Loading...
dk

Dårlig sigtbarhed i regnvejr/mørke - nogen der har en løsning? | Tesla Forum

Jabba
Jabba Sep 7 '17

Det er ikke noget nyt at de 25W xenon lygter der sidder på TMS EU modeller giver ringe lys ift. 35W lygter, men det er utroligt hvor dårligt man ser vejen når det regner om aftenen. For mig er det især inde i KBH/Valby/Frederiksberg hvor vejene måske også er lidt fedtede/slidte og ikke har den bedste vejbelysning. Men oplevede aldrig udfordringer med min gamle bil med 35W xenon. Der var en verden til forskel.

Jeg fik tidligere justeret lygternes vinkel så de lyste lidt længere frem. Men det har ikke gjort nogen forskel. Om noget er det måske blevet værre.

Er der nogen der har forslag til hvordan det evt. kan forbedres lidt. Er der måske kommet nogle bedre 25W xenonpærer eller kan Tesla justere lygterne på en anden måde så de bedre lyser vejen op når det regner?

Har ikke tænkt mig installere ulovlige 35W lygter, selvom det kan være fristende.

P85DK
P85DK Sep 7 '17
Eneste mulighed er at udskifte dem eller få monteret ekstra lygter. Standard lygterne er lige så langt efter udviklingen som den store skærm i midten var foran udviklingen.
PeterE
PeterE Sep 8 '17
Jeg bruger med noget held de forreste tågelygter, og det hjælper markant. Jeg er til gengæld lidt bange for at modkørende elsker mig mindre end de burde.
JSH
JSH Mar 29 '18
Nye briller.;0)
koden
koden Mar 29 '18

Har den faceliftede også de dårlige 25W lygter?

mbk
mbk Mar 29 '18

@koden 

Face-lifted har LED, som skulle give mere lys, men stadig langt fra best in class. 

koden
koden Mar 29 '18

Desværre har Tesla skuffet på nogle dagligdags ting... bl.a. lygter.

Bagsæde, træk, kabine og samle kvalitet m.m.

Her må vi nok vente på tyskerne. Audi kommer vist med en elbil senere i år?

Regnvejr og mørke er sammen noget møj.

Specielt når man er oppe i årene og nok burde have fået briller :-)

Forummets indlæg er redigeret af koden Mar 29 '18
burns
burns Mar 29 '18
Jeg forstår ikke problemet med lyset på Model S. Jeg har absolut intet problem med lyset, men jeg har problemer med at indersiden af forruden minutter toget med tiden og skal rengøres oftere end jeg er vant til. Den manglende rengøring gør at kontrasten om natten bliver dårlig.
P85DK
P85DK Mar 30 '18

Uden sammenligning klassens dårligste lys, både nærlys og fjernlys og i særklasse baklyset. Knægtens Audi fra 1999 slår det med flere længder.

mbk
mbk Mar 30 '18

@P85DK 

Der virker til at være konsensus at Tesla har ret ringe lys i forhold til andre premium biler. Jeg har ikke haft bil med xenon eller LED  så jeg synes der er rigtig godt lys på Model S, så oplevelsen kommer nok an på hvad man har haft før. 

koden
koden Mar 30 '18

Burns: hvad tænker du på?

Mener du den lette dug der tit sidder på indersiden og som ventilation har svært ved at få væk?

For det problem synes jeg at have... kan tit køre en finger over ruden og se aftryk.

Som om at ventilation i AUTO ikke formår at fjerne alt fugt.

Og det er ikke fordi jeg kører med beskidte ruder :-)

P85DK
P85DK Mar 30 '18
Citat fra burns Jeg forstår ikke problemet med lyset på Model S. Jeg har absolut intet problem med lyset, men jeg har problemer med at indersiden af forruden minutter toget med tiden og skal rengøres oftere end jeg er vant til. Den manglende rengøring gør at kontrasten om natten bliver dårlig.

Har du fået tjekket din AC, det lyder som om anlægget ikke fungerer som det skal.

burns
burns Mar 31 '18
AC fungerer fint, men ultrafint støv slipper gennem filtreret og det sætter sig på forruden. Og det ses tydeligst når man kører miks noget mørkt og det er modlys. Da bilen var ny og lige efter jeg sidst havde gjort foruden ren var der ikke det store problem med at se ud af ruden, men ruden skal gøres ren igen kan jeg se. Og det er ikke dug der sidder på forruden; det er snavs/trafikfilm.