Loading...
dk

Forsikring, puha | Tesla Forum

lars67
lars67 Nov 9 '17

Jeg tror squ forsikringsselskaberne er ved at være lidt trætte af Teslaer. Har lige hørt fra Alka at de havde meget dårlige erfaringer med Tesla pga. de ekstrem dyre reparations priser, så deres pris lød på 24000 for elite, og selvom jeg havde 3 forsikringer i forvejen hos dem.. En pæn måde at sige "Skrid, vi vil dig ikke"
Som så mange andre har jeg også modtaget en opsigelse fra Global forsikring.

Jeg forstår egenlig godt forsikringsselskaberne - Det er meget dyrt at få repareret en "Bilka bule" En kammerat af mig fik skiftet bagskærm samt lakering af samme.53.000 hos autoskadestuen. Et andet tilfælde var det forskærm og lakering: 70.000.
I gamle dage blev bulen enten banket ud, eller en kopiskrærm blev indkøbt, men ved Tesla hedder det avancerede limteknikker, aluminium og rigide reparations forskrifter.

Nå jeg shopper videre i forsikringsverden, og er indtil videre ned på 10.500 hos GF. Jeg kan i øvrigt ikke anbefale at bruge "Findforsikring.dk" det medfører blot en email med 3 tilfældige forsikringsselskaber efter du har spildt tid med at udfylde formular der alligevel ikke bliver brugt af de måske ringende forsikringsselskaber.

Tips modtages gerne i dag - hvis nogen mener jeg kan komme under 10.500 (og jeg er ikke medlem af noget som helst som kan give rabat, jeg er hverken læge, lærer eller ingenør) :-)
 

ElPeter
ElPeter Nov 9 '17
Du kan jo som regel få en noget lavere pris ved at acceptere en forhøjet selvrisiko. Jeg giver ca. 8.500 ved Tryg (gruppe) med en selvrisiko på 20.000.
MOS
MOS Nov 9 '17

Altså nu er Tesla jo en af verdens sikreste biler med et hav af aktive sikkerhedsfeatures, så hvis du ellers kører nogenlunde fornuftigt, så burde der ikke være den store risiko for at køre galt. Man kan naturligvis aldrig gardere sig mod andre, der kører ind i én, men i så fald må det være den andens ansvarsforsikring, der skal dække. Det kan godt være, at Bilka-buler er dyre at få lavet på en Tesla, men ovenstående taget i betragtning kan jeg ikke se rimeligheden i, at det skal være så dyrt at forsikre en Tesla. Måske er du bare nødt til at acceptere en højere selvrisiko for at få prisen ned, ligesom ElPeter foreslår.

koden
koden Nov 9 '17

Hvis ikke der ændres i de priser det koster at rep. så vil det kun blive dyrere..

 

det lyder da fuldstændig horribelt med sådanne rep. priser.

lars67
lars67 Nov 9 '17

Mos >>, det giver jeg dig ret i - Det virker blot som forsikringsselskaberne er ligeglade med det. De skal tænke på skadesudbetalinger og ikke ret meget andet. De ridser jeg har fået er desværre alle anonyme. Moralen er squ ikke så høj i Danmark.
ElPeter >> 20k, vil jeg nok ikke acceptere selvom jeg er Elitetingeling
Koden >> Mon ikke det bliver lidt bedre med model 3, der er lavet i jern og kommer ud i meget større mængder end model S

Nå men det ser ud som efter nogle timers aktiv telefonsnak, at jeg er ude i noget 7.500 årligt, 10.000 i selvrisiko og 15.000 km/år. Ingen krav om mine andre forsikringer, gps eller garage. Postnummer 2920, Elite. Og det er for en 85SR mener D er lidt dyrere.
Jeg skriver kontaktperson her efter den er færdigforhandlet.

 

mbk
mbk Nov 9 '17
Quote from lars67

Koden >> Mon ikke det bliver lidt bedre med model 3, der er lavet i jern og kommer ud i meget større mængder end model S

Det er vist svært at fastslå, Model 3 bliver lavet i både alu og forskellige typer stål.

https://cleantechnica.com/2017/08/24/tesla-model-3-blending-steel-aluminum-details/

Tror ikke du kan rette noget ud i de røde områder.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Nov 9 '17
lars67
lars67 Nov 9 '17

mbk, ja du har ret, et mix - Men jeg håber alligevel at delene bliver lidt billigere, at der bliver certificeret lidt flere værksteder, og luksus segment priserne forsvinder på en model-3.
Og selvfølgelig fornuftige forsikringspriser for en Model-3

Mht. Model-S, så tror jeg ikke jeg finder noget billigere end nærværende.

