Loading...
dk

Har endelig fundet Godkendt Isofix til 4+ år i Model S | Tesla Forum

Ehlers
Ehlers Dec 11 '17

Hej, 

Jeg havde længe ledt efter en ISOFIX barnestol til 4+ år som var godkendt til Model S. Jeg havde egentlig opgivet; hverken internettet, Tesla i Tilst eller FDM kunne hjælpe. Jeg endte med at købe en Britax Römer Kidfix SL Sict. Den står godt på bagsædet, og ISOFIX beslaget dækker ikke for selens spænde. Da jeg senere læste manualen, opdagede jeg at stolen faktisk er godkendt i Model S til bagsædets højre side :)

Jabba
Jabba Dec 11 '17

Det er ellers rimeligt kendt blandt Tesla nørder at bl.a. Kidfix serien er (relativt) egnet, hvadenten der er tale om XP eller SL. Der er en del tråde om det på amerikanske og norske fora og det har også været nævnt her. 

Men der er ingen 15-36 kg autostol der kommer til at være perfekt, da nakkestøtterne ikke kan fjernes. Når din Kidfix stol skal øges i højden kommer den til at støde på nakkestøtterne på de nuværende bagsæder og give lidt for meget vinkel. Det går, men er ikke optimalt. På first gen bagsæderne er problemet ikke det samme grundet mindre nakkestøtter som heller ikke vinkler så meget.

Ehlers
Ehlers Dec 12 '17

Hej Jabba

Jeg har set mange omtaler af Kidfix XP ift. Tesla. I de manualer jeg har fundet på nettet, er den ikke godkendt til Tesla, og den spærer for adgangen til spændet, så det bliver meget svært at få selen ind og ud. Som nødforantstaltning vælger nogle derfor en seleforlænger, men det er ulovligt i Danmark.

Kidfix SL passer bedre fordi dens isofix beslag er fleksible sideværts. Jeg har standardsæder fra december 2015.

Jabba
Jabba Dec 12 '17

Hvis du går ind på britax römers hjemmeside, vises det også dynamisk om bilen passer til sædet. Her vises at både XP og SL passer. Faktisk har SL flere anmærkninger, men det virker som en fejl.

Det betyder dog ikke det er perfekt og som nævnt vil din Kidfix SL også støde på nakkestøtterne når du justerer den i længden. Ikke desto mindre bruger jeg også Kidfix SL.

Pointen er at uanset om den officielt passer eller er godkendt, er det umuligt at finde en stol til de store børn, der flugter ideelt med sædet. Så snart stolen justeres tilpas meget i højden vil der blive skabt et hulrum mellem stol og sæde, uanset mærke og model. 

Forummets indlæg er redigeret af Jabba Dec 12 '17
ErikBH
ErikBH Dec 12 '17

Cybex SOLUTION X2-FIX fungerer nu også fint i en Model S.

Selve siddepuden kan trækkes en del ud, så ryglænet stadig er skråt.

Jeg foretrækker den frem for vores Römer Kidfix stole.

vh, ErikBH

Forummets indlæg er redigeret af ErikBH Dec 12 '17