Loading...
dk

GPS driller | Tesla Forum

lysmanden
lysmanden Sep 3 '17

Hejsa

nogle gange har jeg undret mig over at min GPS tager en anden rute end den der i min optik virker kortest eller hurtigst. På en almindelig GPS kan man indstille den til at tage enten den korteste eller den hurtigste. Kan man ændre på det i en Tesla?

Forleden dag tog min GPS mig på noget af en omvej ind over landet og jeg kørte efter GPS uden at tænke så meget over det. Er det tilfældigheder?
Jeg er med på at den nogle gange kan se et trafikuheld hvis motorvejen er spærret men den var helt gal den dag.  

Nogle der har prøvet noget tilsvarende?

Raymond
Raymond Sep 3 '17

spm 1:Nej

spm 2: Den lever sit eget liv engang imellem, vi håber alle at den nye version bliver bedre.

I det store hele kan den bruges, men den har nogle slemme fejl

MrCoffee
MrCoffee Sep 4 '17
Via punkt mv har været et ønske siden Tomtom gik i underbukser.
burns
burns Sep 4 '17

Routeplanneren vælger ofte betydelig suboptimale ruter og der er intet at gøre ved det, andet end at ignorere ruten og vælge den man selv synes ser bedre ud.

MOS
MOS Sep 4 '17

Det virker som om, at enkelte veje i kortmaterialet er diskontinuerte. Man kan ikke se det på kortet, men der må være et enkelt punkt, hvor vejen ikke hænger sammen. Det medfører så, at hvis man skal køre bare 100 m hen ad vejen, så foreslår den, at man vender om og kører en omvej på måske 5 km for at komme uden om diskontinuiteten i kortmaterialet. Jeg oplever det hver gang et bestemt sted på landevejen hjem fra Odense mod Brændekilde. Hvis man ignorerer navigationens komplet tåbelige ruteforslag og fortsætter, så regner den automatisk den "rigtige" rute ud, så snart man har passeret punktet, hvor der er en diskontinuitet i kortmaterialet.

Der er vist en del fejl/diskontinuiteter i kortmaterialet rundt omkring i landet, men det er ikke de eneste fejl/mangler. Muligheden for at vælge hurtigste/korteste/smukkeste/bedste kompromis rute samt muligheden for at indsætte via punkter er vi mange, der længe har savnet. Det kommer forhåbentlig snart med en opdatering.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Sep 4 '17