Loading...
dk

Har Tesla ikke brugte til salg længere? | Tesla Forum

Reklame
Nostromo
Nostromo Jan 4
@MOS, den dialog med prisen på skaden er den samme opgav jeg da jeg ville skifte fra BMW 530d til 550i. Dem der udregner priser aner intet om biler og gør kun det der står på skærmen desværre.
MOS
MOS Jan 4

@Nostromo

Mon ikke, det er fordi der står på deres skærm, at en 550i statistisk får flere buler end en 530d og derfor bliver det alligevel dyrere, selvom hver enkelt bule koster det samme?

ElPeter
ElPeter Jan 4
Citat fra MOS
Citat fra henrik_dk
Quote from burns '~50% højere forsikringspræmie.'... Er det godt nok så stor en merpris?

Jeg giver 8000 kr i forsikring for min P85D og tror da ikke, at en 85D ejer kan nøjes med det halve....

Prøv lige at regne lidt på det igen. Hvis en 85D ejer giver det halve, så betaler du jo ikke 50% mere, men 100% mere.

For 2017 gav jeg 4.927,- for ansvar/kasko på min 85D. Glas kostede 398,- oveni. Dertil kommer diverse statsafgifter, iljøbidrag, skadeforsikringsafgift, kontingent og opkrævningsgebyrer, så det løb op i 5.744,25 i alt. For 2017 fik jeg tilbagebetalt en bonus på 8%, så netto er vi nede i ca. 5.300,-

... og hvor var det lige du sagde du havde din forsikring MOS? ;-)

Jeg betaler ca. 8.500 hos Tryg gruppe for en 85D og det er kun fordi jeg har en selvrisiko på 20.000, ellers ville det være ca. 5.000 dyrere om året.

Nostromo
Nostromo Jan 4
@MOS, du drømmer ikke om hvor mange søforklaringer jeg hørte. En anden påstod den oftere blev ridset med nøgler og skulle omlakeres fordi folk var misundelige! Ehhh What.
P85DK
P85DK Jan 4
Citat fra MOS
Citat fra P85DK

@mos - udgangspunkt er i dag nok kun nypris og accenitets status (som inkluderer om du kører over evne). En bule koster det samme på en 85D som en P85D :-)

Jeg forestiller mig, at forsikringsselskaberne også vurderer risikoen for en skade. Selvom en bule koster det samme på en 85D som en P85D, så er risikoen for en bule på en P85D måske større.

Det har ingen indflydelse i dag. Risikoen for skader beregnes udelukkende ud fra din accenitet. Præmien udregnes efter 3 parametre - nypris, accenitet og postnr. Motorstørrelse er i dag, formegetlig pga den store konkurrence, stort set ligegyldig. Den er inddirekte indregnet i kraft af nyprisen. Selv selskaber som aldrig ville have en bil med over 250 hk eller med turbo i gamle dage, er ligeglade med det i dag. Enten vil de have bilen eller også vil de ikke. Og hvis de ikke vil kan der være mange grunde til det - som det at der er mange som ikke vil have Tesla. De siger ikke at de ikke vil have P modeller, men at de ikke vil have Tesla generelt.

Heldigvis er det blevet så simpelt, så det er næsten til at gennemskue  :-) 

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 4
MOS
MOS Jan 4

@ElPeter

Jeg har forsikring hos IDA (med guldrabat). Selvrisiko på 5.000,-.

MOS
MOS Jan 4
Citat fra Nostromo
@MOS, du drømmer ikke om hvor mange søforklaringer jeg hørte. En anden påstod den oftere blev ridset med nøgler og skulle omlakeres fordi folk var misundelige! Ehhh What.

Tja, det er sq ikke retfærdigt. Men derfor kan det jo godt være, forsikringsagenten har ret... 

