Loading...
dk

Billigste forsikringsudbyder for tiden? | Tesla Forum

Reklame
Jabba
Jabba Sep 7

Er der nogen der har bud på billig forsikringsudbyder efter at mange selskaber har valgt at hæve priserne drastisk? 

Jeg er stadig hos Global Forsikring, men det slutter jo nok ved udløb af min nuværende police, hvorfor jeg skal finde mig en ny udbyder.

Det gør ikke noget hvis der skal inkluderes de sædvanlige indbo og ulykkesforsikringer for at få bilforsikringen ned på et rimeligt leje, men vil foretrække at man kan nøjes med bilforsikringen.

Anbefalinger påskønnes.

P85DK
P85DK Sep 7

Netop skiftet til GF som udover konkurrencedygtige priser også satte husets 18 årige motorbølle på samtlige biler (med optjening af anciennitet og samme vilkår som hans rolige og velafbalancerede forældre) for skaldede 700 kr/år

KXR
KXR Sep 8
@P85DK undersøger også forsikringer P.t. ......hvad kalder du konkurrencedygtige priser.?
TD tager 6700kr (kræver gps track'er) - købstædernes 8800kr alm brand 15000kr
Så lidt forskel er der da
P85DK
P85DK Sep 8

GF er ikke de billigste på biler, men jeg har altid haft en helheds vurdering, da vi har nogle specifikke behov som nogle selskaber slet ikke vil dække og andre tager 3 storebæltsbroer for.

Med hensyn til bilerne, så er vores P85D lige under 10.000 /året, Abarth med 180hk for 3.500/året og en Audi TT Roadster Quattro 225hk for 5.500/året med gode vilkår og en 18 årig på lige vilkår.

Generelt når du leder efter forsikringer, så kan det mange gange betale sig at tale med assurandører, da mange selskaber har forskellige aftaler med forskellige interessegrupper. Således var jeg medlem af Dansk Campist Forbund da jeg havde en Range Rover, da assurandøreren så kunne forsikre den via en aftale med DCF for 8.000/året hvor alle andre ville have 15.000 +

Her med GF, så er det blevet til et medlemsskab af Ældre Sagen, da GF har en aftale om ingen grænser på smykker og særlige værdigenstande, hvor de normalt kun dækkes med op til 10% af samlet indbos værdi.

For os har det betydet en kæmpe besparelse og markant bedre dækning generelt.

Jeg har været lidt overrasket over GF, da de tidligere aldrig har ville tage biler med HK eller unge.

HogM
HogM Sep 25

Jeg har netop undersøgt markedet i f.m. køb af en 4 mdr. gammel S90D til 860.000 kr. Vi er super elitebilister. De laveste priser lå på 10.500 - 12.000 kr./år. TRYK ville have 25.161 kr.. selvom vi er med i en gruppeaftale i erhverv. Det er svært at få en bilforsikring solo, prøv FDM, Runa eller LB. Vi endte med at vælge Codan, som varetager vore øvrige forsikringer. De kunne i deres erhvervafdeling tilbyde en forsikring til. 10.500 kr. hvis bilens nypris lå under 1 mill. 

Nelarsen
Nelarsen Sep 26

Det er jeg helt sikker på at Tryg kan gøre bedre. Har inden for 14dage fået tilbud på ca 12.000 for en S P100DL. Omkring 8000 for  S 100D  genne ing. foreningen

MOS
MOS Sep 26

Der er forskel på Tryg og IDA Forsikring (som er en forsikringsgruppe under Tryg). Man skal være medlem af IDA for at kunne få fordel af de lavere priser i IDA Forsikring.

Nelarsen
Nelarsen Sep 26

De 12.000 var direkte hos Tryg

mbk
mbk Sep 27

Optagelses ritual i IDA er vist lidt langhåret hvis man ikke er på en liste af godkendte uddannelser. Men man skulle kunne blive optaget selvom man ikke har en ingeniør/it uddannelse overhovedet.

https://ida.dk/content/hvem-kan-blive-ida-medlem

Man skal nok samle sine forsikringer og opnå 'Guld' for at det rigtig giver mening, man kan få komplet overblik her, og så vurdere om det er noget man gider. https://tilbud.idaforsikring.dk/tilbud/

Ikke Tesla specifikt, men min bror prøvede at komme ind, han er pt. i Maskinmestrenes Forening, de ville ikke tage ham direkte, han skulle indsende kontrakter og få udtalelser fra mindst en kollega der var medlem af IDA osv., det synes han var lidt for grænseoverskridende, så de endte vist i Bauta gennem kærestens fagforening.

