Loading...
dk

Volkswagen mener det | Tesla Forum

koden
koden Nov 18 '17

Som vi jo har vidst et stykke tid men nu med TYSK streg under

http://jyllands-posten.dk/#ia10039479;finans

Jeg er som de fleste super glad for min Tesla.

Men de er og bliver en niche fabrik i mange år.

det er virksomheder som VW og andre store der virkelig skal tage livet af forbrændingsmotoren.

Forummets indlæg er redigeret af koden Nov 18 '17
MOS
MOS Nov 18 '17
Citat fra koden

Men de er og bliver en niche fabrik i mange år.

Det er VW også inden for elbiler. Og det bliver de ved med at være i mange år. Det er dog positivt, at de begynder at tale om at omlægge produktionen til elbiler. Der skal bare noget mere handling til. 

P85DK
P85DK Nov 18 '17
Citat fra MOS

Det er VW også inden for elbiler.

Og det er Porsche også inden for diesel biler, Nissan inden for cabrioleter og Ferrari inden for sorte biler ;-)

e-Golf stadig den næst mest solgte el-bil i Norge. Leaf: 31.305, VW 25.898 (e-Golf 18.814 + e-UP 7.175), Tesla Model S: 12.574

Model X er ikke i top 10.

Elbiler udgør nu ca 4% af Norges samlede bilpark på 2,5 millioner biler.

Dieselosaurus
Dieselosaurus Nov 20 '17

Det er da rigtigt positivt uanset hvad. Kan ikke se noget skidt i at giganterne vågner. Hvis VW kan producere enormt mange billige elbiler med god range, så er det nærmere benzinbilerne frem for Tesla der står med sorteper. Der går nok ikke mange år før end mange flere danskere tænker at det er så 2017-agtigt at have kobling, udstødning og tandrem.

Men lad os nu se. Jeg har VW mistænkt for at grønvaske alle medieudmeldinger, og det kommer til at tage noget tid inden de kan source nok batterier. Med lidt held så er Tesla gennem den værste CapEx når de begynder at blive presset af konkurrenterne og kan i perioden indtil da høste fordele på at have lave produktionsomkostninger på batterier.

Worst case er i mine øjne heller ikke at Tesla forbliver et nicheprodukt i et elektrificeret bilmarked, men at giganterne hænger fast i forbrændingsmotoren.

PeterE
PeterE Nov 20 '17

Det er da kun godt at 'de store' endelig vågner lidt op - uanset hvor længe de har været om det. Og lad os nu se om vores SuC'er ikke bliver del af en SuC-alliance inden så længe. Det vil jeg tro.