Loading...
dk

Brugt P85+ vs. 85D fra Tesla | Tesla Forum

Ipswich
Ipswich Nov 6 '17

Er ved at købe en brugt Model S direkte fra Tesla.

Jeg er imponeret over Teslas "nybils" garanti også på brugte biler og hvor ambitiøst de "renoverer" de brugte biler de får ind (jeg har ved selvsyn konstateret - har selv set bilen før og efter - hvordan de reparerer/renoverer/renser lædersæder og andet interiør, og at de får små skader i lakken malet professionelt op. Alt i alt, ser jeg det som klart mere attraktivt at købe direkte fra Tesla frem for privat.

Anyway, mine "prioriteter" var få:

- Lyst læderindtræk, soltag, titanium/brun farve (ikke blå, rød, sort eller hvid) og gerne med autopilot ... og max. ca. 600T

Nu var der så lige en S90 i Århus til 590T som blev solgt for næsen af mig, så jeg skal lige p.t. gå på kompromis med min. ét af kravene.

Favoritten p.t., som jeg er tæt på at købe, er en P85+ fra 2014 med - helt nye - 21" fælge (dækhotellet havde smidt de gamle væk, så Tesla leverer helt nye fælge uden merpris!). 110T km, så prisen er nede i 500T, men jeg skal så acceptere at den er uden Autopilot, men er en super-flot bil med en masse ekstra udstyr.

Alternativet er en 85D fra 2015 med autopilot og "kun" 65T km., men til 600T ... OG så har den en sort læderkabine.

Jeg skal indskyde, at jeg bor og arbejder i Storkøbenhavn, så jeg kører ikke på motorvej til arbejde, så det bliver begrænset hvad jeg får brugt en autopilot. Bl.a. af denne grund hælder jeg til P85'eren.

Har I nogle guldkorn i forhold til valget mellem de to? ... jeg har besluttet mig for at handle hos Tesla, så jeg er ikke ude efter gode tilbud på andre biler :-)

Forummets indlæg er redigeret af Ipswich Nov 6 '17
Claus59
Claus59 Nov 6 '17
Jeg er ikke sikker på at alle børnesygdommene var overstået i 2014 jeg har en model S fra 2015 og har ikke haft andre problemer end et netop udskiftet 12 V batteri.
Så jeg ville hellere købe en fra 2015 end en fra 2014 uanset udstyr.
PeterE
PeterE Nov 7 '17

Der skete en del imellem 2014 og 2015, og jeg ville til enhver tid vælge en 85D modellen pga AP og firehjulstrækket. Men ok, det skal nævnes at jeg har en 85D og er fantastisk glad for den :) (og jeg overvejer alligevel at skifte den ud med en BMW 530e...)

DeaconWP
DeaconWP Nov 7 '17

En brugt P85+ fra TEsla har jo ikke flere børnesygdomme. De er jo alle blevet rettet.

Du får jo en bil der ikke fejler noget, når du køber den hos dem.

Min kone bruger aldrig AP, selvom vi har det. Men hun nyder meget forskellen i cruise controllen, som i en bil med AP aktiveret er adaptiv. Den sætter altså farten ned, når den indhenter en anden. Det gør en bil uden AP ikke. Den holder farten til du kører ind i den foran, eller sætter den ned.

Hvad skal du med 4 hjuls trækket? De gamle modeller i Norge har de jo været glade for. Inden der kom 4 hjuls træk med D modellerne.

Inden der kom D modeller syntes min kone, at det kunne være sjovt at få en "røvskubber" igen, som kunne være lige så sjov at køre i, som hendes gamle Opel Ascona.

Var alle drenges drøm i 70'erne ikke en BMW 320, netop med baghjulstræk?

DeaconWP
DeaconWP Nov 7 '17

Forøvrigt, så er indslag i denne rubrik, som er til køb og salgs annoncer ikke blandt de emner, der dukker op på forsiden, under seneste tråde. Prøv næste gang at finde en ikke køb og salg del, hvis du vil have flere læsere og dermed mere respons.

Ipswich
Ipswich Nov 8 '17

Hej DeaconWP

AP er interessant absolut. Men det kommer vel kun i anvendelse i situationer, hvor man normalt ville sætte en fartpilot/cruisecontrol i gang? Eller bruger I der har det også i tættere trafik og andre situationer, hvor man aldrig ville sætte en almindelig cruisecontrol i gang?

Som nævnt kører jeg til daglig kun mellem Gentofte og Frederiksberg ... og en sjælden gang til Roskilde.Jeg ville aldrig overveje at sætte cruisecontrol i gang på en tur til Roskilde ... og da slet ikke i en bil med +400hk, hvor jeg forventer jeg vil nyde at køre lidt friskt til, som en staldko, der kommer på græs.

På en tur til Jylland og i teorien på en bilferie-tur sydpå ville en AP helt sikkert være helt fantastisk - og en yderligere sikkerhed. Men med en FORD Galaxy som bil nr. 2 med plads til 7 voksne (og når jeg har fire børn), så kommer jeg dog ALDRIG (i hvert fald ikke de næste 5-10 år! :-) til at køre den lange tur sydpå i en Tesla.

Parkering med autopilot tror jeg så heller ikke lige jeg får brug for ... med nye 21" fælge overvejer jeg helt at droppe paralllel-parkeringerne :-)

PS: Forstår ikke helt det med forsiden? ... foreslår du at jeg poster indlægget også et andet sted ... eller er det primært til andre indlæg i fremtiden, at jeg burde overveje en anden placering? (ny på hjemmesiden, som kommende Tesla-ejer) 

Forummets indlæg er redigeret af Ipswich Nov 8 '17
Nommensen
Nommensen Jan 12 '18
Har du købt - hvis ikke så ring 40503244 mvh Per
Forummets indlæg er redigeret af Nommensen Jan 12 '18
Bangca
Bangca Jan 29 '18

Nommensen. sender dig lige en sms :)