Udover forsikringerne er det efter min vurdering også en god fagforening med rimelig fornuftige arrangementer, juridisk bistand etc. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Sep 27
Mloytved
Mloytved Oct 2

GLOBAL FORSIKRING - "Det kan man ikke byde mig!" Citat Egon Olsen og undertegnede

Netop modtaget mail fra Global at de opsiger min forsikring - haft 2 glas skader på 2 år og det er åbenbart nok til at de opsiger forsikringen.

Da vi var en del som valgte Global for nogle år siden er jeg nysgerrig i at høre om andre også er blevet opsagt og Hvem som nu skal have lov til at modtage vores penge.

Nostromo
Nostromo Oct 2
Har FDM forsikring på 7600kr på min S85 der har aldrig været bøvl. Havde BMW før så de kan godt håndtere de lidt kraftigere biler uden det går amok.
Knudsen
Knudsen Oct 2

Har også fået skrivelse fra Global forsikring - og har IKKE haft skader...

De skriver:

Som nævnt kan vores nuværende leverandør; Gefion Forsikring ikke tilbyde at forny jeres bilforsikring og opsiger denne pr. 31. oktober 2017.

Global har indgået nyt samarbejde omkring Tesla Bilforsikring med det Danske forsikringsselskab; Alpha Insurance.

Alpha Insurance har stor ekspertise indenfor motorforsikring.

Alpha Insurance kan tilbyde, at forsikre din Tesla fra og med den 1. november 2017 på følgende vilkår:

Dækningsomfang:

• Motoransvar
  • Kasko (ekskl. skader på ruder)
  • Fastpræmie og fri km.
  • Selvrisiko 10.000 kr. af enhver skade.

Årlig præmie inkl. statsafgift              16.995 kr.

Såfremt du ønsker at acceptere dette tilbud skal vi have din skriftlige accept, fx ved at returnere denne mail med et ” OK ” inden den 20. oktober 2017.

Har du nogle spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på 82 30 36 10 elleradmin@globalforsikring.dk

Så skal også på udkig efter nyt forsikringsselvskab...

PeterE
PeterE Oct 3
Citat fra Knudsen

Har også fået skrivelse fra Global forsikring - og har IKKE haft skader...

De skriver:

Som nævnt kan vores nuværende leverandør; Gefion Forsikring ikke tilbyde at forny jeres bilforsikring og opsiger denne pr. 31. oktober 2017.

Global har indgået nyt samarbejde omkring Tesla Bilforsikring med det Danske forsikringsselskab; Alpha Insurance.

Alpha Insurance har stor ekspertise indenfor motorforsikring.

Alpha Insurance kan tilbyde, at forsikre din Tesla fra og med den 1. november 2017 på følgende vilkår:

Dækningsomfang:

• Motoransvar
  • Kasko (ekskl. skader på ruder)
  • Fastpræmie og fri km.
  • Selvrisiko 10.000 kr. af enhver skade.

Såfremt du ønsker at acceptere dette tilbud skal vi have din skriftlige accept, fx ved at returnere denne mail med et ” OK ” inden den 20. oktober 2017.

Har du nogle spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på 82 30 36 10 elleradmin@globalforsikring.dk

Så skal også på udkig efter nyt forsikringsselvskab...

Hold da op, det var voldsomt - og vel bare et forsikringsselskabs måde at sige: 'Vi ville ikke have dig som kunde' på. 

MOS
MOS Oct 3
Citat fra Knudsen

Er der ikke et 1-tal for meget??

Ellers mangler der i hvert fald citationstegn rundt om "tilbud"!! 

Knudsen
Knudsen Oct 13

Godt så: Det blev til et farvel til Global forsikring og et goda' til FDM forsikring.

Har nu fået forsikring hos FDM, og med en årlig premie på ca. 8600,- kr for en S85D, og med max. 20.000 km/år. FDM forsikring er i øvrigt en forsikring gennem Tryg.

Mvh
Knudsen

Forummets indlæg er redigeret af Knudsen Oct 13
Johannelund
Johannelund Oct 15
Skiftede fra global for et år siden til Topdanmark 7700 kr med max 32000 km, dog skal man have sporingsenhed model s 85d fra september 2015
mbk
mbk Oct 15

Hvis det bliver helt umuligt kan det være Tesla vil hjælpe med at finde en fair partner:

https://electrek.co/2017/10/13/tesla-insuremytesla-insurance-program-us-canada/

Nostromo
Nostromo Oct 15
Ingen krav om gps hos FDM forsikring!
PeterE
PeterE Oct 16

Jeg skiftede også til Danske Forsikring (som er Topdanmark), og har kun godt at sige om dem. Selvom GPS tracking er et krav. 

Jabba
Jabba Oct 19
Nostromo og Knudsen, hvad er jeres selvrisiko og er det med friskade og førerpladsdækning? Og er det FDM + LB eller Tryg? Og bor I i et stille område/by? Synes ikke jeg kan genkende de priser da jeg talte med dem fornylig.
Sider: 1 2 »
Reklame