MOS
MOS Jan 4
Citat fra P85DK
Citat fra MOS
Citat fra P85DK

@mos - udgangspunkt er i dag nok kun nypris og accenitets status (som inkluderer om du kører over evne). En bule koster det samme på en 85D som en P85D :-)

Jeg forestiller mig, at forsikringsselskaberne også vurderer risikoen for en skade. Selvom en bule koster det samme på en 85D som en P85D, så er risikoen for en bule på en P85D måske større.

Det har ingen indflydelse i dag. Risikoen for skader beregnes udelukkende ud fra din accenitet. Præmien udregnes efter 3 parametre - nypris, accenitet og postnr. Motorstørrelse er i dag, formegetlig pga den store konkurrence, stort set ligegyldig. Den er inddirekte indregnet i kraft af nyprisen. Selv selskaber som aldrig ville have en bil med over 250 hk eller med turbo i gamle dage, er ligeglade med det i dag. Enten vil de have bilen eller også vil de ikke. Og hvis de ikke vil kan der være mange grunde til det - som det at der er mange som ikke vil have Tesla. De siger ikke at de ikke vil have P modeller, men at de ikke vil have Tesla generelt.

Heldigvis er det blevet så simpelt, så det er næsten til at gennemskue  :-) 

Nu er jeg ikke selv i forsikringsbranchen, så jeg kan ikke afvise, at du kan have ret.

Men hvis jeg selv skulle udbyde forsikringer, så ville prisen da klart afspejle den kombinerede statistiske risiko som både bil og forsikringstager udgør. Her vil en sportslig bil alt andet lige nok udgøre en større risiko.

mbk
mbk Jan 4
Quote from P85DK

Det har ingen indflydelse i dag. Risikoen for skader beregnes udelukkende ud fra din accenitet. Præmien udregnes efter 3 parametre - nypris, accenitet og postnr. 

Det er helt klart de tre mest fremtrædende parametre. 

Men kurven er ikke lineær, den billigste microbiæ slipper ikke under 3000kr/år og det stikker lidt afsted igen når bilerne koster omkring 1 mio.

Mellem ~300k ~600k ligger prisen afaik 5000 - 7000.

Jeg har mest erfaring med IDAs online udregner. IDA er ret pæne ved Tesla, heldigvis, men hvis ingeniør foreningen ikke skulle give fordel til fremtidens teknologi var det da også trist. 

P85DK
P85DK Jan 5

Det er der en simpel forklaring på. Bunden er understøttet af den lovpligtige ansvarsforsikring, så der er en 'naturlig' bund hvis du også skal have til skaderne på bilen. Toppen er teoretisk da stort set alle biler over 800.000 i dag flexes og du får tilbudt en forsikring via dit flex selskab på 10.000 kr./året uanset hvilken bil det er.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 5
mbk
mbk Jan 6

Nu er der en enkelt P90D brugt, spændende om de andre blev solgt eller vare pillet af. 

koden
koden Jan 6

Med lys kabine desværre.. :-)

For 3 dage siden var der den P85D og 2 andre mindre modeller.

For 2 dage siden var der ingen.

Nu er der denne P90D

I øvrigt svært at tage denne annonce seriøst

https:///...ludicrous-5d/3479789

Faktisk lidt en griner.. :-)

Forummets indlæg er redigeret af koden Jan 6
Ice2EV
Ice2EV Jan 11

Er det mig der er tosset?

Eller har Tesla sat den samme 85' til salg igen med 50 mere end tidligere, hvor den stod til 499.

Samt sat den P90D ned med 14-15kkr. mener den stod til 799 i forgårs.

Det er da såvidt jeg kan se samme stelnumre.

mbk
mbk Jan 11
Deres CPO priser er som vinden blæser, de havde S85 fra 14 til salg for 2 år siden der minder om den der er tiæ salg nu, dengang kostede den 450.000.
Nogle gange er der nogle rigtig gode tilbud, andre gange er priserne høje, der er vist ikke meget system i det
Ice2EV
Ice2EV Feb 20

Så er der kommet "nye" brugte på hylden hos T

Sider: « 1 2
Reklame