men så kom jeg til at tænke "det vil jeg slet ikke være klar til med så kort varsel", jeg er dog stadig ret misundelig ;-)

Lidt forsimplet matematik siger mig at jeg fik mit første opkald 2 uger efter dit så måske min bliver leveret den 28. februar. Det vil faktisk være bedre end jeg selv havde turde håbe på.

Og hvad er dit bestillingsnr (sidste 3 cifre)  .. jeg har 133, og hart intet hørt  :(
mbk
mbk Feb 1 '19

@bobolobo

Alternativt en Model S, masser af plads til barnevogn og de er på udsalg lige pt. på brugtmarkedet.

voersaa
voersaa Feb 1 '19
Citat fra husfeldt
Citat fra voersaa

Citat fra DN

Fedt! Et kort øjeblik var jeg vildt misundelig men så kom jeg til at tænke "det vil jeg slet ikke være klar til med så kort varsel", jeg er dog stadig ret misundelig ;-)

Lidt forsimplet matematik siger mig at jeg fik mit første opkald 2 uger efter dit så måske min bliver leveret den 28. februar. Det vil faktisk være bedre end jeg selv havde turde håbe på.

Og hvad er dit bestillingsnr (sidste 3 cifre)  .. jeg har 133, og hart intet hørt  :(

Jeg har nummer 105 i bestillingsnummer men jeg har hele tiden troet at det var fakturanummer  som gjaldt og der har jeg 226, bestilt den 29/12. Config er standard LR AWD i hvid

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Feb 1 '19
Nikolaj
Nikolaj Feb 1 '19

@Bobolo

Hvis I køber en Odder-barnevogn, så brug lidt ekstra på X-dream stellet. Det kan foldes mere sammen, og så burde den nemt kunne være der. Jeg valgte selv den løsning, så kunne barnevognen være bag vores Peugeot 207. Stellet var lidt dyrere, men markant billigere end at skifte til en større bil.

Ice2EV
Ice2EV Feb 1 '19
Citat fra bobolobo
Citat fra voersaa

Hvis stellet skal ligge på siden kan det måske nok blive lidt presset. SuneH har ret i at man bør se M3 live for forstå dimensionerne. Barnevogne kommer i mange størrelser og hvis du har kampvognsudgaven ano 1950 kan det godt være et problem. De fleste barnevogne i dag er dog ret nemme at have med at gøre. En på denne størrelse (IMO en ret standard udgave) vil jeg mene godt kan være der uden afmontering af hjul http://www.laanomaten.dk/forbrugslaan-til-barnevogn/ (og det er et rent tilfælde at det billede jeg valgte ligger på den side :-D )

Citat fra SuneH

@bobolobo: Jeg deler IKKE voersaas vurdering. Jeg har set 3'eren i Bredgade, og min vurdering er at man ikke kan få en barnevogn ind uden at tage hjulene af. Og den kan helt afgjort ikke stå på højkant. Men du må vel bare til Århus og se den live. Eller vente et par uger og belejre en SuC og så spørge en model 3 ejer om du må se hans bagagerum :-)

Kæresten mente vi skulle have en Odder, tror det er rimelig standard størrelse. Den kan være i en Golf uden at hjulene skal af, men der "stabler" man jo.

Nu står jeg faktisk ikke og mangler en bil akut, så kan ske jeg blot skal vente og se hvad MY bliver for en størrelse, men så er der lange udsigter og nok nærmest barnevognen til et eventuelt barn nummer 2 det afhjælper. Jeg takker hvert fald for betragtningerne.

Hvis du snupper en Odder XL Dream med alustel. , så er stellet ultra lille når slået sammen. Måske du dog skal have hjulene af i den ene side.

Nu vil du nok helst have ny, men her er en på DBA som viser stellet skilt ad.
https://www.dba.dk/barnevogn-odder-xl-dream/id-1043634718/
Du kan endda få den med fælge der næsten passer på aero uden plastic:
https:///...tel-graamelange-blaa
Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 1 '19
NicklasF
NicklasF Feb 1 '19
Citat fra voersaa
Citat fra husfeldt
Citat fra voersaa

Citat fra DN

Jeg har nummer 105 i bestillingsnummer men jeg har hele tiden troet at det var fakturanummer  som gjaldt og der har jeg 226, bestilt den 29/12. Config er standard LR AWD i hvid

Hvor ser du bestillings nr. konta fakturanr. ? - Men sjovt jeg bestilte det samme som dig, dog i sort, d 22 dec. og reseveret d. 31/3. Hmm... 

voersaa
voersaa Feb 2 '19
Citat fra NicklasF

Hvor ser du bestillings nr. konta fakturanr. ? - Men sjovt jeg bestilte det samme som dig, dog i sort, d 22 dec. og reseveret d. 31/3. Hmm... 

Fakturanummer står i øverste højre hjørne på din "faktura for depositum". Bestillingsnummer står på købsaftalen men Tesla kalder også det nummer for referencenummer og det står praktisk på alt. Bestillings- / referencenummer er det som starter med RNxxxxxxxx. 

