Loading...
dk

Hvinen ved lav hastighed | Tesla Forum

MichaelS
MichaelS Aug 23 '17

Har andre oplevet at Teslaen begynder at hyle/hvine ved lave hastigheder (forsvinder når farten er over 30-40km/t)?

Det er kommet gradvist. Ved service kunne de ikke høre det, men det er tiltagende blevet værre. Det er kun ved "gas-givning" (elektron-givning?)

 

Bianco
Bianco Aug 23 '17

Hvis det er en D model: Lyder det som om lyden kommer fra center til front af bilen?

Gør det en forskel om den er sat til range-mode eller ej? Er der noget ved regen?

Er det metallisk hylen eller mere elektrisk højfrekvent summen?

griffel
griffel Aug 23 '17

Så sent som i dag har jeg (igen) tænkt over, at min (S 70 RWD fra okt 2015, 100.000 km) hviner mere, end den gjorde før, når jeg sætter igang.

Jeg kan heller ikke høre det ved højere hastigheder, men der kommer lyden (frekvensen) nok så højt op, at mit øre ikke kan opfange det.

Der er stille hvis den ruller frit, men hvis jeg accellererer eller slipper speederen, kan jeg høre den hvine.

 

Jeg synes altså den var næsten lydløs da den var ny... Kan det passe?

 

/Jakob :-)

MichaelS
MichaelS Aug 24 '17

Min er en RWD fra december 2015. Det er en højfrekvent summen/hvinen. Det kommer ikke ved regen. Vi kører med range mode på. Den har gået 55000 km. Skal nok omkring Tesla igen, men første gang kunne/ville de ikke anerkende det. Ville gerne høre andres erfaringer.

Michael72
Michael72 Aug 24 '17

Min 70'er (nov 2015) er netop til service i dag, 40.000km, og jeg har netop bemærket en hvinen ved omkring 40 km/t. En teknikker var med ude at køre en tur i forbindelse med indlevering og anerkendte lyden. Tilsynesladende er der nogle støj grænser som skal overskrides, inden de skifter noget. Jeg fik af vide, at jeg nok ikke skulle regne med at få noget skiftet.