Hej
Jeg har desværre været ude for et uheld på motorvejen og min Tesla 85D er nu til en større reparation v. Crashpoint Århus.
Min spørgsmål til dette forum er omkring brug af autopiloten. Kort fortalt kommer jeg kørende på motorvejen med autopiloten slået til på den længste afstand til forankørende. Vi har lige holdt helt stille og er på vej op i fart igen. Jeg kører ca 95 km/t og Teslaen holder god afstand til forankørende. Pludselig bremser forankørende bil meget kraftigt op uden nogle trafikale årsager. Min bil reagere hurtigt, men desværre forsent og jeg påkøre forankørende bil. Er der andre der har oplevet noget af det samme(forhåbentlig ikke)?
Jeg mener jo, det skulle være sådan at bilen selv skulle kunne nå at bremse. Det skal siges at vejbanen var fugtig, men ingen frost og temp. var ca. 9-10 gr.
Efterfølgende viste det sig at bilen foran havde problemer med gearkassen (automatgear).
Uheldet, set fra min side, virkede meget sikkert. Alle airbags sprang og bilen krøllede, hvor den skulle.
Altså spørgsmålet er om andre har haft problemer med at bilen selv holdt afstand til en forankørende/bremsende bil, når de kørte med autopilot?
Mvh Janblikk