Loading...
dk

Støj fra AC... måske ... "græshoppe lyd" | Tesla Forum

Reklame
gw
gw Nov 3

Hej allesammen

Har i andre oplevet støj i Jeres kabine fra AC anlægget? Jeg har kigger lidt på US forum og der er noget snak om støj, men ville høre Jer DK folk ad inden jeg tager fat i Tesla Aarhus til en snak. 

Lyden er lidt i retningen af græshopper og den er ikke høj høj i lydnivuea, men nok til at når man først har hørt den så er den der bare. Typisk har jeg den "kun" når det er de køligere perioder på året eller hvis anlægget har kørt længe(lang køretur). Hvis jeg slukker for klima så forsvinder lyden helt og det lyder som en FAN da tempo falder (omend ret hurtigt inden for 1-2 sek) og lyden ændre sig i takt med tempoet. Men sidst jeg snakkede med Tesla snakkede de om blade i anlægget og virkede ikke til det var noget de havde hørt før.

Så hvis nogen af Jer havde haft lignende oplevelser, så ville jeg stå lidt stærkere faktuelt i en snak med Tesla.

Mvh

Michael

MOS
MOS Nov 3

Det er vel ikke utænkeligt, at der kan være blade i klemme et sted i en roterende del i anlægget. Det kunne godt få det til at sige græshoppe-agtige lyde. Ikke fordi jeg ved ret meget om det, men det lyder da plausibelt - specielt på denne årstid...

gw
gw Nov 3

De har tjekket for det..... det var ikke det. Desværre. 

fmm1000
fmm1000 Nov 4
Så en video u går, det sagde, at der sidder en blæser og køler mcuen inde bag skærmen. Kan det være den du kan høre.
MOS
MOS Nov 4

Det er det vel næppe, hvis lyden forsvinder helt, når han slukker for klima. Min vurdering er, at det temmelig sikkert har noget med klimaanlægget at gøre.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Nov 4
Captiva
Captiva Nov 5

Hvis du hører/mærkere en vibreren/brummen når du holder stille, og den går væk når du slukker for AC,  kan det være ophængene på AC kompressor. Kendt fejl og der findes nye ophæng, vi fik vores skiftet omkring 40k km (garanti). Den er helt lydsløs igen nu

DavidS90D
DavidS90D Nov 5

Jeg læser det sådan at "gw" har en lyd fra kabineblæseren. Altså den 12VDC blæser som sandsynligvis er magen til mange andre bilers radialblæser. Den har sikkert også en kulmotor. Og de kan støje.

Men det er typisk noget der kommer efter 10-15 år.....

Bonusinfo : Blæseren er et Bosch produkt fremstillet i Korea. Den bruges også i Kia Sportage/Optima og noget Hyundai Halløj

Forummets indlæg er redigeret af DavidS90D Nov 5
Gronhund
Gronhund Nov 8

Jeg har haft en blæser i en anden bil, der lavede en underlig lyd når den kørte. Ikke nødvendigvis i starten, men først når den lige var blevet varmet op. Det viste sig, at propellen vist sad lidt skævt, og når den blev varmet op udvidede den sig lidt. Det var nok til at den rørte lidt ved en af siderne, og lavede en lille hyle hylelyd hver gang den rørte kanten.

Reklame