NicklasF
NicklasF Feb 2 '19
Jeg så slet ikke i snakkede om barnevogne.
I Hamborg tested jeg vores cybex priam kombivogn. Den kunne med hjul komme ind og stadig kun optage den ene side af bagagerummet :) 
mbk
mbk Feb 2 '19

Jeg tror på der er muligheder hvis det ikke lige skal være Odder eller Emmaljunga. Hvis I har en barnevogn allerede så tag forbi og prøv hvordan vognen og børnsæderne passer i bilen. Vi er færdige med barnevogn, men hold op hvor har jeg haft skilt og samlet sådan en Odder med aluminium stelmange gange, hjulene skulle af for ikke at fylde hele bagagerummet på en hatchback Mondeo

Daskino40
Daskino40 Feb 2 '19
Da jeg var inde sidst og se på Tesla, kom der en fyr ind med barnevogn ,Odder tror jeg, og testede, han skulle ikke have hjul af, da rummet er meget dybt, kunne han have stel og kasse for sig, bagved hinanden. Kan huske på min BMW 318 at alt på Emma barnevognen skulle skilles ad inden afgang.
Forummets indlæg er redigeret af Daskino40 Feb 2 '19
bobolobo
bobolobo Feb 2 '19

Det lyder jo lovende, må nok ud forbi Tesla en dag med barnevognen for at være sikker :) ... 

bleze
bleze Feb 4 '19

Hvis der er een der har bestilt plain sort model 3 og kører mellem Holbæk og Roskilde, ville jeg sætte stor pris på et lille besøg når bilen er leveret. Jeg er meget i tvivl om jeg skal vælge noget andet end den sorte, da mit indtryk er at den kvalitetsmæssigt skulle være ringere. Jeg skal nok give pizza ;)

JerMik
JerMik Feb 4 '19
Citat fra bleze

Hvis der er een der har bestilt plain sort model 3 og kører mellem Holbæk og Roskilde, ville jeg sætte stor pris på et lille besøg når bilen er leveret. Jeg er meget i tvivl om jeg skal vælge noget andet end den sorte, da mit indtryk er at den kvalitetsmæssigt skulle være ringere. Jeg skal nok give pizza ;)

Mon ikke der bliver mange sorte der ude med tanke på priserne for de andre farve.

Jeg har bestilt en sort og bor i Holbæk kommune. Kører ikke ofte østpå, men et kik skal vel kunne arrangeres.   

mbk
mbk Feb 4 '19

Nogen der kan gennemskue om denne beskrivelse er opdateret og beskriver AP2 eller AP3? 

https://www.tesla.com/da_DK/autopilot?redirect=no

mbk
mbk Feb 4 '19

Ser du til der er flere generationer af sæder

https://youtu.be/uJRa8KnAeTI

voersaa
voersaa Feb 4 '19
Citat fra mbk

Ser du til der er flere generationer af sæder

https://youtu.be/uJRa8KnAeTI

Ja, der er også flere generationer af forsædet. Tesla annoncerer ikke altid at der er opdateringer, de gør det bare men det er kun fedt at de hele tiden forbedre bilerne i takt med at de lærer nye ting.
NicklasF
NicklasF Feb 5 '19
Citat fra mbk

Nogen der kan gennemskue om denne beskrivelse er opdateret og beskriver AP2 eller AP3? 

https://www.tesla.com/da_DK/autopilot?redirect=no

Ud fra denne tekst, tror jeg at den er:

"Behandlingskraften er forbedret 40 gange
For at få mening ud af alle disse oplysninger, kører en ny indbygget computer med over 40 gange behandlingskraften, der var i den forrige generation, det nye Tesla-udviklede neurale net til billede, sonar og radar behandlings-software. Samlet giver dette system et udsyn, som en menneskelig fører ikke kan give, nemlig at se i alle retninger på samme tid, og på bølgelængder som er langt over menneskelige sanser."

Som jeg læser det beskriver det at den nye tesla udviklede chip, som giver den øget behandlingskraft. 

mbk
mbk Feb 5 '19

@NicklasF

Det er lidt svært at tyde, det kan også bare være 40x MobileEye lsningen i AP1. Det er også et neuralt net implementeret i software på Nvidia AI/GPU kortet. AP3 skulle være deres egen udviklede chip, hvor NN er implementeret. Fordel er at det sparer en del strøm og er hurtigere end i software, samt det sikkert også nedsætter stykpris, men er meget mere låst, da forbedringer skal implementeres i hardware.

bleze
bleze Feb 5 '19
Citat fra JerMik

Mon ikke der bliver mange sorte der ude med tanke på priserne for de andre farve.

Jeg har bestilt en sort og bor i Holbæk kommune. Kører ikke ofte østpå, men et kik skal vel kunne arrangeres.

Cool, mange tak. Jeg bor midt i mellem Holbæk og Roskilde

Sider: «« « ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... » »»