Loading...
dk

Valutakurs afhængig pris | Tesla Forum

Agon
Agon Feb 22 '18
@MOS:
Ja det gik lige lidt for hurtigt. Man skal gange med ca. 7 for at få grundprisen. 

Premium pakken koster i USA 5000 dollars og i dk står den til 41900 kr. - men der lægges så også noget afgift på så den ender med at koste lidt over 50000 kr. Så man skal nok gange med ca. 10 for at få prisen i kroner lige nu. Og lidt mere næste år med mere afgift. 
Forummets indlæg er redigeret af Agon Feb 22 '18
Ice2EV
Ice2EV Feb 22 '18

@mbk

Som skrevet er jeg mega fristet, men med udløb af kontrakt med en risiko for væsentlig nedgang i årsløn, så tør jeg ikke.

På den vis, så passer det mig godt med forsinkelse på 3'eren. For så har jeg vished om det økonomiske råderum til den tid.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 23 '18
mbk
mbk Feb 23 '18

@Ice2EV 

På mange punkter er Model 3 også en bedre bil, mere effektiv, 500kg lettere, færre dele der går i stykker, billigere reservedele, mindre købspris, total cost of ownership bliver markant mindre, dog driller afgiften i Danmark. 

PeterE
PeterE Feb 23 '18
Citat fra mbk

@Ice2EV 

På mange punkter er Model 3 også en bedre bil, mere effektiv, 500kg lettere, færre dele der går i stykker, billigere reservedele, mindre købspris, total cost of ownership bliver markant mindre, dog driller afgiften i Danmark. 

Model 3 er da en vildt spændende bil, men fortæl mig lige hvordan den 'på mange punkter' er en bedre bil end Model S? De første 3'ere har givetvis en (stor) del kendte og nu velfungerende komponenter fra S'eren, og også et antal nye komponenter - og derved en stribe børnesygdomme.  

MOS
MOS Feb 23 '18
Citat fra PeterE
Citat fra mbk

@Ice2EV 

På mange punkter er Model 3 også en bedre bil, mere effektiv, 500kg lettere, færre dele der går i stykker, billigere reservedele, mindre købspris, total cost of ownership bliver markant mindre, dog driller afgiften i Danmark. 

Model 3 er da en vildt spændende bil, men fortæl mig lige hvordan den 'på mange punkter' er en bedre bil end Model S? De første 3'ere har givetvis en (stor) del kendte og nu velfungerende komponenter fra S'eren, og også et antal nye komponenter - og derved en stribe børnesygdomme.  

Manuelle dørhåndtag => der er ingen ledning, der knækker.

Mindre vampire drain => mindre slid på 12 V batteriet, som derfor ikke skal skiftes regelmæssigt.

Hurtigere processor => meget bedre respons og mere glidende interaktion på den store skærm.

Nyt innovativt ventilationssystem.

Bedre aflægningsplads i kabinen (frakkekroge, midterkonsol med flere rum, kortlommer, dørlommer m.m.

Minimalistisk designet interiør (dette er naturligvis en smagssag).

Bedre samlekvalitet, højere oplevet kvalitetsindtryk i interiør.

Bedre loftshøjde ved bagsæde.

Midterarmlæn med kopholdere ved bagsæde.

USB-port til bagsædepassagerer.

Bagsæder folder stort set helt fladt.

Mulighed for at bruge sin mobil som nøgle, så man ikke skal have en keyfob med.

Permanent induktionsmotor, der er mere effektiv og er langt mere modstandsdygtig over for overophedning ved vedvarende hård belastning.

Markant lavere elforbrug, både ved kørsel og standby forbrug ved parkering.

Reelt længere rækkevidde.

Lavere vægt => mere responsive køreegenskaber.

Billigere dæk.

Meget lavere pris.

Mindre ydre dimensioner => lettere at manøvrere på begrænset plads (smalle bygader, lille garage eller parkeringsplads).

Måske mulighed for CCS charging.

 

What's not to like?

Manglende energy app. Kommer forhåbentlig med en OTA software opdatering.

Manglende varme i rattet. Kommer forhåbentlig i en vinterpakke.

Manglende trækkrog. Kommer forhåbentlig også senere. (Model S mangler også mulighed for fabriksgodkendt trækkrog)

Manglende dual motor. Kommer snart.

Manglende performance udgave. Kommer nok også snart.

Ingen instrumentcluster, kun midterskærmen.

Mindre åbning ved bagklap.

Mindre plads i bredden på det midterste bagsæde

Ikke mulighed for ekstra børnesæder i bagagerummet.

Mindre bagageplads.

Supercharging er ikke gratis.

Frustrerende lang leveringstid!

Sider: « 1 2