Loading...
dk

Passive Entry toggle | Tesla Forum

keh
keh Aug 30 '17

Ny knap at skrue på med én af de seneste sofware updates, dog uden at det er nævnt i release notes !

Her er sakset lidt fra artiklen:

The update follows reports that technology savvy thieves in the Netherlands and Sweden have been able to exploit Tesla’s keyless-entry system by fooling a Model S to think that an owner’s key is present and activate its auto-presenting door handles.
http://www.teslarati.com/tesla-passive-entry-ota-update-prevent-keyless-entry-theft/

Jeg har slået "auto-detect" fra, indtil de finder på noget bedre. Jeg kunne godt tænke mig, at der kom en mulighed for at kræve, at der skulle indtastes en kode på skærmen, før den ville starte.

PeterE
PeterE Aug 31 '17

Det er fint at være forsigtig, jeg tror ikke at det er lige om hjørnet at Teslaer forsvinder i bunkevis pga den slags kriminalitet. Imellemtiden er der en halv løsning, sæt bilen i Valet mode når du parkerer der, så skal der indtastes en kode for at komme tilbage til normale indstillinger. I Valet mode er der ikke en racerbil på nogen måde længere. 

KimT
KimT Aug 31 '17

Øh jo - der er blevet stjålet mindst 11 i Holland inden for kort tid, om den står i valet mode tror jeg disse tyve er ligeglad med :

http://jalopnik.com/thieves-are-managing-to-steal-a-number-of-teslas-right-1796980176

Der er så åbenbart nogen der har haft den store sav fremme :

https://electrek.co/2017/05/31/tesla-model-s-stolen-parts/

Metguy2000
Metguy2000 Aug 31 '17
Det er åbenbart et apparat udviklet af det tyske politi med henblik på at åbne biler for at anbringe aflytningsudstyr. Sidenhen er det kopieret og nu tilgængeligt indenfor det kriminelle miljø.

Det kræver helt enkelt at bil og FOB er indenfor rækkevidde af apparatet samtidig. Apparatet udgiver sig for at være en bil, din FOB sender et signal som aflures. Nu kan din bil åbnes og startes.

Risikoen for at få afluret systemet er altså tilstede lige når du har parkeret og forlader bilen. Eller hvis du opholder dig tæt på bilen med FOB i lommen.

Heldigvis for vi løbende opdateret software, og den ny feature er en anbefalelsesværdig indstilling.

Alternativt kan FOB anbringes i en metalkasse hvis den er indenfor rækkevidde af bilen f.esk. om natten eller på arbejde. Der kan allerede købes mange punge til FOB med indbygget skærmning. Set i det lys er dobbelt klikket nok at foretrække.

Uden at have noget belæg for det, tror jeg at de samtidig har reduceret følsomheden i modtagelsen af signalet fra FOB. I hvertfald skal jeg nu <0,5m inden den åbner. Batterierne er skiftet i begge FOB.
jensk2
jensk2 Aug 31 '17
Citat fra Metguy2000 Det er åbenbart et apparat udviklet af det tyske politi med henblik på at åbne biler for at anbringe aflytningsudstyr. Sidenhen er det kopieret og nu tilgængeligt indenfor det kriminelle miljø.

Det kræver helt enkelt at bil og FOB er indenfor rækkevidde af apparatet samtidig. Apparatet udgiver sig for at være en bil, din FOB sender et signal som aflures. Nu kan din bil åbnes og startes

Uden at have noget belæg for det, tror jeg at de samtidig har reduceret følsomheden i modtagelsen af signalet fra FOB. I hvertfald skal jeg nu <0,5m inden den åbner. Batterierne er skiftet i begge FOB.

Da vi fik Tesla'en, som vi parkerer får meter fra køkkenet, fandt vi en te dåse til opbevaring af FOB'er, for at udelukke opsamling af kommunikation. Vi opdagede tilfældigvis, at selv med FOB godt nede i te dåsen kunne vi fortsat låse og låse bilen op. Sandsynligvis sender FOB meget kraftigere når man betjener den, men alligevel valgte vi at fore te dåsen indvendigt med alu-folie (low-tech, low-cost) og siden er den så radio-tæt at intet virker når FOB er i beholderen. Vi følte os egentlig lidt over forsigtige, men måske alligevel ikke:-)

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Aug 31 '17
Whationd
Whationd Sep 1 '17
Citat fra jensk2
Citat fra Metguy2000 Det er åbenbart et apparat udviklet af det tyske politi med henblik på at åbne biler for at anbringe aflytningsudstyr. Sidenhen er det kopieret og nu tilgængeligt indenfor det kriminelle miljø.

Det kræver helt enkelt at bil og FOB er indenfor rækkevidde af apparatet samtidig. Apparatet udgiver sig for at være en bil, din FOB sender et signal som aflures. Nu kan din bil åbnes og startes

Da vi fik Tesla'en, som vi parkerer får meter fra køkkenet, fandt vi en te dåse til opbevaring af FOB'er, for at udelukke opsamling af kommunikation. Vi opdagede tilfældigvis, at selv med FOB godt nede i te dåsen kunne vi fortsat låse og låse bilen op. Sandsynligvis sender FOB meget kraftigere når man betjener den, men alligevel valgte vi at fore te dåsen indvendigt med alu-folie (low-tech, low-cost) og siden er den så radio-tæt at intet virker når FOB er i beholderen. Vi følte os egentlig lidt over forsigtige, men måske alligevel ikke:-)

Du ser ud til at være i fare. Men det er godt for nogen som mig, der bare vil lære. Derfor er jeg her nu, men det er svært, fordi jeg også skal søge efter pharmacyreviews.md.. Jeg har sundhedsproblemer. men jeg vil gerne lære så tak for al den information du pr. Vil du gerne svare på spørgsmål, hvis jeg vil stille spørgsmål?
Forummets indlæg er redigeret af Whationd Sep 21 '17
Metguy2000
Metguy2000 Sep 22 '17
Så lykkedes det mig at blive låst ude af Teslaen på en mørk p plads, men et opkald til Tesla vejhjælp låste bilen op.

Jeg har af sikkerhedsårsager slået "auto detect" fra for at minimere chancen for at få bilen stjålet. Det er ret irriterende, da der dels skal trykkes 2x på fob for at åbne bilen, og igen for at tænde bilen. Men det har også en utilsigtet funktion, nemlig at låse bilen med fob inde i bilen.

Jeg skulle mødes på en p plads for at droppe en kollega af. Hans forbindelse var lidt sent på den, så bilen nåede at gå i dvale mens vi ventede. Da så kollegaens lift ankommer, står vi begge ud af bilen, hvorefter den låser med nøgle og mobil inde i bilen!

Heldigvis havde min kollega mobilen i lommen, og en venlig Tesla vejhjælp åbnede bilen efter at jeg besvarede 3 sikkerhedsspørgsmål.
Kiefer
Kiefer Sep 24 '17

Du kunne ikke bare have lånt din kollegas mobil og installeret Tesla app på den, og låst bilen op via hans mobil?

/Martin

Metguy2000
Metguy2000 Sep 25 '17
Jo, men jeg har valgt et langt kodeord, og det husker Safari, ikke jeg ;-)

Har overvejet at installere appen på min kones mobil, men jeg kan ikke overtale hende til et længere kodeord end 4 cifre på mobilen.

Jeg kunne også have fået konen til at komme med ekstranøglen.