Loading...
dk

Vejhjælp. | Tesla Forum

Michael84
Michael84 Jan 19 '18

Mht vejhjælp. Hvad har I valgt af løsninger? Det jeg har kigget på er med begrænsning i hvor langt man kan blive fragtet til værksted. Det nytter ikke alverden når der nu er så langt til de værksteder der kan hjælpe.

MOS
MOS Jan 19 '18

Jeg har valgt at spare pengene for et vejhjælpsabonnement, da jeg satser på, at en forholdsvis ny bil ikke bryder sammen midt på landevejen.

Hvis det mod forventning skulle ske alligevel, kan man vel altid ringe til vejhjælp og betale for en enkelt tur.

Det mest alvorlige problem, jeg har haft indtil videre (Model S85D fra dec. 2015), var ladeklappen, som ikke ville åbne. Det løste jeg selv ved at lirke den op med et kreditkort. Magneten, der holder klappen lukket, skal tørres af og holdes ren - specielt her i vintermånederne. Ellers kan den sætte sig fast. Jeg har også hørt, at et lille stykke klar tape på magneten skulle kunne forebygge, at den sætter sig fast, men har ikke selv prøvet dette trick.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 19 '18
Erik45
Erik45 Jan 19 '18

Hej

Der er også en anden løsning hvis klappen over lade stikket sidder fast, fra bagagerummet kan man udløse klappen, det er inde til venstre lige på indersiden af karosseriet der hvor lade stikket sidder.

 

 

ErikBH
ErikBH Jan 19 '18
Quote from Michael84

Det jeg har kigget på er med begrænsning i hvor langt man kan blive fragtet til værksted.

jeg har Falck med tilvalgt frit værkstedsvalg på vores biler. Med frit værkstedsvalg siger de at jeg bliver kørt til verdens ende hvis det er der mit favoritværksted ligger. Kører jeg tør for strøm bliver jeg fragtet derhen hvor jeg vil lade.

Samtidig bliver jeg trukket fri af grøften eller snedriven hvis det skulle ske - det gør man ofte ikke på mobilitetsgarantier.

Med Falck får du en gratis vask om måneden og fri skift af hjul inkl. dækhotel.

vh, Erik

MicTheCat
MicTheCat Jan 19 '18
Ved ikke om i er klar over det men hvis bilen er inden for garanti så ring til TESLA vejhjælp og de betaler vejhjælp samt lejebil hvis bilen ikke kan køre pga fejl
Michael84
Michael84 Jan 20 '18

Tak for input... Tesla hjælper mig nok ikke hvis uheldet er ude nu hvor den har rundet 80.000... Jeg var lige ved at tro at jeg hang helt med parkeringsbremsen den anden dag, men heldigvis gav den slip efter rigtig mange forsøg og Hinnerup Auto har afværget problemerne nu... :-) - indtil da havde jeg Ikke skænket vejhjælp en tanke...

 

ErikBH
ErikBH Jan 21 '18
Quote from MicTheCat Ved ikke om i er klar over det men hvis bilen er inden for garanti så ring til TESLA vejhjælp og de betaler vejhjælp samt lejebil hvis bilen ikke kan køre pga fejl

men de hjælper dig ikke en bønne  hvis du kører ud på en blød mark for at parkere til en eller anden begivenhed. Så koster det 1600kr at blive hjulpet ud af Falck eller Dansk Autohjælp.

 

vh, Erik 

koden
koden Jan 21 '18

Rigtig mange har vejhjælp via deres bil forsikring... så tjek lige det inden du køber dyre falck abonnementer...

Jeg har tilkøbt en udvidet version for vist nok 300 om året, så den gælder i europa.

Der er 2 x hjulskift incl. opbevaring med i prisen.

Forummets indlæg er redigeret af koden Jan 22 '18
HJJ
HJJ Jan 22 '18
Jeg har også Falck vejhjælp, fornuftig pris for vask, hjulskift og dækhotel
fmm1000
fmm1000 Jan 23 '18
Koden, er det ikke spild af penge. Når du har kasko, er du automatisk dækket af vejhjælp i hele Europa.
HJJ
HJJ Jan 24 '18
Ikke på min forsikring