Loading...
dk

Dræn af vand der samles ved soltag? | Tesla Forum

Reklame
MGL
MGL Jan 3

Som så mange andre TMS ejere har jeg et par gange oplevet, at der efter kraftig regn kan komme et par dråber vand ned fra soltaget når man sætter igang. Jeg bad Tesla se på det ifm. planmæssig service, hvor soltaget også blev smurt. Så vidt jeg husker blev det nævnt, at man havde efterset 'drænet ved soltaget', men ikke fundet noget unormalt. Vanddråberne er forekommet et par gange siden..

Idag har så vi for første gang oplevet at beklædningen ved forreste venstre hjørne af soltaget (over chaufføren) ligefrem var gennemblødt (!) og der var et par dråber vand på førersædet efter vedvarende regnvejr.

Er der nogen her der er bekendt med hvor det omtalte dræn sidder? ..og om det kan renses uden specialværktøj?

P.S. Jeg har vedlagt et billede, hvor jeg forsøger at vise at der står ca. 3-4 mm vand i den forreste 'tagrende' - synligt når soltaget er kørt tilbage. Det der ud til at der er et lille dræn lige til venstre for vat-pinden, men har ikke opnået nogen effekt af forsøgt rensning..?!

Nostromo
Nostromo Jan 4
Ja der er et dræn og der skal være frit afløb hvis du tester med en vandflaske. Det ender nede ved hjulkassen og der sidder et i hver side. Når der står vand er det helt klar stoppet af skidt. Tesla bruger en højtryksrenser til at blæse det igennem med.
Forummets indlæg er redigeret af Nostromo Jan 4
ErikBH
ErikBH Jan 4
Quote from Nostromo Tesla bruger en højtryksrenser til at blæse det igennem med.

Jeg Nostromo, nu skriver jeg ikke for at være pedantisk, men for at være sikker på at jeg forstår dig.

Højtryksrenser=vand? Mener du ikke trykluft?

vh, Erik

RobertJ
RobertJ Jan 4

Drænet sidder 2 cm til højre for din strikkepind.
Et lille hul på ca. 10mm.

Der sidder et på modsatte side også, står vandet kun i den ene side?

Nostromo
Nostromo Jan 4
ErikBH, haha jo selvfølgelig trykluft, der er vist vand nok i forvejen ;)
DeaconWP
DeaconWP Jan 4

Trykluft? Så vil drænrøret sprænges, hvis det er stoppet længere inde. Man kan måske forsøge at føre en søgefjeder igennem drænet?

Harald  Nyborg, søgefjeder.

Gerne en billig tynd en. Og klip eventuelt den lille messing spids af, inden du fører den ind. Så den ikke sidder fast i kraven på vej ud. Hvis den er stram i kanalen.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jan 4
Nostromo
Nostromo Jan 4
DeaconWP, nej det gær det ikke og der er præcis sådan Tesla selv gør det og har anvist mig i! Du behøver jo ikke køre fuld blæs på :)
DeaconWP
DeaconWP Jan 5

Ok, så skal det nok gå. Så med reduceret tryk, på måske 2 bar, så skal det nok gå, i følge Tesla?

Reklame