Loading...
dk

Potientiel ny TMS ejer | Tesla Forum

Reklame
Nicolas
Nicolas Oct 9

Måske et dumt spørgsmål.

Hvis en 2015/2016 bil har AP, har den så automatisk også Tech?

Hvis ikke, skal den så have El bagklap for at have Tech?

KimT
KimT Oct 9

Da vi bestilte i mid '15 hed det Premium interiør som bestod af elektrisk bagklap, tågeforlygter, ekstra kabine LED belysning (døre og under stole), lys i håndtag, alcantare på dele af stykket over instrumentbrættet samt div. ekstra chrome lister

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 9
Nicolas
Nicolas Oct 9

Tak Kim.

Jeg forstår bare ikke helt AP. Ment at Tesla selv skriver følgende ved AP:

"Autopilot hardware 1 med bekvemmelighedsfunktioner."

Og ved Tech skriver de:

Tech-pakken tilføjer Autopilotens bekvemmeligheds funktioner og meget andet til en allerede avanceret bil.

• Trafikbevidst fartpilot
  • Lane keeping med automatisk styring
  • Selvparkering

Måske bare mig der er fatsvag, men vi er vel enige om at jeg skal have mig en bil med både AP og Tech, ikke?

KimT
KimT Oct 9

Næh det er ikke dig. Tesla har bare skifte navn og indhold. Det beste er at finde ud af hvornår bilen er produceret, og kikke her : https://sites.google.com/site/teslamotorsclubwiki/home/model-s/options-by-year

Iflg siden blev Tech pakken afskaffet i april '15.

Når du køber en bil efter denne dato med AP1 aktiveret så for du automatisk de 3 ting du skriver

Nicolas
Nicolas Oct 9

Verdensklasse! Tak Kim!

P85DK
P85DK Oct 10
Det er meget forskelligt. Da jeg bestilte min P85D ved lanceringen i oktober 2014, så var Premium reelt kun lys i dørbeklædningen, alt andet var inkluderet i Tech, såsom elektrisk bagklap, tågeforlygter, LED belysning under stole, lys i håndtag etc.
Mira2960
Mira2960 Oct 11

På Teslas hjemmeside skriver de "vat reclaimable" for nogle af deres CPO modeller. Menes der den fulde moms (dvs. 20 % af salgsprisen) eller hvordan skal det forstås?

P85DK
P85DK Oct 11

ja, at du kan købe den uden moms til eksport eller trække momsen fra i et firma. Selvfølgelig kun momsen af det beløb du betaler, ikke den oprindelige salgspris.

Fx hvis den skal til Tyskland, så har de 19% moms på biler mens vi i DK har 25%, så der er lidt penge at spare.

Eller hvis du skal have den på en leasing aftale i et firma, så vil du gerne have den uden moms.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 11
Raymond
Raymond Oct 11

"eller trække momsen fra i et firma", gælder kun gulpladebiler og så må der ikke køres privat overhovedet(næsten)

MOS
MOS Oct 11
Citat fra Raymond

(...) overhovedet(næsten)

Helt sikkert (vist nok!) :-) 

P85DK
P85DK Oct 11
Quote from Raymond

"eller trække momsen fra i et firma", gælder kun gulpladebiler og så må der ikke køres privat overhovedet(næsten)

Tror vi har haft den før, ved leasing af firmabiler på hvide plader kan du trække noget af moms af de løbende leasingydelser og undtagelsesvis momsen af udbetalingen.

Men det kan være det er ændret i de nye leasing regler.

Sider: « 1 2 3
Reklame