Loading...
dk

To Paris and back ! | Tesla Forum

krabbe
krabbe Aug 29 '14
Tesla'en er bestilt, og har lige ændret leveringer fra Maj til April, for at sikre at bilen rent faktisk er på mine hænder i juni. (Synes jeg har set en del forsinkelser mht. Levering herinde og på det svenske forum)

Medio juni er også tidspunktet hvor vi rigtig skal indvie Tesla'en med en tur til Euro Disney / besøg i Paris.

Jeg kan se at der formentligt kommer nogle flere SC stationer i Tyskland - Belgien - Frankrig inden det bliver juni 15.

Men er der allerede nogen sko har kørt turen i en Tesla ?

Hvordan fungerede det ?

hvilken rute vil i anbefale ?
Flemming
Flemming Aug 30 '14
Hej Krabbe
Du kan rolig tage en tur til Paris, der er ingen problemer og med SC der allerede er opstillet nu
tager det ikke meget længere tid ind når man kører i en dieselbil med indlagte pauser.
Jeg kørte selv fra paris til Hillerød på 17 timer. Se nedennævnte indlæg som jeg skrev i sidste
uge.

KOPI
jeg og vores Tesla var servicebil for Teamrotaryhillerod cykelhold fra Hillerød til Paris, hvor
jeg ladede på følgende hoteller hvor vi overnattede.
Hotel Dania Puttgarden, Hemmoortel hotel Garni,, Hemmoor, Hotel Hilker Bersebbrück,
See Park Janssen Geldern, Paark In Radisson Liege, Hotel Ile de francee Chaetau - tthierry.
Turen var med mange stop og accelerationer men også perioder med jævn fart på 30 km/t
ialt 1426 km med et forbrug på 228 KWt = 160 Wh/km
For at lade på hotellerne var der behov for adapter fra 32 amp til 16 amp, schuco stik og for at få nok jordforbindelse på 240 volt i Belgien og Frankrig købte jeg et Fransk hanstik og lavede en
adapter til det Danske ladestik til laderen ( laderens schuco stik kunne ikke klemme nok på jordbenet på de Franske stik )
Fredag eftermiddag kørte jeg til Tesla i Paris for at ladde op ( skulle være hjemme lørdag middag til et guldbryllup ) og målet var herefter SC i Osterhout i kraftig myldertidstrafik ud af Paris oog herefter med 90 kmt efter en lastbil op mod Belgien og derefter med 110 til 120 kmt på fartpiloten. Ialt 432 km med et forbrug på 72 kwt = 167 Wh/km.
Derefter SC Emsbyren, Hamborg, Middelfart, Hillerød. Samlet kørsel 2845 km med et forbrug
på 489 KWt = 172 Wh/km.
I næste uge går turen til Ljubilana i Slovenien, derefter på langs i Alperne i Østrig til Insbruck
og Mullheim og retur Hillerød. Heraf er ca 1000 km bjergkørsel så jeg er spændt på hvor langt
man kan køre på en opladning når vi skal køre op i 2000 meters højde.
Stephen
Stephen Aug 9 '16

Radisson Blu Hotel har en plads til elektriske biler. 

De har ligedes 6 pladers reserveret til kvinder "Frauen". 

Pladsen til elektriske biler er ligeledes en "Frauen" plads.

Under vores ophold holdt der non stop en kæmpe stor SUV benzin bil på pladsen mens de andre frauenpladser var ledige. Den holdt så pænt der i denne specielt malet grønne boks med "vi tænker på miljøet" slogans over det hele. 

TorbenS
TorbenS Aug 9 '16

Det frivillige tyske brandvæsen har heller ikke meget respekt for Ladestationer selv om der var meget plads andre steder. 4 ud af 8 pladser optager de. 

DerHansi
DerHansi Aug 9 '16

@TorbenS : Pæn dårlig stil af de der germanere. Det kan jo ikke engang være tyskprotektionistisk aktivisme, jeg kan jo se det er Ford biler. Kodeordet er nok dovenskab i kombination med at de tyske SuC sikkert stadig har en pæn lav belægningsprocent. Et lille hint : send billedet til den lokale brandstation :-)

P85DK
P85DK Aug 10 '16

@TorbenS - det positive er at de er i bilerne, så man kan bede dem flytte sig, hvis det var nødvendigt

TorbenS
TorbenS Aug 10 '16

@P85DK - det er kun børnene som er i bilerne, de voksne var gået..