mbk
mbk Nov 9 '17
Quote from lars67

mbk, ja du har ret, et mix - Men jeg håber alligevel at delene bliver lidt billigere, at der bliver certificeret lidt flere værksteder, og luksus segment priserne forsvinder på en model-3.
Og selvfølgelig fornuftige forsikringspriser for en Model-3

 Det håber jeg selvfølgelig også :)

Jabba
Jabba Nov 10 '17
En præmie på 7.500-10.500 er ganske fint ift bilens pris, HK og fartegenskaber. Tror bare der er mange der ikke har oplevet høje præmier på tilsvarende Tysker biler og måske er gået direkte fra en "normal" bil til en Tesla. Kan godt forstå at der er mange selskaber der dækker sig ind ift potentielt høje reparationspriser. At jeg så ikke accepterer de høje præmier er en anden snak. Men så er det jo godt der findes selskaber der kan tilbyde rimelige priser.
Forummets indlæg er redigeret af Jabba Nov 10 '17
Nissen
Nissen Nov 10 '17

Jeg giver 9800 for ansvar, kasko, vejhjælp og selvrisikodækning for en S85 fra 2014. Selvrisiko på 2300,-. Det er hos Lærestandens og har ingen krav om GPS.

KimT
KimT Nov 10 '17

Det som vores forsikring steg da vi skiftede fra en Ford Grand C-max til en 70D blev dækket af det vi sparede i grøn ejerafgift.

jensk2
jensk2 Nov 12 '17
Citat fra lars67

Tips modtages gerne i dag - hvis nogen mener jeg kan komme under 10.500 (og jeg er ikke medlem af noget som helst som kan give rabat, jeg er hverken læge, lærer eller ingenør) :-)

 

Jeg har skiftet fra LB hvor prisen var 11.300, til Tryg via IDA og betaler der det halve for en 70D. FDM er ved at skifte forsikringsselskab fra LB til Tryg - hvis Deres nye priser BLOT nærmer sig IDA's kan det godt betale sig at ofre et FDM kontingent:-)

 

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Nov 12 '17
lars67
lars67 Nov 12 '17

JensK2 >>
Tak for tippet - Noget a la jeg også endte med. FDM som få giver videre til Tryg. Med FMD medlemsskabet inkluderet endte jeg på 7.800, for en 85S uden krav om andre forsikringer mv.
For andre der kunne være interesseret er kontakt detaljer som følger:
FDM
Thilde Hessner, Souschef
Tel: 44 20 49 06 

/Lars Pehrsson

Forummets indlæg er redigeret af lars67 Nov 12 '17
Jabba
Jabba Nov 12 '17
Citat fra lars67

JensK2 >>
Tak for tippet - Noget a la jeg også endte med. FDM som få giver videre til Tryg. Med FMD medlemsskabet inkluderet endte jeg på 7.800, for en 85S uden krav om andre forsikringer mv.
For andre der kunne være interesseret er kontakt detaljer som følger:
FDM
Thilde Hessner, Souschef
Tel: 44 20 49 06 

/Lars Pehrsson

 

Undrer hvor meget du skulle af med i selvrisiko og hvilke dækninger du valgte?  

lars67
lars67 Nov 13 '17

Jabba, hvad mener du med hvilke dækninger? Det er fuld kasko
Men ellers er det 10k i selvrisiko og 15k/km om året.

ODE90D
ODE90D Nov 13 '17

Jeg har netop talt med dem for at få en pris på forsikring af  min 90D fra 15' og et årligt kørselsbehov over 45.000 km (er deres grænse for hvornår der er fri km). Den landede på ca 12.000, og her var vi ikke engang kommet ind på selvrisiko, FDM medlemsskab mv. Den ene skade jeg havde skyld i gjorde forsikringen ca 1.000 kr dyrere, mens resten var det høje km tal.

Så det er sikkert et godt tilbud for dem uden skader og få km, men ikke for os der kører meget.

Jamsa
Jamsa Nov 13 '17
Citat fra ODE90D

Jeg har netop talt med dem for at få en pris på forsikring af  min 90D fra 15' og et årligt kørselsbehov over 45.000 km (er deres grænse for hvornår der er fri km). Den landede på ca 12.000, og her var vi ikke engang kommet ind på selvrisiko, FDM medlemsskab mv. Den ene skade jeg havde skyld i gjorde forsikringen ca 1.000 kr dyrere, mens resten var det høje km tal.

Så det er sikkert et godt tilbud for dem uden skader og få km, men ikke for os der kører meget.

 

Jeg har fdm med over 50k km, altså fri km. Godt nok ingen skader, men min pris, som er inkl. stort set alle tilvalg og lavest mulige selvrisiko, er kun 11.000. De krævede indbo oveni. Jeg har en S85'er fra 14.

 

Forummets indlæg er redigeret af Jamsa Nov 13 '17